İNSAN BAZEN DÖKEMEDİĞİ GÖZYAŞLARININ İÇİNDE YÜZER (EDEBİYAT ECZANESİ KİTABINDAN)

19 Eylül 2022

 

 
Einstein'ın Kızına Vasiyeti

1980’lerin sonunda dehanın kızı olan Lieserl, Einstein’ın yazdığı 1400 mektubu Yahudi Üniversitesine bağışladı.
Tek bir şartı vardı: babasının ölümünün üzerinden 20 yıl geçene kadar içerikleri yayınlanmayacaktı.
Bu okuyacağınız mektup kızı Lieserl Einstein için olanlardan bir tanesi..

*"İzafiyet kuramını açıkladığım zaman çok az kişi beni anladı, şimdi insanlığa ulaşması için yazacaklarım da bu dünyada yanlış anlaşılma ve önyargıyla çarpışmaya mahkum. Mektupları gerektiği sürece korumanı istiyorum, ta ki toplum şimdi açıklayacaklarımı kabul edecek düzeye gelene kadar.*
 
*_Bilimin açıklayamadığı son derece kuvvetli bir güç var. Bu güç herkesi kapsıyor ve yönetiyor, evrenin çalışmasını sağlayan her olgunun arkasında bile o var ve henüz bizim tarafımızdan tanımlanamadı._*
 
*_Bu evrensel güç SEVGİDİR._*
 
*Bilim insanları, evren için birleşik bir kuram ararken, görülemeyen en kuvvetli evrensel gücü unuttular.*
 
*_Sevgi Işıktır, onu alıp verenleri aydınlatan._*
 
*_Sevgi yer çekimidir, çünkü insanların birbirine çekim hissettirmelerini sağlar.-*
 
*_Sevgi kuvvettir, çünkü bizdeki en iyiyi çoğaltır, ve insanlığın kör bencilliklerinde tükenmemesine izin verir._*
 
*Sevgi için yaşarız ve ölürüz.*
 
*_Sevgi Tanrıdır ve Tanrı sevgidir._*
 
*Bu güç herşeyi açıklar ve yaşama anlam katar. Bu bizim çok uzun süredir göz ardı ettiğimiz bir çelişkidir. Çünkü belki insanın evrende kendi özgür iradesiyle kullanamayacağı tek enerji olduğu için sevgiden korkuyoruz.*
 
*Sevgiye görünürlük verebilmek için, en ünlü denklemimde basit bir yer değiştirme yaptım.*
 
*Eğer E=mc2 yerine, dünyayı iyileştirecek olan enerjinin ışık hızının karesiyle çarpılacak sevgiyle sağlanabileceğini kabul edersek, şu sonuca varıyoruz: _sevgi en kuvvetli güçtür, çünkü sınırı yoktur._*
 
*İnsanlığın evrendeki bizim düşmanımız haline gelen diğer güçleri kullanmakta ve kontrol etmekteki başarısızlığından sonra kendimizi başka çeşit bir enerjiyle beslememiz zorunludur.*
 
*_Eğer türümüzün hayatta kalmasını istiyorsak, eğer hayatta bir anlam bulmamız gerekiyorsa, eğer dünyayı ve içinde yaşayan her duyarlı varlığı kurtarmak istiyorsak, sevgi tek ve biricik cevaptır._*
 
*Belki bir sevgi bombası, gezegenimizi harap eden açgözlülük, nefret ve bencilliği tamamen yok edebilecek kadar güçlü bir cihaz, yapmaya hazır değiliz.*
 
*Buna rağmen her bireyin enerjisini açığa çıkartmayı bekleyen küçük ama kuvvetli bir jenaratör var.*
 
*Bu evrensel enerjiyi almayı ve vermeyi öğrendiğimiz zaman sevgili Lieserl, sevginin hepsini yendiğini, herşeyin ötesine geçtiğini doğrulayabileceğiz, çünkü _sevgi hayatın en özlü kısmıdır._*
 
*Bütün hayatım boyunca kalbimin içinde sana dair sessizce atanları ifade edemediğim için çok derin bir pişmanlık duyuyorum.*
 
*Belki artık özür dilemek için çok geç, ama zaman göreceli olduğu için sana söylemem gerekiyor: seni seviyorum ve nihai cevabı bulduğum için sana teşekkür ederim.”*
 
Baban Albert Einstein 


Güzel bir haftaya müzikle başlayalım....
Üstteki resim bir yürüyüş anında bir bahçeden çektiğim görüntü oluyor.
Geçtiğimiz hafta biraz kış hazırlıkları ile geçti, Tarhana kardık. Kısmetse bu hafta cuma yada cumartesi çıkaracağız Önceki yıllardan tarhana yapımlarım ektedir, değişmez tarifimiz...

 
Dün de ilaçlı domatesimizi yaptık, tarifi ekte
 
 
İki kişiden kuru fasulye aldık, biraz da barbunya. İlk aldığımız fasulyeyi pişirdik biraz denedik, güzel çıktı. İkinci postayı 2 gün önce aldık, dün pişirdim ve memnun kalmadım. Neden karışık fasulye 2 cins var aldığımda. Pişirdim yarısı pişti fasulyenin bir kısmı pişmedi. Fazla kaynatıncada dağılıyor. Be mübarek karıştıracağına ayrı ayrı sat şu fasulyeyi!!!!!!!
 
Bundan sonra bir kaç kavanozda turşu kurduk mu tamam dır, kış hazırlıkları biter. Sıra dağalgaz faturları ödemeye gelir:))) 
 

Dünkü gazete alımımdan bir kare, biraz market derken eve gitmemle 200 tl harcamam bir oldu, para dayanmıyor gidiyor.....
 
Kemal sayar’ın da dediği gibi:
“Bize hiçbir şey sormayan insanlar,
Uzaklaştığımız insanlardır…
Bizden yeni şeyler çıkaracak kadar çok dinleyen,
Söylemediğimiz şeyleri bile duyanlar,
Ömür boyu tutunduklarımızdır...”
Muhabbet edebilmek önemli…
Sessizce bile…
🙏🏻🌟💖🌷 
 

Kimi kedi de reddediyor ya yavrusunu, bakmıyor. Yavrular kalıyor öyle ortada. Oluyor öyle şeyler doğada. Vardır bir bildikleri. Yaşamak isteyene bir şekilde sahip çıkıyor hayat.
 
( açıklamasını yarın yapacağım, okuduğum kitaptan altını çizdiklerim)
Bahçede kalan 4 yavrudan biri, anne yok meydanda....
 

 

Kütüphaneye yaptığım ziyaretten aldığım kitaplar. BLOGGER KİTAP KULÜBÜ için hala okunacak bir şato kitabı var, elimdeki bitmeden başlayamıyorum.
 

 Bunlarda sahaf ziyaretinden aldıklarım.....
 

Bu sene bahçede pek oturamadım, sebep sivrisinekeler....
Ne kadar rahatsız oldum, anlatamam. Isırdıkları yerler kızardıkça kaşınıyor. İşin kötüsü evde 2 odada sivrisinek kovucu takılı onlar bile fayda etmiyor...
 

Bu video altındaki yorumlardan biri aşağıda....
Sıradaki bu mu yoksa?????????????????????
 
Bu sene vizyona giren Jurassic World: Hakimiyet filminde de hem çekirgelerin hem bugdayın üzerinde DNA oynaması yapan bir sirket var. Şirket devasa çekirgelerini doğaya salıyor. Yan yana tarlaları olan iki farklı çifçi tarlalarina ekim yapıyor. Biri o şirketin bugdaylarını ekiyor digeri ise o sirkete ait olmayan buğdayları yetiştiriyor . Çekirgeler o sirkete ait ekim yapmış çifçinin buğdaylarına hiç dokunmazken . Başka tohumlarla ekim yapan çifçinin buğday tarlasını dümdüz yapıyor. 

Birde şöyle bir video var!!!!!!!
 

Allah yardımcımız olsun bu konuda..

Bu hafta dizi izlemeye devam, hala bitiremedim. TV lerde yeni sezon diziler başladı, ben hala geçen sezonu bitiremedim, onlarıda izlemeye devam...
 
 
Öyle kolay değildir yaşanmış acıları yaşanmamış saymak...
Zor sınavlardan
Zarar ziyansız çıkmak...
En zoru belki de,
Kar zarar ayırt etmeden her şeyi sahiplenip
Altına kendi imzanı atmak...
Kolay kolay kimseden gitmem ben...
Eğer gidiyorsam birilerinden
Ya sebepler birikmiş
Sabrım tükenmişti,
Ya da kalmak artık
Anlamını yitirmiştir...!

AHRÂZ SNR

 Güzel bir hafta olsun herkese....

15 yorum:

  1. bence de o güç sevgi ve paylaşmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bahsettiklerin bu dünyada var mı deep????????????

      Sil
  2. Bizde tarhana kardık ama ilk kez vallahi, cumartesi sereceğiz. :) Beklemedeyim nasıl olacak şimdilik kokusu herşey güzel olacak izlenimi veriyor.

    Fasulye işinde her sene aynısı annemin başına geliyor ya, gerçekten bende sinir oluyorum. Sivrisineklere karşı size şu aşağıdakini önermek isterim iki senedir öyle rahatım ki, krem gibi birşey ayrıca yapış yapış bir his bırakmıyor birde mis gibi kokuyor. Sevgiler.

    https://www.trendyol.com/incia/vucut-koruyucu-sprey-dogal-losyon-100-ml-p-5854004

    Not: kışın yarı fiyatına yakın düşüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu sene tarhana yapmayacaktık geçen seneden biraz var, bir kilo da dışardan alırız dedik. Diyetisyenin muayehanesinin karşısında baharatçı var, chia tohumu almak için girdim. Tezgah üstünde tarhana paketleri, renk muhteşem bir alıp deneyelim dedim. Yarım kiloluk paket eve geldim bir heves yaptık, yok anam tarhana rengini suda açtı, bir de karıştıra karıştıra bir hal oldum, erimedi pütür pütür. Neyse tabağa aldım zaten diyetteyim , bir heves çorba içeceğim, yok olmadı inan ki olmadı, tarhana kokusu bile gelmedi burnuma ki, tad olarak ta tarhana tadı alamadım. Çorbayı kedilere döktüm. Tarhana yapma kararını böylelikle almış olduk.
      Fasulye tatlı fasulye fakat karışık olunca orada bitiyorum ben. Bir kısmı pişiyor dağılıyor, diğer kısmı pişmiyor, ağbimden azar işitiyorum sonra bu fasulye pişmemiş diye, gözü de görmediği için inandırmak zor oluyor.....
      Losyona baktım kışı bekleyeceğim tavsiyen üzerine.
      Sevgiler,

      Sil
  3. einstein demiş ya kızına, evrensel güç var, sevgi, ordan dolayı diyom, bence de sevgi ve paylaşmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demişte ben o sağlam sevgiyi bu dünyada bulamadım, paylaşmada fazla yok

      Sil
  4. eveet yani öyle olmalı ama bulunmuyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ayy ellerinize sağlık, büyükler gideli bizde tarhana yapan kalmadı, hazırlara mecbur kalıyoruz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzeli kendi tarhananız hazır aldım yukarıda açıkladım konuyu arkadaşa yanıtlarda

      Sil
  6. Şato'ya ben de henüz başlamadım. Gözümü korkutuyor o kitap. Keşke daha basit bir kitapla başlasaydık.

    YanıtlaSil
  7. Valla evde yaptığın gibi asla olmuyor kolay kolay, ben de geçen yıldan var diye yapmadım ama içim de rahat değil niyeyse ;)) Afiyetlerle tüketin inşallah, çok güzel diyet ve spor yaptın valla bravo ve maşallah diyorum. Çok öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun, beni öpenin kim olduğunu bilseydim birde:)))

      Sil
    2. Aaaa niye böyle çıkmış anlamadım, Ecehan ben ;))

      Sil