OKUDUKLARIM 2023/36 MUHTEŞEM GATSBY

06 Nisan 2023

 

 
 
Bir hayalin peşinde Jay Gatsby. Caz Çağı’nın parıltılı günlerinde, gençlik aşkı Daisy’ye ulaşmak için çabalıyor. 1920’lerin ihtişamını ve sonrasındaki büyük buhranı bir aşk hikâyesine sığdıran F. Scott Fitzgerald, Muhteşem Gatsby’de sona eren bir rüyayı, Amerikan rüyasını anlatıyor.
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Kitabın ağır bir dili var pek anlayamadım konuyu, sonları doğru toparladım biraz, belki oruçlu olmanın da etkisi olabilir. Şu an filmini izliyorum.. 
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Birini eleştirecek olduğunda, bu dünyada her insanın seninle aynı ayrıcalıklara sahip olmadığını hatırla, yeter
******
 Yargıları kendine saklamak sonsuz bir umut işidir.
******
Geçmişi geri getiremezsin.
******
Sonbaharda hava kırılınca hayat sil baştan başlar.
******
Beni aptal yerine koyabilirsin ama Tanrı'yı aptal yerine koyamazsın.
******
Tanrı her şeyi görür.
******
 
 
KİTAPTAN ŞARKILAR;
 

14 yorum:

  1. Ben bu kitabı pek sevememiştim neden mutlaka okunmalı diye bu kadar abartıyorlar diye düşünmüştüm. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben okumadım ama tüm zamanların en iyi romanları arasında gösteriliyor.

    YanıtlaSil
  3. Geçen bir arkadaşımın elindeydi, o da anlayamadığından şikayetçiydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir şey anlaşılmıyor, komşu gatsby anladım bir ara sonra o da kaçtı elimden:)) filmi daha güzel..

      Sil
  4. Niyeyse bu kitap da filmi de beni hiç çekmedi. Elime almadım :)

    YanıtlaSil
  5. Bir türlü okumak isteMediğim kitaplardan:) Çok sözü edilir ama nedense birkaç satırına bakıp bıraktığımı hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) zorlayıcı ve anlaşılır değil, isabet olmuş..

      Sil
  6. Kitabı çok görüyorum ama nedense beni de çekmedi.

    YanıtlaSil
  7. Kitabı okumadım henüz, ilerleyen zamanlarda okuyacağım:)

    YanıtlaSil