OKUDUKLARIM 2023/38 OTOMATİK PİYANO

15 Nisan 2023

 

 
III. Dünya Savaşı sürerken, Amerikalı müdürler ve mühendisler, hiç insan emeği kullanmadan üretim yapmanın yollarını geliştirdiler. Bu yöntem o kadar kazançlıydı ki, savaş bittikten sonra da aynı minval üzre devam etmekte bir sakınca görmediler. Bir tek sorun vardı; o da savaş bittiğine göre artık bir işi gücü kalmayan insanlar ne yapacaktı? Herkes işsizlik sigortasından parasını alıyordu (tüketecek kimse olmazsa üretimin ne anlamı olurdu ki zaten?), sorun burada değildi. Sorun insanların yaşamak için bir amaca, kendilerini anlamlı ve gerekli hissedecekleri bir meşgaleye ihtiyaç duymalarındaydı. Yeni sistem tam da bunu esirgiyordu onlardan. "'Bu şarkıyı senin şerefine çaldım, Doktor,' diye bağırdı, Rudy gürültüyü bastırarak. 'Bitene kadar bekle.' Rudy, antika enstrüman sanki en son teknoloji harikasıymış gibi davranıyor, heyecanla inip kalkan tuşların ardından seçilebilen müzik kalıplarını gösteriyordu: titremeleri, bütün tuşların akordiyon gibi hareket etmesini ve bas tuşların ağır ağır, düzenli inip kalkışlarını. 'Bak, şu ikisinin inip kalktığını gördün mü Doktor! Tıpkı bir adam çalıyormuş gibi. Şunlara bak!' Müzik tam beş sentlik bir eğlence sunmuş havasıyla birden sustu. Rudy hala bağırıyordu: 'İnsan bir tuhaf oluyor değil mi Doktor, şu tuşların inip kalktığını seyrederken? Sanki bir hayalet oturmuş yüreğini döküyor gibi.'" 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM;
 
Ki,tap elimde süründü diyebilirim. Gelecek ile ilgili yazılmış bir bilim kurgu kitabı idi. Makinaların dünyayı ele geçirişi anlatılmış.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
İnsanlar yeni fikirlere alışmakta zorlanıyor.
******
Kadınlar erkeklerin hissetmediği şeyleri içgüdüyle hissederler.
******
Politika düşünmek için değildir, bir refleksten ibarettir.
*******
Din adamları kanaat edin der, insanlar ise kanaat etmiyor.
******
İnsana bir heves, bir merak lazım, yoksa yaşamanın ne anlamı var?
******
Kendine karşı dürüst ol, başkasına karşı da dürüst olursun.
******
Unutulmak insanın çok ağırına gidiyor.
*******
İşini yarım yamalak yaparsan körler krallığında tek gözlü birisin demektir.
*******
Kölelerle rekabet edenler köle haline gelirler.
******
İnsanlar doğaları gereği kendilerini faydalı hissetmelerini sağlayacak işlerle uğraşmadıkça mutlu olamazlar.
******
Kötüler muhbir olurdu. İyiler olmazdı.
*******
İnsanlığın başlıca işi insan olmayı başarmaktır.
*******
Televizyon seyretmek yerine kitap okuyacağız.
*******
Hiçbir şey son değil, olmayacak da. Kıyamet günü bile.
******
Yanlış bir yola sapıldıktan sonra geriye doğru atılan bir adım, doğru yolda atılmış bir adım demektir.
******
 Gerçek, birinin canını yakmadan söylenemez


10 yorum:

  1. "İnsanlığın başlıca işi insan olmayı başarmaktır " ne kadar doğru bir cümle insan, en çok insan olmayı unuttuğunda kaybediyor ...

    YanıtlaSil
  2. iyi yazarlardan bu ama bu kitabını bilmiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zoraki okudum. Oldum olası bilim kurgu sevemedim.

      Sil
  3. "Televizyon seyretmek yerine kitap okuyacağız" Kitapseverlerin hayat mottosu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uyguluyorum, hem tv dinliyorum hem kitap okuyorum tavsiye ederim.

      Sil
  4. Boşlukta kalır insan çalışmazsa yav.

    YanıtlaSil
  5. Bilim kurgu sev(e)miyorum ben Özlemcim :/

    YanıtlaSil