BLOGGER CANLANDIRMA PROJESİ MAYIS 2023/52 ANLATI ORMANLARINDA ALTI GEZİNTİ

04 Haziran 2023

 

 

 
 
Umberto Eco’ nun Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti ’si, tıpkı Italo Cal­vino’ nun Amerika Dersleri gibi, uluslararası saygınlığı olan yazar ve bilim insanlarının her yıl Harvard Üniversitesi’nde sundukları altı konferansın metinlerinden oluşuyor. Anlatı konusundaki kuramsal çalışmalarıyla da tanınan Umberto Eco, bu kez bir kuramcıdan çok, iyi bir okur kimliğiyle çıkıyor karşımıza. Kırmızı Şapkalı Kız masalından Nerval’in Sylvie’sine, Dumas’nın Üç Silahşörler’inden Tolstoy’un Savaş ve Barış’ına, Kafka’nın Değişim’inden, Agatha Christie’nin polisiyelerine, bir anlatı ormanının gizleri arasındaki gezintide okurlarına yol arkadaşlığı yapıyor. 
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Deneme tarzında, konferanslarındaki 6 konuşmanın yer aldığı bir kitap. Benim için zorlayıcı okuması olan bir kitap seçmişim. Eco bu eserinde örnek yazar ve örnek okur nasıl olunur konularına değinmiş.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Uyanık ve becerikli olmalısınız, yoksa yutulanlar arasına karışırsınız.
******
Kurmaca bir dünya da gerçek dünya kadar hileci olabilir.
******
Romanlar bize doğruluk kavramının tartışmaya açılamayacağı bir dünyada Yaşamın getirdiği rahatlatıcı duyguyu veriyor., oysa gerçek dünya çok daha yanıltıcı bir yer gibi görünüyor.
******
Oyalanmak, vakit kaybetmek anlamına gelmez; çoğu zaman, bir karar almadan önce düşünmek amacıyla oyalanır insan…
 ******
Yüzyıllar boyunca insanlar Sabah Yıldızı ve Akşam Yıldızı adında iki yıldızın var olduğuna inanmışlardı, oysa söz konusu olan hep aynı yıldızdır, Çoban Yıldızı'dır.
******
Anlatı, bizi bir dünyanın sınırları içine kapatır ve bizi, bir biçimde onu ciddiye almaya yöneltir.
******
Rüya ikinci bir yaşamdır
*****
Demek ki, oyunun kuralları vardır ve örnek okur oyunda kalmayı bilen kimsedir.
*****
 
  
 


22 yorum:

  1. Eco okumak istiyorum ben de, ama bu kitapla başlamamak gerektiğini aklımın bir köşesine yazdım :)

    YanıtlaSil
  2. Umberto Eco okumak isteyen, uzun demezse en popüler romanı Gülün Adı ile başlasın, yok bir tadına bakayım, önce kısa bir şey olsun, denirse de 176 sayfalık Sıfır Sayı iyidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gülün adını baktım, fakay yeni kütüphane binası yapılıyor inşaat halinde. Küyüphanenin taşındığı yerde bazı kitaplar depoda duruyor, o da depoda idi zahmet olmasın diye olan bu kitabı aldım okumak için bende.

      Sil
  3. hımm, eco süper biri, calvino da :) dili ağır demek ki ama konu çok iyiymiş saol :)

    YanıtlaSil
  4. Deneme ararken benimde karşıma çıktı ama okuması zor olur diye düşünüp vazgeçtim. Onun yerine Ölümcül Kimlikler kitabını okuyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. İki yazardan da okuyamadım henüz en kısa zamanda başlamak lazım

    YanıtlaSil
  6. Umberto Eco'nun Gülün Adı Kitabını okumuştum. Bu kitap bilimsel bir çalışmanın özeti gibi sanırım. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz kitabı bir ara okuyacağım adını çok duydum

      Sil
  7. Eco, günümüzün nadir yazarlarından biri. Her alanda bir kitabi var nerdeyse :) Anlati deyince aklima Cambellin Kahramanın yolculuğu kitabı geldi. Çok kapsamlı bir masal anlati hikaye vs. Gibi temel eserlerin ortak referanslarini cok guzel toparliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz kitap bu mu? merak ettim nete baktım bu çıkıyor
      https://www.netyazi.com/her-hikaye-bir-isyandir-busra-tumkaya/

      Sil
    2. Özür dilerim sorunuzu çok geç görmüş oldum. Joseph Campbell - Kahramanın sonsuz yolculuğu yazarsanız mutlaka ilk sıralarda çıkacaktır. Popüler bir kaynak kitap özelliği olduğu için yazar ismindeki eksik harflerin sorun olmayacağını düşünmüştüm.

      https://www.kitapyurdu.com/kitap/kahramanin-sonsuz-yolculugu/430678.html

      Sil
  8. Okumak istediğim yazarlardan biridir, özellikle Gülün Adı romanı:))) İlk alıntı çok hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı bende okumak istiyorum. Yazı bir öğüt niteliğinde.

      Sil
  9. alıntıları sevdim aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  10. üstte deniz in yorumundaki kahramanın son yolculuğu adlı kitap, blogumda 5 temmuz tarihli kitaplar 3 adlı yazımda da var, yorum dapmışsın sen dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm deep sağol, alınacaklar arasına ekledim.

      Sil