HERKESİN İŞİNE GELDİĞİN KADARSIN, İŞİNE YARADIĞIN KADARSIN

24 Ekim 2022

 

 

“Mutluluk,
Küçük şeylerdir..
Çoğu kere farketmediğimiz ...
Örneğin
her sabah sağlıkla uyanıp aldığımız derin nefestir...
Bir kahvedir içilen
Taze ekmek kokusudur, ihmal edilen
İçtiğimiz temiz sudur, kana kana
Sarılmaktır, sevdiklerine doya doya
Bir omuzdur başımızı dayadığımız
Güvenle paylaşıp ağladığımız...
Akşamları huzurla girdiğin yuvandır
Saçımızı okşayan rüzgardır,
Yüzümüzü ıslatan serin yağmurlardır...
Masmavi gökyüzünde parlayan içimizi ısıtan güneştir
Mutluluk; sevgidir, gözlerde
Şükretmektir, içtenlikle
Kalbinin attığı yerdir..
Yani..
MUTLULUK tüm evreni beklentisiz ve çıkarsız sevmektir...

SEV o zaman...
SEV ki kendini de sevebilesin...”

Naci ÖKan
Keyfinizin ve huzurunuzun hiç eksik olmadığı
bir hafta dileğiyle
💐☕️💙☕️💐
 

 

Annemi saç kesimi için mahalle kuaförüne götürdüm, bu çiçekler oranın bahçesinden.

Bizim bahçe şu an öyle karışıkki anlatamam... Dün tüm gün bahçede ağaç kesimi vardı. Komşu bahçe ile bizim bahçe ağaç ve dal konusunda birleşmişti, onları ayırdık. Bahçeden 2 ağaç kesildi, biri ayva biri ceviz. Ayva kökünden kesildi, ilaçlanamadığı için kurtlu ayva yapıyordu. Komşu Şükran ablayı çağırdım, tüm yere inen dallardan ayvaları ona toplattım, reçel yapacak ayıklayıp ta. Biz şeker hastası olduğumuz için pek düşünmedik reçel yapmayı. Ceviz ağacının da tüm üst dalları kesildi. Sadece ana gövde ve ondan uzanan bir parça dal kaldı ki, orasını kurban kesilmesinde kullanıyoruz, kurbanı çengelle o dala asıp derisini yüzüyorlar. Şimdi dımdıslak ortada kaldık:))) her yer açıldı, arka, yan binalar filan tamamen görünmeye başladılar. Bu arada ağaçları kesen Hasan ağbiye kalın dalları da parçalattım ki, seneye biber patlıcan közlemesinde yakacağımız odunlar onlar. Bu arada bazı dallar yan komşuya düştüğü için cevizler de o tarafa gitti, toplayıp verelim dediler, kalsın siz toplayın çocuklar yesin dedim. Kalın ağaçlardan kesilen parçaları çiçeklik içine attım, daha büyük olanları odunluğa taşıdım. Fakat yapamadığım, taşıyamadığım çok dal kaldı. Astım, bronşit hastasıyım ve acayip terledim. Ağbime bu böyle olmayacak birini, bul dedim. Komşumuzun oğlu yevmiye ile iş yapıyor ona taşıtacağız. Daha bahçe dışına çıkarılacak dallar ve belediyeye haber verilecek, onlarda gelip alacaklar.
Günün en ilginç konuşması ise, komşunun oğlu Hüseyinle aramızda geçti,
-Kolay gelsin Özlem abla ne yapıyorsunuz?
-Hiç ne olsun, ağaçlar kesildi, bende şey ediyom:)))
Ne ediyorsam artık, yorulmuşum taşıyorum diyemiyorum yani:))))
 
 
Salı günü annemi göz doktoruna kontrola götüreceğim.
Bir sonraki gün de şu promasyon işlerini konuşmaya gitmem lazım.
Trendyoldan yüklü bir alışveriş yaptım, ne aldım hiçbirşey yok ortada, anneme kışlık terlik aldım, cam silmek için döner başlıklı bir mop aldım, kendime ısırgan otu yağı aldım saçımdaki egzama ve dökülme için kullanacağım, spor matı aldım soğuk havalarda ev içinde spor yapmak için, bir de cam kenarlarına yapışkanlı bant aldım soğuk girmesin diye....

 

Facebooktan gelsin bu da. Hazır facebook demişken spam yemişim bloğumu paylaşamıyorum. Blog dedektifi arkadaştan yardım istedim, sağolsun bana şu cevabı verdi:
 
Bir kaç arkaşından sitenin paylaşımını yapmasını iste abla arkadaşlarında ilk seferde paylaşamayacaklar ama bildirim gönder gibi bir seçenek çıkacak orada sitenin güvenli olduğu gibi bi seçenek yada yazı yazmaları gereken bir alan çıkacak. Oraya olumlu bildirim yaptır bir kaç arkadaşına sorunun çözülür abla.
 
En azından bu yazımı facebookta paylaşırsanız ve söylenen işlemi yaparsanız sorunum çözülecek. Şimdiden yardım edecek arkadaşlara teşekkür ederim. 
 


 

Dergi kapında sitesinden gelen dergilerimi aldım. Dergi okumayı çok özledim 2-3 aydır elime alamıyorum. 
2022 yılı kitap okuma  maratonumdan  7 kitap
2022 yılında 22 kitap okuma maratonumdan da  4 kitap okumam lazım sene sonuna kadar, onları bitirmeye çalışıyorum.
Kategori dişi 24 kitap 20 dergi okumuşum, bu okumalar olmasa bu okunmayan 11 kitap bitmiş olabilirdi.
 
Bu arada yardımınıza ihtiyacım var; 
İnsan olmayan bir karektere sahip kitap ??????????????
okumam lazım, tavsiyeleriniz ne olacaktır????????????
Hayvan çiftliği demeyin, onu okudum. Başka tavsiyelere ihtiyacım var ......
 
 
Geçen gün oturdum, 2023 yılı okuma maratonumun seçeneklerini belirledim, kitaplığımdan bu konu ile ilgili kitapları not aldım. Aynı zamanda 2023 yılında 23 kitap okuma maratonu için listemi oluşturdum. Bir güzelde bloglarda taslaklar kısmına hazırlığımı yaptım. 
Yukarıda alışverişini yaptığım kitaplardan biride 2023 yılı okuma planımda yer alıyor.
Okunması bitmiş 3 kitabım var hala buraya yazamadım, çok yoğunum ev işlerinde, Mutfak tamamen bana kaldı. Annemin gözüne buhar filan gitmemesi lazım, eh benim saçlarda dökülüyor, ne yapayım bağladım bir tane eşarp mutfakta iş yaptım, oradan çıktım saçımı açtim:)))
 

 
🍁En yakınındakiler bile sana çelme takmak için can atıyorlar. İpi göğüsleyebilmenin tek koşulu var. Ya sana çelme takan ayakları kıracaksın ya da onların beklediğinden daha hızlı koşacaksın. 
 

 Bahçedeki kasımpatı güzelliklerinden bir tane ile veda ediyorum sizlere, iyi günler iyi haftalar.







 

22 yorum:

  1. Sezgin Kaymaz Lucky okuyabilirsiniz, Lucky bir köpek hem de acayip akıllı bir cinsten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma ilk gelen lucky olmuştu:)saçtaki agzama benim oğlumda da olmuştu aktar aynısefa yağı duştan önce sürmek için yıkamak içinde ardıç katranı sabunu vermiştiikisi de uygun fiyatlı bereketli ürünler.Yeminle doktordu ilaçtı iki sene çok uğraştım,tonlarca para verdiğim şampuanlar bir işe yaramamıştı.İstersen dene.Bu arada çiçekler çok güzelmiş

      Sil
    2. her ikinize de tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, bahsettiğiniz kitap kitaplığımda yok kütüphaneye bakmam lazım. Egzama için olanlarıda deneyeceğim sağolun varolun ikinizde.

      Sil
  2. şekspir in sözünü aldım sakladım tenk yuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Kahve çekti canım :D Hem de oradaki fincandan :D

    YanıtlaSil
  4. Oy oy Özlem Hn. Nasıl yoğun geçiyor günleriniz... Ağaçlar kesilince bir çıplak kalıyor ortalık ama yapılması gerekiyorsa ne gelir elden.
    Fincanlarınıza bayıldım. Afiyetle için kahvelerinizi. Dolu dolu bir yazı okudum. Size de iyi haftalar, selamlar 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle olması gereken buydu. Asma dalları, ağaç dalları komşu ağaçları ile birbirine karıştı ve ilaçlama yapılmadığı için kurtlu ceviz ve ayva oluyordu. Hemde yaprak döküldüğünde bahçe dolup taşıyordu iş açısından da işimiz azaldı artık. Size de iyi haftalar,

      Sil
  5. Isırgan otu yağının ektisini merak ettim ,zira bende sac dökülmesinden mustaribim.

    YanıtlaSil
  6. Kitap olarak da Firmin'i öneririm .Entel bir farenin öyküsünü ben severek okumuştum.

    YanıtlaSil
  7. Beyaz Diş, Vahşetin Çağrısı ve Yılkı Atı'nı öneririm. Hepsi de okuyup çok sevdiğim kitaplar.

    YanıtlaSil
  8. Vahşetin Çağrısını öneririm bende, güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  9. Baştaki "Mutluluk" paylaşımı ne kadar doğru! Beklentilerin mutsuzluğa yol açtığı da bir gerçek. Elimizdekilerin farkına varmak ve hayatı olduğu gibi sevmek gerek gerçekten :)

    YanıtlaSil