HAFTA SONUNDAN MERHABA HERKESE

24 Ekim 2020

 

 
 
Bu gün hava çok güzel, ilkbahardan bir görüntü sunayım size dedim. Sabah her zamanki işlerimi yaptım, ağbim kahvaltıdan sonra yattı biraz daha. Ben de o arada makinaya çamaşır attım, mutfakta hem bu günün hem yarının yemeğini yaptım. Uzun zamandır kanepe altında olan albümleri çıkarttım, biraz onları karıştırdım. Ağbim kahveye gitti sonra öğlende geldi tost ayran istedi, annem bana da yap dedi. Onları doyurdum. Yemekler pişti. Nette gördüğüm mısır unlu mücver tarifini denedim ama hoşuma gitmedi keşke siyez unu koysaydım daha güzel olurdu. 
 

 Toprağın bir kısmını çapa ile eşeledik biraz ıspanak ekicek annem, pazartesi tohum bakacağım. Kürekle kazamadık çünkü çamur toprak kazılmaz. Bir kısım biberleri söktük artık üstlerinde mahsül yok.
Ben giyindim tost kaşarı bitmek üzere onu almak için migrosa gittim minibüsle. Biraz alışveriş yaptım, baktım solucan gübresi var ondan aldım bir poşet ıspanağı ektiğimiz yere serperiz. Minibüsle eve geldim.
Ben yokken köyden toplu halde pırasa siparişi vermiştik 50 tane falan o gelmiş, annem onları toprağa çukur kazıp gömmüş köklerini toprağa. Kışın çıkarıp yemek yapmak için böyle bir yöntem buldu annem. Özellikle de pırasanın da ıspanağında beyazını istiyor. Bu sebzelerin renklerinin koyu yeşil olanları kara oluyor, annem de onların tadını sevmez. 
Şimdi bulgur pilavı yaptım. Sabahtan yastıkları boşaltmıştık astarlarını yıkadık onları doldurduk, hemen kılıflarını geçirdik.
Hala film dizi izleyemiyorum sadece geceleri kitap okuyorum.
 

 


12 yorum:

  1. Taze taze sebze yemek en güzeli.Pırasayı çok severim.

    YanıtlaSil
  2. O toprağa gömme işini anneannem anlatırdı. Pırasa ve (lahanaydı galiba) toprağın altına gömersen hiç bozulmadan bekler, kar falan yağdığında daha da lezzetlenirmiş. Afiyet olsun. Siz böyle yazdıkça kahvaltı için tost yapar oldum ben de. Gelsin kilolar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kilolar için üzgünüm bizimkiler zeytin peynir yanında tostta istiyorlar. Evet pırasa kışın hiç çürümüyor pörsümüyor diri kalması için yaparız biz bunu.

      Sil
    2. ya bu bilgileri unutuyoruz çok acı! dün evde elmalara bakıyorum, pörsüyor elmalar durunca açık yerde. ananem derdi ki kilere koyardık kış boyu kalırdı. elma mı elmaydı yoksa kuytu karanlık yer hakikaten elmanın ömrünü arttırıyor muydu bilmiyorum ama buzdolabında da kilerde de yok olmadı buruştu hep.... vardır bir sırrı ama..

      Sil
    3. Artık kuytu karanlık yerde fayda etmiyor. Her şeyin genleriyle oynadılar. Düşün kü hazır yoğurt alıyorsun bir ay buzdolabında bekliyor küf denilen bir şey yok maalesef her şeyde zehirleniyoruz.

      Sil
  3. Pırasanın gömüldüğünü hiç duymamıştım. Ne iyiymiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkaları saksıya da gömüyor apartmanda yaşayanlar filan. toplu alıyoruz tüm kış tüketiyoruz her hafta taşımak istemiyorsan sende evde deneyebilirsin bunu arkadaşım.

      Sil
  4. organik tarımcı oldun seeeen :)

    YanıtlaSil