SADECE DERİN SEVGİSİ OLANLAR, dERİN ACILARI HİSSEDEBİLİR.

15 Ekim 2020

 

 
Sabah şerifleriniz hayır olsun diyeceğim ama öğlen oldu, sardunyaların son demleri. Bu sabah baktım annem ufak ufak çiçekleri tek tek taşımaya başladı içeri:)) ön giriş kapısı süngerlenecek bantlanacak ondan sonra bu sardunyalar da taşınacak. Sabah her zamanki işler, kalk şeker ölç, yüksekse insülün yap. Kahvaltı sofrasını hazırla şeklinde devam ediyor. Dün evi sildim süpürdüm, bir makina çamaşır yıkadım. Bir önceki günden kırmızı mercimek ıslatmıştım, ekmek yaptım yine bu sefer içine ayçekirdek içi ve tuz da ilave ettim.
 
   


İnstagramda arkadaş zeytin ve domates kurusu eklediğini de yazmış bir sonrakini de öyle deneyeceğim.
 
İşler bittikten sonra Ana sağlığa ilaç yazdırmaya gittim, Oradan eczaneye geçtim ilaçları aldım. Gelirken A101 e uğradım siyez bulgur aldım. Daha önce denemiştim pişirmeyi tadı damak tadımıza uymamıştı. Nette bir tarif gördüm bir de böyle deneyim dedim, malum şeker hastasıyız glisemik indeksi düşük beslenmeliyiz.
Faydalarına buradan bakabilirsiniz.
 
Eve geldim siyez bulgurunu yaptım. 1 soğanı doğradım biraz tereyağ ve zeytinyağında çevirdim. Çok az domates salçadı ekledim. 1 su bardağı haşlanmış nohut, 1 su bardağı siyez bulguru ilave edip 1-2 çevirdim. Nane, tuz, karabiber ekledim. Tekrar 1-2 çevirdim. 2 bardak su ilave edip suyunu çekinceye kadar pişirdim ve ağbim çok beğendi, daha önce sade yapmıştım demek ki içine baharat girmesi gerekiyormuş.
 

 Ana sağlıktan gelirken ayaklarıma pek bir dolandı.

Bir tane film izledim hafta sonu yayınlayacağım izlediklerim postunda. Gece de kitap okumaya devam ettim.


BAŞLIK


Lev Nikolayeviç Tolstoy diyor ki,
"Sadece derin sevgisi olanlar, derin acıları hissedebilirler.."

Fyodor Mihayloviç Dostoyevski de ilave ediyor ve diyor ki,
"Büyük bir akıla ve derin bir yüreğe sahip olanlar için acı çekmek kaçınılmazdır."
 
 

18 yorum:

  1. Ne güzel açmış sardunyalariniz. Benim de karanfillerim cok guzel açtılar şimdilerde. Mercimek ekmeği yapmışsınız yine, diğer malzemeleri de ekleye ekleye sonunda nefis bir Pizzaya mi dönecek acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel çiçeklerin her çeşidi değil mi? onlar olmasa ne yapardık. Pizzaya değil ama ağız tadımıza uygun bir ekmeğe dönüşebilir. Sevgiler,

      Sil
  2. Hayat bazen nasıl da rutine biniyor. Yapılan işler değil de o rutin yoruyor kimi zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle rutin bir hayatımız var, emekli olunca daha da rutine girdi. Sevgiler,

      Sil
  3. Kajun baharatını ben yeni keşfettim, baharatsız tadı farklı oluyor yemeklerin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk defa duydum kaju fıstığından mı acaba bu baharat?

      Sil
    2. şimdi nette baktım bir çok baharatın karışımı imiş ölçüleri aldım hazırlayabiliriz.

      Sil
    3. Çok güzel oluyor, özellikle et ve tavukta ama ben bütün yemeklere biraz ekliyorum :)

      Sil
  4. Öncelikle iyi akşamlar:) Bazen diyorum ki keşke bu kadar hassas ve derin bir yüreğe sahip olmasaydım..Belki herşey daha kolay olurdu..
    Kahve Zamanı:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun, bazen bende aynısını düşünüyorum ama bu imkansız

      Sil
  5. Tolstoy ve Dostoyevski Bu ara bizim hislere tercüman olmuş. Mevsim geçişleri her şeye sirayet ediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mevsim geçişlerinden sonbaharı çok severim, rengarenk

      Sil
  6. Domatesli ve zeytinli mercimekli ekmek de çok güzel olur :))

    YanıtlaSil
  7. nohut bulgurlu tarif piki saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birşey değil deeğ nane ve karabiberide unutma:))

      Sil