BCP BLOGGER CANLANDIRMA PROJESİ HAZİRAN AYI 2023/58 YABANCI

29 Haziran 2023

 




 
1942’de yayımlanan Yabancı, romancı, tiyatro yazarı ve düşünür olarak İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra yalnız Fransa’da değil tüm dünyada kuşağının sözcüsü ve yol göstericisi olarak kabul edilen Albert Camus’nün, ilk ve en çok ses getiren yapıtıdır. Romanda, işlediği bir suçtan çok, gerçek duygularını dile getirdiği ve toplumun istediği kalıba girmeyi reddettiği için dışlanan bir “yabancı” aracılığıyla, XX. yüzyıl insanının içine düştüğü yabancılaşma anlatılır. Bir türlü ele geçirilemeyen “anlam”ın sürekli aranışını, bilincin toplumdan ve dış dünyadan kopuşunu, topluma yabancı duran kahramanın çevresiyle ve toplumla arasındaki çatışmayı anlatan roman, büyüleyici gücünü arka plandaki derin ve suskun acıdan alır. Camus, genç kahramanı Meursault’nun dış dünyayla arasına koyduğu mesafeyi, kendine ve topluma yabancılaşmasını, annesinin ölümü dahil her şeye nesnel bir biçimde yaklaşmasını büyük bir ustalıkla dile getirir. 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Yazardan okuduğum ilk kitap, severek okudum? pek geriye dönük bir şey hatırlamıyorum. Belki başka bir zaman bir daha şans verebilirim. 

KİTAPTAN ALINTILAR;

İnsan her zaman suçludur.
******
İnsan kendini koyvermemeli
******
İnsanın hayatını hiç değiştirmediğini, her hayatın az çok aynı olduğunu söyledim.
******
Yemek saati insanın acıktığı saatmiş
******
İnsan eninde sonunda her şeye alışır.
******
İnsan her zaman makul olmuyor.
******
İnsan bilmediği konularda hep abartılı fikirlere sahip olur.
******
İnsan gizli saklı, biraz utanç ve çokça da isabetle öldürülüyordu.
******
İnsan hiçbir zaman tamamıyla mutsuz olmaz.
******
Ona göre insanların adaleti hiçbir şeydi, Tanrınunkiyse her şey.
******
Hiçbir zaman söyleyecek fazla sözüm yoktur, onun için susarım.
******
İnsanları oyalamaya karşı duyulan ilgi pek uzun ömürlü olmuyor.
******



16 yorum:

  1. Okuma kulübü için iyi bir seçim, kahveyle de iyi gider:)

    YanıtlaSil
  2. Alıntılar bile beni çok düşündürdü,kitabı okursam kim bilir nolur..
    bu arada fincanınız nerden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okursunuz,
      Fincan şehrimin küçük tatlı bir kahve içme mekanından

      Sil
  3. Geçmişte okuduğum kitaplardan bazılarını çok net hatırlıyorum; Konusuyla, kahramanlarıyla, altını çizdiğim cümlelerle, bende bıraktığı etkisiyle. Bazıları çok az iz bırakmış oluyor. Bazılarını ikinci kez okuyunca daha çok seviyorsunuz. Ya da aynı tadı alamıyorsunuz.
    Yabancı severek okuduğum, etkilendiğim kitaplardan. Ne güzel tanıtmışsınız. Alıntılar da etkileyici. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, tekrar daha sakin bir zamanda okumak isterim.

      Sil
  4. Albert Camus merak ettiğim bir yazar. Kitaplar için doğru zaman diye bir şeyin olduğuna inanıyorum. Ya da kitap ne kadar iyi olsa da o an aradığını bulamıyor insan. :) Güzel alıntılar. (Bu arada başlığa BCP Haziran yazısını eklerseniz gözden kaçmamış olur. :) )

    YanıtlaSil
  5. Teee lisede falandım bu kitabı okuduğumda, tekrar okumalı.

    YanıtlaSil
  6. Camus, sartre gibi varoluşçu yazarlari seviyorum. Gubumuz insaninin da icinde bundugumuz bir ikilemi yansitiyorlar. Bir insanın kendisi dışında kalması!!! Modern zamanlarda bence çok daha fazla yaşıyoruz da bastırarak görmezden geliyoruz. Pesinden anlamsızlık bizi ele geçiriyor ve kendi kendimize bile yabancı oluyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi kendimize bile yabancı oluyoruz
      Her daim yabancıyız zaten kendimize

      Sil
  7. Bu kitabı ben hiç okumadım ama çok dinledim bir arkadaşımdan kısmetse inşallah bir ara okuyacağım. :)

    YanıtlaSil
  8. "İnsan eninde sonunda her şeye alışır." bir iki ay evvel okumama rağmen aklımda kalan tek söz bu sanırım.Kitabı sevdim? Maalesef ama sorun benim edebiyattaki 3 yabancı karakteri (İnsanlığımmı Yitirirken, Olağanüstü bir gece? ve Yabancı) üst üste okumamdan kaynaklanıyor ve duygusuz karakterler canımı sıkıyor, bunu böylece öğrendim. Kitabın neden bu kadar sevildiğini sorguladım bitirdiğimde. Yanlış zamanda okudum ve ayrıca bana hitap etmiyordu. Başka insanlar ve onların başka zamanları için daha iyi olabilirmiş yorumlardan gördüğüm kadarıyla.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey değil.Güzel bir söz aklınızda kalmış...

      Sil