OKUDUKLARIM 2023/12 KOŞ MELOS

21 Şubat 2024

 

netten alıntıdır

 
“Bu akşam ben öldürüleceğim. Ölümüme koşuyorum. Yerime geçen dostumu kurtarmak için koşuyorum. Bu kralın zalimliklerine ve düzenbazlığına son vermek için koşuyorum.” Yirminci yüzyıl Japon edebiyatının önde gelen yazarlarından, sıradışı hayatıyla da meşhur Osamu Dazai’nin birbirine uzak zamanlarda kaleme aldığı üç öyküyü bir araya getiren Koş Melos! yazarın farklı yönlerini okura sunuyor. Kitaba ismini veren “Koş Melos!” öyküsünde zalim Kral Dionysus, Melos’u haksız bir şekilde idama mahkûm eder. Kız kardeşinin düğününe gitmek için kraldan izin alan dürüst Melos üç gün içinde dönmeyi başaramazsa dostu Selinintius idam edilecektir. “Günün İlk Işıkları”nda alkolik bir aile babası, eşi ve iki çocuğuyla birlikte Amerikan bombardımanından kurtulmaya ve yeni bir hayat kurmaya çalışır. Son öykü “Villon’un Karısı”nda ise borç içindeki bir yazar ile eşi İkinci Dünya Savaşı sırasında gündelik yaşamlarını sürdürme mücadelesi verirler.

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;

3 öykünün yer aldığı 1 saatlik çerez bir kitap. Kitaba ismini veren öyküyü sevdim...
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
İnsanların iyi niyetinden şüphe etmek olabilecek en utanç verici kötülüktür.
******
İnsanların iyi niyetine güven olmaz.... İnsan dediğin bencil arzulardan oluşan bir canlıdır.
******
 Kaçıp giden bülbül kafese geri döner mi hiç?
*******
İnsanın tüm vücudu bitkin düştüğünde ruhu da aynı şekilde ıstırap çekerdi....
******
İki dosdtun arasındaki güven dünyadaki en büyük hazinedir.
*******
Hayatta kalmaya çalışmak insanın doğasının bir parçası değil mi zaten?
*******
Dünyada güzellikten çok kötülük vardır
Medeniyetin sembolü, yüksek sesle gülenlerdir.
*******
Her zaman kaygılarımızla savaş halindeyiz. 
******
Kalbime söz geçirmeye çalışıp umutlanmaktan vazgeçirmek istesem de, yine de, milyonda bir olan o olasılığın gerçekleşmesini dilemekten vazgeçemedim. 
*******
Mutluluğa atılan her adım beraberinde binlerce kötülük getirir. 
*******
Aşk; güzel şeyler düşünüp, kirli işler yapmaktır. 



2 yorum:

  1. Yazarın adı son zamanlarda epey karşıma çıkıyor. Kitaplarından alıp okumak şart oldu. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey değil. Kitaplar kadar yazarın hayatı da ilginç.

      Sil