İNSANLARLA TÜM KARŞILAŞMALAR DENEYİMDİR

11 Ekim 2020

 

 
Ektiğimde 2-3 tane çiçek açardı bu sene bayağı bir çoğalmışlar, Allah bu güzellikleri bizden esirgemesin.
Sabah her zamanki gibiydi, makina rutine oturtmuş herşey aynı:)) Dün ve bu gün hava güneşli idi nevresimlerimiz kurudu. Annem babamın bekarlık yorganının kaplamasını da sökmüştü onu da yıkamıştık. Yorganı tekrar astarladı, kapladı nevresimi geçirdi. Benim yorgan sa hazır yorganlardan fakat süper ısıtıyor. Ağbim hazır yorgan satarken bu defolu deyip eve bırakmıştı, bende onu nevresimledim kendime yorgan yaptım, ince amagüzel ısıtıyor at makinaya yıka yorganı:)) annem hala eski usul devam ediyor. Bırak, ağbime 3 tane bana 3 tane çeyizlik yorgan yapmış onlarda duruyor hurçlarda bakalım onları ne yapacağız. Ben biraz ortalığı topladım, annem ocaklıkta kızartma yaptı. Hadi dedim bende kırmızı mercimekten ekmek yapayım uzun zamandır denemek istiyordum, akşamdan 2 bardak kırmızı mercimek yıkayıp ıslamıştım.
 
 
KIRMIZI MERCİMEK EKMEĞİ

 2 su bardağı kırmızı mercimeği ayıklayıp yıkayıp akşamdan suya basın.
Ertesi gün suyunu süzün rondodan geçirin.( Rondusu büyük olanlar diğer malzeleri de rondoya katarak hepsini bir arada yapabilirler, benim rondom küçük olduğundan yapamadım.)
Ayrı bir kapta 4 yumurta, 1 su bardağı yoğurt, yarım çay bardağı zeytinyağı karıştırın. 
Mercimeğin rondodan geçmiş halini de ilave edin, dereotu ( ben dereotu yoktu maydonoz kıydım bahçeden), 1 çay bardağı lor peyniri, 1 yemek kaşığı çörekotu, 1 yemek kaşığı keten tohumu ( benim tercihimdi) 1 kabartma tozu ilave edip karıştırdım. 
Yağlanmış dikdörtgen borcama boşalttım üstüne çiğ susam serptim. Isıtılmış fırında kürdanla içini kontrol ederek pişirdim. Yedikten sonra tek pişmanlığımız tuz ilave etmemek oldu, bir dahakine biraz tuzda ilave edeceğim. Tadı güzeldi. 
Karatay diyetinin ekmeği oluyor bu tarif. Ağbimde beğendi.
Tarif instagramdan
 
Kendisi eve gelirken balık almış, hamsi:)) hiç sevmez annem ayıklaması bana kaldı, temizledim yıkadım, kevgirde süzülüyor şimdi. Birazdan manava gidip roka alacağım.  
 
 
Minibüs yolunda yer alan ufacık bir evin dış duvarı. Duvar boyama sanatı ile bizim eczane kalfası kardeşimiz Mesutun oğlu boyamış. İyi olmuş, bundan önce romanlar uygunsuz şeyler yazıyorlardı, umarım bundan sonra bozmazlar.
 

Agudik gubidik bayağı bir sohbet ettik kendisi ile:)))
 
Kımızı odanın son bölümünü izledim.  Yemek saatine kadar kitap okuyacağım kısmetse.
 
Başlık BİR ÇİFT YÜREK Kitabından
 

 


18 yorum:

  1. Çiçekler ne güzel öyle .
    Benim saksıda ki çilekler meyve tuttu,budadigim bitkiler çiçek açtı zamanı olmamasına (öyleydi eskiden) rağmen. Özellikle bugün yaz havası var.Haberlerde siddetli dolu gelecek diye arabalar battaniyeler ile sarmaş dolaş olmuştu halbuki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah afattan korusun hepimizi, çiçeklerde mevsimleri şaşırabiliyor bazen.

      Sil
  2. Ne kadar güzel açmış çiçekleriniz. Söylediğiniz gibi günler birbirine benziyor. Bir de ben ekleyeyim, gün çabuk geçmiyor ama zaman çabuk geçiyor. Bir bakıyoruz ay bitmiş derken yil bitmiş. Nihayetinde güzel bir gün getirmişsiniz. Ve; afiyet olsun, lezzetli gozukuyor🎈

    YanıtlaSil
  3. Harika! Her taraf kurumuş dallar, sararmış yapraklarla kaplanmışken birdenbire tüm güzelliği ve canlılığıyla beliriverir sarı çiğdem. Umut aşılar insana. Bayılırım.
    Kedi çok dertli görünüyor:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kafamı çevirip baktığımda bahçeye tesadüfen gördüm dikkat etmemişim hiç onlara.Evet dertliydi galiba bayağı bir miyav miyav yaptı.Benden de sevgiler,

      Sil
  4. Ellerine sağlık, ekmeği ben de denemek istedim. Yorgan konusunda aslında yüreğim annen gibi düşünüyor ama tembelliğim senin gibi ;)) Gücüm yetse, her yıl pamuk atıp, yün yıkayabilir olsam hep onları tercih ederdim ama işi çoook zor diye hazırlara dadandık haliyle. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım kısa zamanda yaparsın tok ta tutuyor bu ekmek. Karatay diyet ekmeği oluyor kendisi.Hazırlar daha işimize geliyor nedense.

      Sil
  5. Çiçeklere bayıldım.. Yorgan eski üsül zahmetli fakat en sağlıklı olanı. Ben yıkanabilir yün yorgan almıştım birkaç yıl evvel, memnunum eskiler gibi mi bilmem ama teselli, çeyzilikleri yok edince bunlara kaldım mecburen. Grafiti çok şeker pisicik de öyle, mercimek ekmeği denemiş hassas olduğum yumurta kokusunu yoğun alınca yiyemedim, Kırmızı odayı merak ediyorum diğerleri gibi sonradan izleyeceğim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeniler için sağolun, Kırmızı odaya bence şimdi başlayın sonra pişman olabilirsiniz niye izlememişim diye. Sevgiler,

      Sil
  6. Kırmızı mercimek ekmeğini duyalı epey odu hala denemedim. Merak ediyorum aslında...

    YanıtlaSil
  7. kedicik kimbilir neler neler anlattı:))afiyetle akşam balık ekmek salata ohh mis nefis🙏💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı dili konuşsak ne güzel olurdu:)) balık ekmek pek severiz:))

      Sil
  8. Mercimekli ekmek tarifini aldım, ben de deneyeceğim, afiyet olsuuun :)

    YanıtlaSil
  9. ocakta kızartmaaa en güzeliydi hihihi :)

    YanıtlaSil