OKUDUKLARIM 8 KEDİLER GÜZEL UYANIR

21 Şubat 2020


“Beklenmedik bir anda, bir kitapla yaşadığın şaşırtıcı buluşma. Kütüphanede, rafta, çalışma masasında öylece durmakta, seni beklediğini bilmeden; zaten sen de farkında değilsin yaşanacakların. Karşılaşıyorsunuz. O senden daha cesur, sınırları yok. Sonrası kendiliğinden geliyor. Mutlusunuz. Hepsi bu.”
Öyküler. Kısa öyküler. Çok kısa öyküler.
Yekta Kopan, edebiyatın en değerli parçası kısa öyküyü titizlikle işliyor. İnsanı derinden kavrayan yalın anlatımıyla hayatın tüm karmaşasını içinde taşıyan çekirdek zamanların resmini yapıyor. Cümleler, sözcükler hatta harfler, bu kitapta birer notaya dönüşüyor ve hayatın gizli ahengini sezdiriyor. Kediler Güzel Uyanır usta işi bir kitap.

İnsan en kolay kendinden utanıyor.
O yüzden sevmem aynaları.
*****
Bulut okumayı öğretmişti bana. "Bulutlar geçerken konuşur," demişti, "ne dediklerini hemen duyman, hızlıca okuman lazım." Elimi göbeğime koymuştum, ne yapsa babam, taklit ederdim. 
”Hayat da öyledir, geçer gider, iyi dinlemezsen, ne dediğini duyamazsın.
*****
Her ayrılık cesur bir bedelmiş.
*****
Her vurgunda, bir sonraki kitaba açıyorum ciğerlerimi.
*****
İçimdeki uçurumdan kurtulmak için adını yazmaya karar verdim.
*****
Neden yalnızlığımızı kelimelerle büyütebilmek için bu kadar hastalıklı bir hayat yaşıyoruz?
*****
"Sevmek kendinden geçmektir."
Ey sevgi, neden böyle serseri bir gecede geldin evime? Bir nefesin bile, kelebek gibi tenimden
geçebileceğini öğrettin, öyleyse götür sözlerimi sevgiliye: Seni hep seveceğim!


8 yorum:

  1. Sımsıcak bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
  2. hımmm yekta kopan bi kitabını okudum, daha alışamadım bakalım. ama eleştiri yazılarını seviyom dergilerdekii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufak denemeler var kitapta bir şey kaçırmış sayılmazsın.

      Sil
  3. Ben şimdilik bir kitabını okudum ama sanki çok harika bir tarzi da yok gibi , ne diyorsun ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dergilerdeki eleştiri yazıları daha güzel, ben 2 kitabını okudum aile çay bahçesi ve bu. Bir daha kitabını alırmıyım bilmiyorum.

      Sil
  4. Sakin, iyimser ses tonu ile konuşması, yazarlığından daha iyi galiba.

    YanıtlaSil