SINIR KOYMAYI ÖĞRENİN. İYİ İNSAN OLMAK HER ŞEYE KATLANMAK ANLAMINA GELMEZ. (MORGAN FREEMAN)

26 Kasım 2023

 

 
Kapısı kilit nedir bilmeyen o eski evlere girdim bugün
Hala eski büyüsüyle
Taze ekmek sıcaklığı sinmiş kalmış bir yerlerden süzülür gelir
Çocuk yanımı sobeler ansızın
Duvardaki gaz lambasıyla aydınlatır gözbebeğimi
Etamin işlemeli örtülerden ses verir sevdasına mani dizen ablaların iplikleri
İğne ucunda biriken nakışlarla
Odun sobasında unutulmuş portakal kokusuyla
İncir reçeli akar yanık ekmek üstüne
Mavi demlikten süzülen çayın buharı çoktan bulut olmuş
Deminde tatlar bırakmış ince belli bardaklarda
Zeytinle ekmek çoktan doyurmuş kara önlüklü  çocukları
Okul yoluna dizilmiş her biri
Nine masalları ezberinde
Kafdağı arkasında düşlenen yarınların hevesiyle
Berrak dereler gibi akıp giderler okul bahçesine
Öğlen yemeğinin nevalesi sebzeler toplanmış mutfak masasına çoktan
Komşu hakkı da ayrılmış alüminyum tencerede pişmeden
Sabun kokulu çamaşırlar rüzgârla dansa durmuş askılarda
Hiç gitmemiş gibi dururlar eski komşular
Hiç eksilmemiş gibi duvarlara dizilen kalın çerçeveli siyah beyaz anılarda
Kilit tutmaz heveslerle
Eski plaktan seslenen Zeki Mürenle
"Uçan kuşlar martılar
Yeşil tatlı bir bahar
Gülen şensevdalılar vardı" o eskimeyen evlerde
Eksilmeyen çocuk hevesiyle💟💟  
 

 Hepinize güzel, sağlıklı, mutlu, huzurlu, sıcacık bir hafta diliyorum. Hava soğuk çevrede kar var, hele bugün  nete baktığımda sıcaklıklık eksilerde gösteriyor sergi açabilirmiyiz bilmiyorum. Cumartesi açtık hava güzeldi. 
İnsan diyor ki şöyle bir soba olsa..
 

Havayı güzelce bir ısıtsa, kuzinesinde pate olsa (yani patates) şöyle güzelce bir pişse. Üstünde sucuklu bir kurufasulye tıngırdasa. Ardından birde kemik sulu sini mantısı yapılsa:)))
 
 
Hamurunu normal su un ile tutun, ölçü yok göz kararı pakmaya yok yufkayı açın kare şeklinde kesin içine kıyma soğan karabiber karışımını koyun, iki ucunu bir araya getirin kundak gibi tepsiye güzelce gördüğünüz gibi yerleştirin fırında susuz pişirin, kızardıktan sonra üzerine kemik suyu dökün ikiside sıcak tekrar fırına suyunu çekene kadar dursun afiyet olsun.
Yazmayı unutmuşum bu facebook trakya yemeklerinden bir tarif, ben bunu arkadaşa gönderdim mesaj olarak, dışarı yemek yapıp satıyor, buraya da ekledim, bu notu yazmayı unutmuşum. 
 



Ben mi iyileşmeyen
yarayım,
Herkes mi keskin
bıcak.

Amine Gzat
 

 Kim bilir, belki bu bahar bizde kırlara çıkarız.
Hatta çiçekler toplar, türküler söyleriz.
Kim bilir.
Hele şu kar, kış bir geçsin...
 
İsmail Şimşek
 
 
Fotoğrafı kaydettim facebooktan resimi çekeni, alacağım derken sayfa yenilendi alamadım. Foto netten bir aile fotoğrafı..
 

Sahaftan aldıklarım.
 
Pazar günü bir çırpıda bitirdiğim bir dizi var, birkaç sahnesi açık ama konu ilgi çekici idi.
 
NEREDEYSE SIRADAN BİR AİLE (2023)
 
Sandell ailesi, Lund'un güzel bir banliyösünde yaşayan, görünüşte mükemmel bir ailedir. Adam, bir kilisede papaz olarak görev yapmaktadır. Ulrika, bir avukattır ve kendi hukuk bürosunu işletmektedir. Stella, 19 yaşında ve liseyi bitirmek üzeredir. Bir gece, Stella bir gece kulübünde çıkan kavgaya karışır. Kavga sırasında bir adam öldürülür ve Stella suçlanır. Stella, ne kadar suçsuz olduğunu iddia etsede polis tarafından tutuklanır. Adam ve Ulrika, kızlarının masumiyetinden emindirler. Kızının hayatını kurtarmak için her şeyi yapmaya kararlıdırlar. Ancak, Stella'nın masumiyetini kanıtlamak için hiçbir kanıtları yoktur. Polis, Stella'nın suçluluğuna dair kanıtları gün geçtikçe güçlendirmektedir. Adam ve Ulrika, kızlarını kurtarmak için çaresizdirler. Bu süreçte, ailenin kendi sırları da ortaya çıkmaya başlar. Adam, kilisedeki bir sırrı saklamaktadır. Ulrika, kocasından sakladığı bir ilişkisi vardır. Stella ise, ailesine karşı bazı gerçekleri gizlemektedir. Aile, Stella'nın masumiyetini kanıtlamak için mücadele ederken, kendi sırları ve ilişkileri de sınavdan geçer.
 

 

RADYO TİYATROSU

BABAMIN HİKAYESİ

https://www.youtube.com/watch?v=hEvo-X-1Qzw


EDEBİYAT BURADA

https://www.youtube.com/watch?v=ZVbrxUqn_O4

SÖZCÜ TV 
 
 
SİMGE FISTIKOĞLU
 

19 yorum:

  1. Baştaki şiir sizin galiba. Insanı alip çocukluguna götürüyor... ne güzel. Ben de odanın birine sırf nostalji olsun diye soba kurarım diye düşünmüstüm geçenlerde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır o yazı bana ait değil facebooktan geldi bana. Ne güzel düşünmüşsünüz, ama ara sıra da yakmak lazım galiba:))

      Sil
  2. "Diğer kadınlara benzemiyorduk"diye başlayan yazıya kalbimi bırakıyorum:/

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Yine çok dolu, renkli, eski evlerin nostaljisini anlatan o güzel dizelerle süslenmiş çok güzel bir paylaşımın içinde kendimi kaybettim. Paylaşımınızın amacına ulaştığını söyleyebilirim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. Kar geliyor kar :) Dizi baya ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
  5. O soba ne güzelmiş öyle! Üstündeki dolap gibi bölüm sıcak tutmak için olmalı, bayıldım. :)
    Bir de o tepsi ne kadar albenili, ellerine sağlık, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soba muhacir sobalarından:)) üstünde tepsi ile pirinç böreği yaparlar onun için geniştir. Tepsidekini ben yapmadım:)) hemen ilave bir yazı yazdım unutmuşum o kısmını yazmayı, trakya yemeği olur eskiler çok yapardı, bende hamur açma marifeti yok, arkadaşa gönderdim o yapacak biz yiyeceğiz:))) ona göndermişken buraya da ekledim.

      Sil
  6. Acıkmak; ille de midenin sinyal vermesiyle oluşan bir eylem değil diye düşündüm yazıyı okurken, görsellere bakarken. Kültürel açlığını da doyurmak istiyor insan. Bazen bir yazıda, bazen bir fotoğrafta ya da müzikte, bir güzel sözde doygunluk hissediliyor.
    Emeğinize sağlık, Baba evimizdeki eski kuzinemizi gülümseyerek andım. O sıcak ateşinde ne lezzetler sundu bize , cep yakan bedeller de istemezdi hiç. Kapağının açılmasını sabırla bekler, sevgiyle paylaşırdık. Nasıl da bereketliydi o yemekler.
    Sinide mantı , emekli ama nefis görünüyor. Afiyet olsun. Emekle, sevgiyle pişirilen her şey bir başka tat veriyor.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun hocam, sini mantısı görsel olarak var, arkadaşa rica ettim yemek için o yapacak inşallah:))
      sevgiler,

      Sil
  7. Sobaya bayıldım, yakması zorluğu çoktur eminim ama bakması ve misafirliği öyle güzel ki.. Üstüne iki portakal kabuğu ev mis gibi kokar :) Kestane, tepside patates oooof :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi rüya oldu, olsa olsa bu sobalar artık köylerde vardır. Hepsinin tadı damağımda rahmetli babam kor ateşinde sucuk yapardı pek severdim:(((

      Sil
  8. Ayy o sini mantısı neymiş öyle ya resmen bakarken pişmemiş haline bile ağzım sulandı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapımı kolay hamur açmasını biliyorsan eğer bir dene istersen.

      Sil
  9. "Diğer kadınlara benzemiyorduk" yazısı keşke bu kadar doğru olmasaydı:(

    YanıtlaSil
  10. Mantı her çeşidiyle sevilir. Verdiğiniz tarifi daha önce denememiştim. :)

    YanıtlaSil