YARGILAMAK KOLAYDIR, ANLAMAK İSE ZORDUR. (DOE ZANTAMATA)

03 Mart 2024

 

 
YÜKSEK SEZGİLERİ OLAN KİŞİLERİN YAŞANTILARI SIRASINDA YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLER

Yüksek sezgileri olan insanlar yoğun bir “Hissetme” yeteneğini taşıyan, hassas yapılı kişilerdir. Pek çoklarının kavrayamadığı bir şeyle ahenk içindedirler. Farkındalıkları vardır ve son derece enerji yüklü kişilerdir. Yüksek sezgilere sahip olmak bir armağandır ancak bu kişiye yaşam sırasında bazı zorluklar da sunacaktır. Aşağıda sezgileri güçlü olanların karşılaştıkları bazı zorluklar listeleniyor:
Yüksek Sezgileri Olan Kişilerin Yaşadığı 10 Güçlük:

1-Bir kişi duygularıyla ilgili doğruyu söylemediğinde konuşmamak için kendilerini tutmak zorunda kalırlar.
İnsanların ne hissettiklerini anlayabilirler ve bundan dolayı da bazı çatışmalar yaşayabilirler. Hissettiklerini dışa vurup vurmama veya vuracaklarsa bunu ne zaman yapmaları gerektiği konusunda bir karar vermek durumunda kalırlar. Bu oldukça kafa karıştırıcı olabilir.

2-Bazen Duyudışı Algılamaları bunalmalarına neden olur
Sık sık sezgileriyle algıladıkları şeylerden dolayı bunalırlar. Herşeyi çok derin bir seviyeden yaşarlar. Siz ne olduğunu anlamasanız da onlar ne olduğunu tam olarak bilirler.

3-Hissettiklerini çözmeleri gerekir ve bazen bu kolay değildir.
Sezgisel olarak aldıkları bazı şeyleri yorumlamaları gerekir. Karşılaştıkları duygular her zaman istedikleri kadar basit olmaz. Bazen yaşadıkları şeylerin anlamlarını çözebilmeleri son derece zor olabilir.

4-Kişisel farkındalıkları son derece yüksektir.
Diğer pek çok insandan daha şuurludurlar. Bunun nedeni başkalarını nasıl okuduklarında gizlidir. Çoğu kişinin hissedemediği şeyleri hissederler.

5-Bazen hiç sebep yokken korkunç hissederler:
Ortada bir sebep yok gibi görünürken bile aniden kötü hissetmeye başlayabilirler ve bu etraflarındaki kişiler için oldukça kafa karıştırıcı ve rahatsız edici olabilir. Ama bu sadece anlaması zor olduğu için böyledir. Eğer siz de yüksek sezgilere sahipseniz, bunun doğru olduğunu bilirsiniz.

6-Çok Fazla Bunaldıklarında Kendilerini Kapatmak Zorundadırlar ve Bu Göründüğü Kadar Basit Değildir.
Kendilerini bazen nasıl geri çekeceklerini bilemezler ve bu da problemlere neden olur. Bazen kendilerini kapatmaları gerekir.

7-Başkalarıyla ilgili ilk izlenimlerinden kurtulmakta zorlanırlar.
Başka insanlarla karşılaştıklarında onların enerjilerine bağlı olarak edindikleri ilk izlenimi derinlemesine yaşarlar ve bu ilk izlenimden kurtulmak onlar için zor olur. Genelde bu etki onları bırakmaz.

8-Bu dünya onlara karşıdır çünkü burada herşey mantıklı olmak zorundadır.
Hissettikleri şeyleri çözümlemek zorundadırlar ve bunu ortaya çıkardığında her zaman mantıklı görünmeyecektir. Dünya çok fazla gerçek (somut) zeminlidir ve kapalı zihinlidir. Tekrar tekrar bunu aşmaları gerekir.

9-Karşılaştıkları sorunları çözmeye yönelebilirler, sorun kendilerine ait olmasa bile
etraflarındaki insanlara yardımcı olmak için bir sorunun arka planını gördüklerinde onu çözmeye kalkışabilirler ama bazen de sorunları çözmek onların yapması gereken bir iş değildir ve bunu yapmaya kalkışmaları karışıklık yaratır.

10-Bazen Aşırı Unutkan Olurlar.
Bazen çok fazla bunalırlar ve bu da bir şeyleri unutmaya başlayana kadar devam eder. Küçük şeyleri hatırlamakta zorlanırlar ama önemli şeyleri asla unutmazlar. Bu durum rahatsız edici olabilir.

Çev: Işık Uçkun
 

Hepinize güzel bir hafta diiyorum, havalar çarşambadan itibaren bozacak bilgisini aldık ve hava durumu sitesinde de gördük, kar geliyormuş hadi hayırlısı. Ben bildiğiniz gibiyim, bu yazıyı pazar gününden hazırlıyorum 2 film izledim uzun zaman sonra. Haftada 2 gün pazarlara devam. 
Cumartesi günü sergideyiz, öğlen namazından sonra bizim şoförlüğümüzü yapan hacı ağbide yardıma geliyor. Kendi evi ile aramızda bayağı bir mesafe var. Baba evini müteahhite verdiler, bina yapıldı kısmetse kurban bayramında taşınacaklar. Oev bize 2 sokak mesafede. Müteahhit hakında konuşuyoruz. Karşı tezgahta şapkalı bir bayan var yanında da genç bir erkek. Hacı ağbi bana, 
-Özlem baksana insanlar çift yaratılırmış ne kadar bizim toruna benziyor diyor, kızda da hiç taviz yok bize bakmıyor. Ben de;
- Hakkaten Erkan ağbi aynı Yaseminin kız dedim.
Bayanla erkek arkadaşı biraz uzaklaştılar, kız döndü bize el salladı, biz bastık kahkahayı. 
Benzetteğimiz düpedüz hacı ağbinin torunu çıktı:)))
 

 

Bahçenin bahar güzellikleri. Komşumun kızı arkadaşım benden kitap alıyordu, babası vefat edince ara vermişti. Geçen pazarda uğradı yanıma 3 kitap hazırla bana anneme gelince alıcam dedi. Kitapları almaya geldiği gün laleleri görünce biraz fide istedi mezara ekeyim dedi, ek ama çalıyorlar dedim ki hakkaten çalıyorlar rahmetli babama ektiklerimizi barındırmadılar çünkü, hepsi gitti...
Sözde mezarlıktan bir şey alınmaz değil mi? ben öyle biliyorum çünkü.
 


Şubat ayında okuduklarım....


Annem kırmızı zambak istiyordu, bende bakınıyordum internetten nereden alırım diye, geçen A101 e bir girdim karşıma çıktılar, hemen aldım.



Gazete aldığım günlerden biri...



Mart menekşeleri açmış. Sarah JIO 'nun kitabını okuyunca merak etmiştim, mart menekşesi nasıl bir şey diye nete baktığımda eee bunlardan bizim bahçede var demiştim:)))



Sabah çiseleyen yağmurdan sonra uyku çiçeklerinin yaprakları......



Bu hafta dinleme yapamadım affola...

Hoşçakalın dostça kalın......



 
 

14 yorum:

  1. Hahaha torun çıkmasına çok güldüm :)

    YanıtlaSil
  2. Mart menekşesini bende geçen yıllarda ektim çok güzel de sardı her yeri. Ama bu sene hepsi yanmış gibi. çok üzüldüm. A101 e bende bakacağım o soğanlara ama
    vakti geçmedi mi ekmenin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ekebilirsin bu sene çıkmaz ama seneye mutlaka açar.Mart menekşelerine üzüldüm. Doğada çok bulunuyor kırlarda gez bulabilirsin.
      Sevgiler,

      Sil
  3. yüksek sezgilerimin olduğunu bu yazıda öğrendim ilginç herkes böyle değilmiydi..

    YanıtlaSil
  4. Önce öğleden sonra okudum. Yorgun bir zaman dilimiydi. Şimdi tekrar okudum.
    Kaydedilmesi gereken ne çok bölüm ve cümle var. Sezgi çok sevdiğim, benimsediğim bir sözcüktür. Kızıma da ad olarak koymuşumdur.
    Menekşeler, sümbüller, leylaklar bile açtılar mı? Bu güzellikleri ansızın bastıran Mart soğukları soldurmasın.
    Emeğinize sağlık. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Ne güzel bir isim koymuşsunuz kızınıza. Evet çiçekler açtı, ağaçlar bile çiçek açtı, Mart 11 kötü hava derler umarım dona uğramazlar.
      Sevgiler,

      Sil
  5. Çiçek çalsalar iyi, annem ve babam kendilerine yan yana iki mezar satın almıştı, anneminkini çaldılar, şikayet ettik, devlet bir şey yapamadı, başka yerden mezar verdiler mecburen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesini ilk defa duydum evrak olmadan mezar yerinin nasıl gömmüşler sorun orda.

      Sil
  6. Yazıda olduğu gibi sezgilerin yüksek olmasının hem iyi hem de kötü yanları var. Ben de hissederim bazen bir şeyleri sebep yokken ve zaman geçince doğrulanıyor çoğu. Tabi bu zaman zaman olan bir şey. Her şeyi önceden sezmek istemezdim :)

    YanıtlaSil
  7. Günaydın :)
    Hava bayağı soğudu ama kar gelir mi bilmiyorum, ne güzel olurdu yağsa.

    Kızı kendisine benzetmeniz iyi olmuş :D

    Mezarda çiçek kalmıyor gerçekten de. Biz eğer demet çiçek götürdüysek sapları kopartıp mezarın üzerine öyle serpiyoruz ki almasınlar.

    Mart menekşelerini ben de her yerde görüp mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada yağmur var, hava da soğuk.
      Evet kızı benzettik, çıkaramadık derken bayan el sallayınca kahkaha attık. Tahminen yanındaki erkek arkadaşı idi ve dedesine tanıtmak istemedi diye düşünüyorum.
      Mezarda gerçekten hiçbir şey bırakmıyorlar, mezar soygunculuğu gelişmiş ülkemizde.
      Sevgiler,

      Sil