UMUT EDENLER GENELLİKLE SUSUYORLAR

26 Ekim 2020

 

 
Genelde havalar güzel gidiyor, yağmur yok soğuk yok böyle olunca da güzel oluyor. Sabah herzamanki işler yapıldı, şeker ölç, insülün yap, pansuman yap, ortalığı toparla, bulaşık yıka. Bugün buranın pazarı idi, pazar arabamı aldım evden çıktım. İlk önce peynirciye uğradım ekşimik aldım. Oradan markete gittim tereyağ aldım, sahafa uğradım ayırttığım kitabı aldım. Oradan ziraat odasına uğradım ıspanakla bakla tohumu aldım. Oradan da minibüse binerek pazara gittim. Alışverişimi yaptım, kent konseyi dükkanına uğradım kahve içmedim ama çay içtim, anneme çiğ börek ve lokma aldım minibüse binerek eve geldim. Aldıklarımı yerleştirdim.Hava güzel olduğu için annem bahçeye bir iki kürek attı, bana da gerisini sen yap dedi. Ağbim geldi bana tost yap karnım acıktı deyince el mahkum mutfağa girdim yanına da ayran yaptım. Aldım küreği elime 2-3 sıra kazdım, kaldırımdan bir ses geldi, ben kazayım mı diye:)) baktım mahallemizde kendi halinde biri var o. Annem güldü bırak o kazsın ihtiyacı var dedi bende dünden razıyım:)) bıraktım küreği gittim bahçe kapısını açtım bahçeye girdi küreği aldı kazmaya başladı. Ağbim geç ona da tost yap dedi, tekrar tost yaptım yanına da ayran verdim çağırdık mutfak önündeki masaya geldi oturdu yedi. Ağbim de tanıyor kaç para alıcan dedi 20 tl yeter dedi, bahçenin yarısını kazdı yoruldu diye diğer yarısını da yarın kaz dedik tamam dedi, ağbimle birlikte kahveye gittiler.
 

resimde annemin yün çileside çıkmış, rahmetli babamın kazağını söktü, çile yaptı yıkadı onları kurutuyordu. Ispanak ve bakla ekeceğiz. Hafta sonu instagramdan KARAOT organik sitesi ile yazıştık tohumları oradan aldım. Sabahta postaya verdiler umarım yağmur yağmadan elime ulaşır. Marul tohumlarımda çıktı biraz daha büyüsünler toprağa ekeceğim. Yarın bu beyefendiye çukur da kazdıracağım mutfak atıklarını biriktiriyorum ya ( domates salatalık elma kabuğu, çay kahve posaları, gazete kağıdı  gibi)  onları oraya toprağa gömeceğim.
 
Okumalara devam ediyorum Kristin HANNAH kitabı okuyorum. Güz okumalarından geriye 5 kitabım kaldı umarım önümüzdeki ay bitirebilirim.
 
 
Tesadüf bahçede gezerken gördüm, güle sarınmış yükseklerde gözümden kaçmış.
 
 
2 idiler 4 oldular bahçede, 4 ünüde bulgurla besliyoruz.  Sabahları ben bahçede kahve içiyorum onlarda kahvaltılarını yapıyorlar.

 

 
 
Başlık Hüsnü ARKAN sözü



14 yorum:

  1. Maşallah bahçeniz epey büyükmüş. Bizim de vardı böyle büyükçe bir bahçe. Ekip dikmek çok keyifli olur. Yün çilesini kaynayan suyun üstünde kevgir gibi bir şeyin içine koyup biraz buharda bekletirseniz kırışıkları dümdüz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bahçe biraz büyük ekmesi yemesi güzel olduğu kadar pisliği ve uğraşmasıda zor oluyor. Çile son çile dediğin gibi deneyeceğim.

      Sil
  2. Seni okurken yada takip ederken her nedense aklıma Çağan ırmak filmleri geliyor..

    YanıtlaSil

  3. Gerçekten güzel blog. Faydalı bilgiler.

    Sizde benim futbol üzerine yazdığım bloglarımı incelemek isterseniz

    https://bloggolfutbol.blogspot.com/

    Desteklersiniz bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. spor bir ilgim yok, en son lisede hentbol oynarken oyundan atılmıştım ama hatırın için uğrarım:))

      Sil
  4. Bahçeni çok seviyorum Özlemcim. Günlük uğraşlarını da.
    Teyzemler köye bir çukur kazmışlardı, onlarda evsel atıkları oraya döküp gübre yapıyorlardı. İnşallah sen de yapabilirsin ♥

    YanıtlaSil
  5. kristin hannah çok tatlı yaaa :) grip aşısı riski hehehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kitap güzel deep. grip aşısı olmama kararı aldık biz. Güney kore de aşı olan 39 kişi ölmüş.

      Sil
  6. Bahçenize bayıldım! Ne kadar doğal ve güzel bir bahçe.. Az çok ben de anlamaya öğrenmeye çalışıyorum ama :) O yaşlı amcanın ihtiyacı vardır iyi yapmışsınız Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun beğeni için. Nette ağaclar.net var üye olup oradan bahçe ve bitkiler bakımları hakkında bilgi alabilirsiniz.Sorularınıza da cevap veriliyor mutlaka.Ben oradan yararlanıyorum.

      Sil