AKILLI BİR İNSAN İÇİN EN İYİ ARKADAŞ YİNE KENDİSİDİR.

26 Haziran 2023

 

 
Kullandığınız sözcükleri özenle seçin;

-Sözcükler sizin yaratma gücünüzdür ve bu güç birden fazla yönde kullanılabilir. Bir yön; sözün harika bir hikayeyi, bu dünyadaki kişisel cennetinizi yarattığı kusursuzluktur. Diğer yön, sözün çevrenizde ne varsa yıkarak kişisel cehenneminizi yarattığı onun kötüye kullanımıdır.

-Mutluluğunuz size bağlıdır ve sözü nasıl kullandığınızla ilintilidir. Eğer birine kızıp, sözü ona duygusal zehir yollamakta kullanıyorsanız, dışarıdan sanki sözü ona sarf etmişsiniz gibi görünse de, aslında kendinize karşı kullanmış olursunuz.   

-Kullandığın sözcükleri özenle seç, aslında sözün gücünü asla kendine karşı kullanma demektir. Sözünüz özenliyse, asla kendinize ihanet etmezsiniz.

-Kendi hayat hikayenizin yaratıcısı olduğunuzu hatırlayın. Sözü doğru kulllandığınızda, yaratabileceğiniz kendi hikayenizi düşünün. 

-Söz saf sihirdir ve birinci anlaşmayı benimsediğinizde, sihir hayatınıza girer. Niyet ve arzularınız kolay gelir, çünkü karşı koyma yoktur, korku yoktur, yalnızca sevgi vardır. Huzurlusunuzdur ve her yönden özgür ve hoşnut bir hayat yaratırsınız.  

Beşinci Anlaşma 
 
 
Hepinize güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum. Ben bildiğiniz gibiyim, herhangi bir değişiklik yok. Sağlıkta iyi kötü idare ediyoruz. Hafta içinde tek değişikliğimiz, şehrimizde başlayan sosyete pazarı oldu. Daha önceden pazarcılar odasına başvuru yapıp kayıt olmuştuk. Yapılan kurada bize de sergi açma hakkı tanındı. Bu cumartesi açılış vardı. Babamın arkadaşına rica ettik, bizi arabamızla pazar yerine götürdü, malı ve malzemeleri boşalttıktan sonra onu gönderdik, sıcakta bizi beklemesi için hiç gerek yoktu, bir kaç tanıdık pazarcı ile hemen tezgah demirleri kurduk, sergi bezini çektik, yavaş yavaş ben malları sergi üzerine yerleştirdim,
Ağbim kenarda oturdu. Mallar uzun süredir elimizde olduğu için, tüccarlardan fiyatlarını öğrendik. Ona göre yaptık satışları. Yaklaşık 5 senedir açmıyorduk sergiyi. Ağbimi gören eski müşterileri, arkadaşları herkes onunla muhabbet etti. Ara ara yalnız bırakmak zorunda kaldım 10-15 dakika kadar, sağolsun komşu sergiler ilgilendiler. Ne satıyorsunuz diyen varsa eğer, çarşaf, nevresim, yastık kılıfı, yastık içi astar, banyo havlusu, el yüz havlusu, ayak paspası, mutfak havlusu ve mutfak önlüğü. Malımız kaliteli, naylon değil, alanlarda asla pişman olmamıştır, gelir tekrar alırlar. Yalnız akşama kadar taburede otursam da sırtım çok ağrıdı, haftaya arkalıklı sandalye koyacağım arabaya kısmetse. O kadar çok yorulmuşum ki, gelir gelmez suyla elimi yüzümü, ayaklarımı yıkadım, yemek yedim, kahve içtim yattım. Sözde gece 11 de ilaç içecektim deliksiz bir uyku çekmişim sabah kalktım:)))
 
Pazardan bir görüntü.
 
Haftanın başlangıcı olan pazartesi akşamı da arkadaşla konsere gitmiştik. Pandemi dolayısı ile ara verilen, Türk sanat müziği sanatçısının gelip 2. bölümde şarkı seslendirdiği bir konserdi. Sanatçımız Melahat Gülses'ti. Koştura koştura gittik, hava bozuktu sanat akademisine girince hava döktü, elektirikler kesildi. Konser iptal olur dedik ama yarım saat sonra geldi ve biz salonda yerimizi aldık. İyi de oldu şirket kapandığından bu yana görüşemediğimiz bir kaç kişiyi gördüm. Arkadaşlardan biri ertesi günü kahve içmeye davet etti. Konserin ilk bölümü koro ve solist seslendirmeleri ile geçti. İkinci bölümde sanatçımız konserine başladı. Ben bu gitmediğim beş senede kendimin bile farketmediği bir permormansı gösterdim. Şarkılara eşlik ettiğimde, uzatma kısımlarında benim ses çatallaşıp kesilirdi:)) Bu sefer öyle bir şey olmadı sanatçıya sonuna kadar eşlik ettim, iyi ki sigarayı bırakmışım, darısı inşallah kullananların başına.
Ertesi gün arkadaşa kahveye gidecekken bir başka bayan arkadaş aradı görüntülü sohbet ettik. Sonuna doğru şöyle bir şey dedi, 
- Aynur çağırmış kahveye hiç gidecem diye söylemiyorsun aşk olsun 
deyince afalladım kaldım öyle.
Kahveye çağıran arkadaş onu da çağırmış. Bana yoklama çekiyor, bakalım ona söyleyecekmiyim, onu da davet edecekmiyim. Şimdi arkadaşlar ev sahibi bana çağır demedi, onu çağıracağını da bilemedim ki söyleyim. Ev sahibi davet etmediyse, benim hadi sende gel demem yakışık alır mı? Bu benim hiç yapmadığım bir davranış türü çünkü, bir yere giderken bir başkasına hadi sende gel demem hiç, ev sahibi nasıl karşılar bilemem çünkü. 






Glayörlerim açıyor birde kırmızı rengi var, marketten almıştım soğanlarını.
 


 Kendime böyle bir kitap çantası aldım. Malum çantada artık su, termos filan taşıyoruz.
 

Lilyumlarımın fidelerinden isteyen isteyene....
Pembe ve sarı rengide var ve saksıda kendileri çoğalıyorlar.
 

Gün başlangıcında yada gün sonunda şehrimin kadın akademisine yürüyüş yapıyorum, orada belediyemizin kütüphanesi var, üye oldum oradan da kitap almaya başladım 40 gün geri iade süresi var.
 


 Bu yazarın kitabından bazı bölümlere nette denk geldim sağlık ile ilgili ve 3 kitabı varmış onlarıda aldım. Sırasıyla okuyacağım.
 
Son zamanlarda sağlık videolarına takıldım onları dinliyorum.
 
 
Bayram temizliğine ara vermeden devam. Camlar için formülüm şu;
 
1 ölçü beyaz sirke
1 ölçü çamaşır yumuşatıcısı
1 Ölçü bulaşık makinası parlatıcısı
su
 Ondan sonra sil, kurula geç parıltıyı bir görün, birde uzun süre toz tutmuyor.
 
 
Bizde artık mahalle düğün sezonu açıldı, ben çayımı demledim bahçedeyim biraz org çalan arkadaşı dinleyem:))
Şu an çalan şarkı:))
 
Artık yaz akşamları başladı Gündüzler çok sıcak camlar gecede açık, akşamları bir termos çay eşliğinde ağbimle birlikte polis radyosunu dinliyoruz, ben kitap ta okuyorum.
Arada yoldan geçen romanların, güp güp öten müzikleri karışıyor, bazen de aşka geliyorlar tabanca saydırıyorlar, akabilinde  polis motorları ve sirenleri ile hareketli geceler yaşıyoruz:)))
Hepinize sağlıklı, huzurlu bir hafta diliyorum.

14 yorum:

  1. Kitap Türk Kahvesi eylemimi yaptım sonunda ve bir ohh be çektim. Yarım saat sonra yayında olacak yazımın son bölümünde... Kıskançlık bitti yani:))

    İyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Sabırsızlıkla bekliyorum yazını arkadaşım.

      Sil
  2. Dolu dolusun yine :) Pazara çok sevindim özellikle abi için bence çok iyi olur insanlarla görüşmek, açık hava.. Glayörlerim benim bu sene çıkamadı çünkü tavşanlar kıtır kıtır yiyor yaprakları, içim gidiyor ama birşey diyemiyorum öyle tatlılar ki... Seneye glayörlerin olduğu yere en baştan tahta set çekeceğim. Lilyumun tohumu olursa bana da ayırır mısın? :)) Kime yetişecek bilmiyorum ama listeye beni de yaz, ben de sana istediğin tohumu yollayayım hatta tohum kardeşi olalım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ağbim için iyi oldu, burada olan arkadaşları ile görüşüyordu fakat çevre il ve ilçelerede pazara gittiğinden oradan da arkadaşları vardı onlarlada bu pazarda görüşmüş oldu. Lilyum tohumlu değil soğanlı bir bitki ve ektiğin yerde kendi kendine çoğalıyor. Bu sene geçsinler, ölmezde sağ kalırsak seneye fideler topraktan çıkarken sanada göndermek üzere hazırlarım. Kendine iyi bak sevgiler,

      Sil
  3. Konsere imrendim, ne güzel olmuş kulakların pası silinmiş, sosyalleşilmiş. Darısı yeni konserlerin başına. :)

    YanıtlaSil
  4. Sosyete pazarında bereketli satışlar diliyorum size.
    Camlar için verdiğiniz formülü de deneyeceğim. :)
    Harika bir anlatım olmuş. Tebrik ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bereket dileğiniz için teşekkür ederim. İnanın o formülden memnun kalacaksınız.

      Sil
  5. Merhabalar.
    Cıvıl cıvıl, hayat dolu, hiç şikayetlenmeden hayatın her anını en iyi şekilde değerlendirip dolu dolu yaşayanlara hep imrenirim. Bu yazınız da tek kelimeyle böyle bir hayatın yansımasıydı. Mutluluğunuz hep daim olsun. İyi bayramlar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmak ulaşabildiğin iledir, ulaşamadığın mutlu yapmaz insana hırs getirir, hırs yaparsan da mutlu olamazsın. Ya çevrendekileri ezersin, ya mutluluk yollarını kısıtlarsın o da seni mutsuz yapar.
      Ben elimdeki ile kendime yeterim prensibi üzerine yaşıyorum o da bana yetiyor.
      İyi bayramlar benden de size.
      Sevgiyle sağlıkla kalın.

      Sil
  6. Sözün gücünü biliyorduk ama siz de öyle etkili anlatmışsınız ki

    YanıtlaSil
  7. Bende bir konsere gittim geçen hafta ne iyi geldi, konser çekiyormuş canım meğer. Telefondaki arkadaşın davranışı çok garip, bende sizin gibiyimdir bu konularda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik ruhun gıdası diye boşuna söylememişler. İlginç bir davranış şekli değil mi? Bir ilginçliği daha var onu da ayrıyeten bir gün yazarım. Obayan da bana hiç tanımadığım bir bayan getirmişti gelirken, ben sevmem bu tür olayları ya elektrik alırsın ya almazsın o kişiden. Allahtan bizim liseden üst sınıflarda okuyan bir kişi idi. Bu yüzden göz aşinalığım var idi sorun çıkmadı.

      Sil