TAZMİNATSIZ İŞTEN ÇIKARILMAM GEREKİRKEN ÇIKARILMAMAM

06 Haziran 2023

 

 
Bir proje çalışmasında bulunmak üzere 2 günlüğüne Ankara'daki fabrikada idim. Çarşamba gitmiş, perşembe, cuma proje çalışmasını gerçekleştirmiş, Cuma akşam uçağı ile İstanbul Atatürk havalimanına dönmüş, hatta otobüs bileti satan arkadaşa telefon açıp şehrime İstanbul'dan 21:00 de kalkan otobüse yer ayırtmıştım. Uçaktan inince hemen metro ile Otogara geçtim, saatte tıpı tıpına otobüs hareket edip beni bırakabilir, arkadaşa telefon açtım metrodayım otobüs bir 5 dakika beklesin diye, muavin metro çıkış kapısında beni bekliyordu, valizi kaptı koşmaya başladık otobüse Allah razı olsun 5 dakika rötarla hareket ettik şehrime. 
Ertesi gün cumartesi ve benim çalışma günüm gece 16:24 vardiyasında çalışıyorum ayın da son günü ya 30'u ya 31'i.
Neyse ben 15:30 da servise bindim işyerine gittim, arkadaş beni bekliyor, işi devretti biraz sohbet ettik. Yapmış olduğumuz proje çalışması eleman eksiltme yönünde olan İŞ GÜCÜ ANALİZ PROJE si idi. Abla sonuçlar nasıl dedi, vallahi Osman dedim biz 3 evrak memuruyuz 1 kişi yapılan hesaplara göre fazla çıktı, şans kimden yana olursa dedim. Bende çıkarılabilirim, sen de çıkarılabilirsin, öbür arkadaşta çıkarılabilir. Şirket kendi çıkarlarına göre kimi seçerse dedim. Herkes tedirgin ben değilim, çıkarırsa çıkarsın zaten mobing görüyorum yıllardır seve seve giderim no problem düşüncesindeyim.
Neyse o akşam vardiya biterken bizim yaptığımız standart bir işlem var, o işi yaparken ben hata yaptım, hatamı geri alabilirim ters kayıt denilen işlem ile, fakat ne hikmetse o ters kayda sistem izin vermiyor saat 00:12 ye kadar uğraştım olmadı. 00:15 servis hareket edecek, onca insanı da bekletemem. Tuttum şefe, 2 çalışma arkadaşıma mail attım. Böyle böyle oldu şu işlemi gerçekleştiremedim, siz gündüz vardiyasında bunu sitemciler ile görüşüp olayı düzeltiniz diye.
Servise bindim eve geldim. 
Arkadaşlar aradan 2 ay geçti, yine bir 16:00-24:00 vardiyasındayım işe gittim, bilgisayarımı açtım 5 dakika geçmedi, Müdürümden bir mail geldi, baktım iş arkadaşım Osman okuyor ve yüzünde bir gülümseme ifadesi belirdi.
Ben de açtım ve şok...
Gelen mail aynı şu şekilde müdürden;
- Hatayı holdingin hayran olduğu Ö..... K...... yapmıştır............
Ben şok oldum ne hatası dedim kendi kendime, iş arkadaşımda büyük ihtimal bu hayranlı cümleye gülüyordu. 
Niçin hayran olmuşlar bunu da anlamak zor tamam işimi seviyorum, severek yapıyorum, paylaşımcı bir insanım, bilgimi işimi paylaşırım. Aslında ben işimle aşk yaşıyordum diyebilirim sizlere. O derece düşkündüm işimi pazar dahi gideryarım kalan işimi kapıyı açar tamamlardım.  
Bir de bu derece işime bağlılığım babamın bir sözünden olabilir  diye düşünüyorum;
Babam şöyle derdi hep;
-Aksekililer, zeki, çalışkan, başarılı insanlardır.
Zeka yı bir kenara bırakalım, kimse ile zeka ölçüşemem ama çalışkan ve başarılı bir insanım. Bu işi öğrenicem ve sonuçlandıracağım dedimse olmuş bilin.
 
Neyse ben hatayı öğrendim ( fakat ne hikmetse attığım mail aklıma gelmiyor.) Kendi kendime şunu söyledim. Özlem bu büyük bir hata eksi bakiye asla olamaz, sen olmayan stoğa fatura oluşturmuşsun (sistem ilk önce satışları yapıyor eksi stok oluşuyor, gün sonu üreticiden bu eksi stoğu alıp stoğu sıfırlıyorsun)  bu kesin  tazminatsız işten çıkış ve üstelik 2 aydır da bunu hiç kimse farketmemiş, holding muhasebe servisi tesadüfen buluyor.
Aldım bir tane çanta, çekmecelerde özel neyim varsa topladım. Bu arada müdürde benimle hiç konuşma yapmadı, yani bu nasıl oldu falan diye sormadı. Direkt şefin ya da çalışma arkadaşlarımın lafı üzerine bu yazıyı yazmış. Dedim kızım, çıkış istiyordun bak ne güzel çıkıyorsun tazminatsız olur bu çıkış ama olsun dedim. Özel eşyalarımı iş çıkışı eve getirdim. 
Günlerce işe gittim geldim ,ama hiç kimse açıklama yapmıyor. Habu gün çıkarıcaklar ha yarın derken çıkış olmadı. Muhasebe kanalında ek işlemler ile hata giderildi. 
İşe devam yine çıkış yok durum onu gösterdi. Bu olaydan bir süre sonra oturdum şirket içi maillerini önemli önemsiz diye ayırıp sileyim dedim ve benim çektiğim bu hatanın düzeltilmesini belirttiğim maile denk geldim, öyle şok olmuşum ki müdürün yazdığı yazıdan ben bu maili unutmuşum!!!!!!!!!!
Hemen şefin odasına geçtim şu tarihte benim size ve çalışma arkadaşlarıma attığım bir mail var görebilirmiyim dedim, ekranı çevirdi benim mailim orada ve kırmızı durumda, benden gelen maili önemsememiş ve açmamışlar üçünde de kırmızı idi mailim. 
Müdüre gönderebilirmiydim, evet benim mailim var bakın hatayı ben bildirmişim ve ertesi gün mailim açılsaydı düzeltilebilirdi diyebilirmiydim, derdim. Ama müdür yazdığı maili düzeltebilirmiydi, yani tükürdüğünü yalarmıydı bilemedim. Bu kişi ben değilde bir başkası olabilirdi ve tazminatsız işten çıkarılabilirdi değil mi?
Bence amir çalışanını karşısına alıp hatayı soruşturmalıydı, direkt mesaj yazmamalıydı değil mi?
Bu konularda dikkatli olmak lazım. 
  

8 yorum:

  1. Ne yazık ki hakkaniyetli yöneticilik yapan çok az.

    YanıtlaSil
  2. İş başkasına kalınca pek önemseyen olmuyor malesef. Boşuna o kadar uğraşmışsınız. İletişim sorunu her yerde var. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakta mı etmemişler arkadaş ne yazdı diye???????????

      Sil
  3. mavi yazdığın yerde ben de güldüm vallahi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yazılmaması gerekirdi ve bunu kimseye açıklamanın da bir faydası olmaz yani değil mi deep:)

      Sil
  4. Okunmayan mail ve mesajlar yüzünden öyle çok yaşanıyor ki böyle durumlar, ben de çok şikayetçiyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu kadar kolay sıyırmamalılar böyle durumlarda hesap onlardan sorulmalı

      Sil