OKUDUM 2022/89 BAYAN WESTAWAY'IN ÖLÜMÜ

30 Ekim 2022

 

 


 

 

 

 
Asla Kendi Yalanlarına İnanma Tarot kartlarıyla fal bakarak geçinen Hal, bir gün evine gelen gizemli mektubu açar ve büyükannesinden, yüklü bir mirasın ona kaldığını öğrenir. Tam da paraya en çok ihtiyaç duyduğu anda. Yalnızca tek bir sorun vardır, Hal’ın iki büyükannesi de hayatta değildir. Yani mektup yanlış kişiye gelmiştir. Hal yine de bu parayı elde etmenin bir yolunun olup olmadığını düşünür. Falcılık mesleği sayesinde, karşısındakini neredeyse bir bakışta çözebileceği yetenekler kazanmıştır. Belki bu insanları da kandırabilecektir. Cenazeye, olmadığı biriymiş gibi katılan Hal, kısa sürede mirasın etrafında tuhaf şeyler döndüğünü keşfeder. Fakat bu gizemli ailenin nasıl yalanlar söylediğini öğrenmesi için önce kendi yalanlarına sıkı sıkı tutunmak zorundadır. Kapkaranlık Ormanda, Yalan Oyunu gibi New York Times çoksatanı romanların yazarı Ruth Ware, Bayan Westaway’in Ölümü’nde aniden alınan bir kararın ardından sonuna dek sürdürülmesi gereken yalanlar kadar çetrefil bir hikâyeyle çıkıyor karşınıza.
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Okuma süreci güzeldi. Olayı ve kişileri kitabın ortalarında tahmin ettim. Kitabın türü biraz gizem, biraz gerilim,biraz polisiye, sırlar, yalanlar, aile geçmişi derken severek okundu. Kısacası ben kitabı beğendim ve tavsiye ederim. Hal'ın hikayesi güzeldi.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Batıl inançlar bir tuzaktı.
******
Geleceği önceden göremezsin.
******
Kadere etki edemez yada kontrolünde olmayanı değiştiremezsin.
*****
Ulvi bir anlam falan yok. Bazen bazı şeyler yok yere olur. Kader zalim ve keyfîdir.
******
Yaşlı kadınlar genelde eski günlerden konuşmayı severdi.
******
İnsan hiçbir zaman sahip olmadığı şeyi özlemiyor.
******
Neler paylaşmış olursak olalım, aile bağları arkadaşlıktan daha önemlidir.
******
İnsanlar genelde yaşlandıkça yumuşuyorlar,
******
Kuşkucu insanlar asla ikna olmazdı- ve inanan insanlar da aksi yönde ikna edilemezdi.
******
Hiçbir şey insanları tenkit edildiklerinde olduğu kadar savunmaya geçirmez.
******
Çocukların evliliğin ataerkil prangasının asma kilidinden başka bir şey olmadığını söylemişti.
******
Ay sezgi ve sezgilerine güvenmek demekti. Yol gösteren ışıktı ama güvenilmezdi de - çünkü her zaman orada değildi, bazen, en çok ihtiyaç duyduyuğunuzda gece, delinmesi imkansız derecede karanlık olurdu.
******
Asla inanma. Kendi sözlerine asla inanma, kendi yalanlarına inanan yazarlardan olma. O yalanlar birer kayıp..
******
İnanmak istediğin bir şey söz konusu olduğunda son derece kuşkucu ol.
*******
     
 
 
  

24 yorum:

  1. Keyifli bir kitaba benziyor, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Okurken ilk başlarda çok zorlandım ama daha sonraları Westaway ailesinin o sırlar dolu öyküsü içine çekmeyi başardı. Okunulabilecek güzel bir kitap bence

    YanıtlaSil
  3. Kenara not aldım, teşekkürler! 💜

    YanıtlaSil
  4. Adaptasyonu zor bir kitap ve çok sevdim diyemem illa okuyacak olana da hayır diyemem. :D

    YanıtlaSil
  5. Çok iyi bir kurgusu varmış gibi hissettim. Bu tür kitapları okumayı seviyorum. Kitap ismini de not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Tam çıtır çerez okumalık gibi gözüküyor.

    YanıtlaSil
  7. hımm genel olarak grupta çok sevilmemiş ama size hitap etmiş sanki, okumak böyle bir şey işte ve ben en çok okumayı grupla yapmayı bu sebepten seviyorum birilerinin sevdiğini biri çıkıp sevmeyebilsin ya da tersi olsun ve bunun ifadesi üzerine fikirdeşebilelim . Harikasınız, bir sonraki ay ben de dahil olacağım grubunuza inş, bu arada Ankara'da bir toplaşma yapıyoruz katılma şansınız olursa bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim, gruba hoşgeldiniz. Ankara^da yaşıyor olsam toplantınıza katılırdım, teklif için sağolun.

      Sil
  8. Kitabı bitireli iki haftadan fazla oluyor. Sıcağı sıcağına yazmıştım düşüncelerimi fakat yayımlamak için ay başını bekledim. Bayan Westaway'in Ölümü adlı romanı beğendiğinizi yazmışsınız. Ben gerek türü itibarıyla gerek kurgusal ve üslûp bakımından pek beğendiğimi söyleyemem. Vakit geçirilecek bir roman olarak değerlendirdim. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıradan bir kitaptı, okuması kolay olduğu için beğendim

      Sil
  9. Kitabı beğenmenize çok sevindim, çok güzel anlatmışsınız, alıntılar da çok güzeldi, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. BKK'NIN kitap hakkındaki yorumlarını inceliyorum. Güzel alıntılar yakalamışsınız. Çok teşekkürler 🙏💐

    YanıtlaSil
  11. Kolay okunan bir kitaptı, ama ben biraz sıkıldım:(

    YanıtlaSil
  12. Benim için de keyifli bir okumaydı. Sıkılmadan, hızlıca okudum.

    YanıtlaSil