OKUDUKLARIM 2024/46 YAZ EVİ DAHA SONRA

09 Temmuz 2024

 

 
Judith Hermann, aşkın ve korkunun pençesinde gerçek hayatı ıskalayan, yaşama dair planlarının sonuçsuz kalışına kederden çok melankolik bir ruh haliyle katlanan insanların duygularını yoğun atmosferli bir anlatımla, özgüvenli bir dille sunuyor okura. Hikâyelerinin üzerine sanki bir sakinlik serilmiştir, bazen neredeyse hareketsiz görünürler, ama gergin bir durgunluktur bu – sıcak, nemli bir yaz gününde, fırtına patlamasından hemen önceki dakikalar gibi. Karakterleri de garip bir şekilde uyurgezer gibidir. Sokaklarda dans edebilirler, flört edebilirler ya da kendilerine zarar verebilirler – yine de kendi yaşamlarının içinden edilgence, neredeyse tembelce kayarlar sanki, görünüşte her şeyi olduğu gibi kabul eder, hiçbir şeyi sorgulamazlar. Kendilerini gözlemler, tepkilerini ve duygularını saptarlar, ancak bunları açıklayamadıkları bellidir. Yayımlandığı yıl Almanya’da bütün eleştirmenlerin büyük övgüleriyle karşılanan Yaz Evi, Daha Sonra, çağdaş öykücülüğe farklı bir pencere açmıştı.

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
İçinde 9 öykü bulunan güzel bir kitaptı.  

KİTAPTAN ALINTILAR;

İnsanın kendisiyle ilgilenmesi beni şaşırtıyordu.
*****
Yemek açlığın giderilmesidir.
*****
Beklemeyi öğrenmelisin.
*****
İnsanın aklından çıkmayan eğlenceler olur.
*****
Aşırı elektrik insanları delirtir!
*****
Yeşil dinlendirir.
*****
Hayat tiyatroya benzemez
*****
İhanet günlerinde manzaralar çok güzeldir.
*****
Mutluluk hep bir önceki andır, diyor.Mutluluk duymam gereken andan önceki saniyedir,o saniyede mutlu olurum ve bunu bilmem.
*****
...bilmiyordum ancak kaderime güveniyordum.
*****
Geçmişin hep güzelleştiğini, hatırlamanın yatıştırıcı olduğunu biliyorum  
*****
Dilimin ucunda bir sözcük var, söyleyemiyorum onu. Bir huzursuzluk biliyor musun? Biliyorsun. Ama adı olmayan her şey adsız kalmalı dersin sen, biliyorum. 
*****
yine de, beni bağışla, bensiz yaşayacağın bütün kışları kıskanıyorum.. 
*****
 

KİTAPTAN MÜZİKLER;



7 yorum:

  1. Öykülerden oluşan kitaplara karşı nedense bir önyargım vardı fakat idolüm olan Sevgili Şermin Yaşar bu önyargıyı yıktı geçti. :))
    (En sevdiğim yazardır kendisi. Kesinlikle tavsiye ederim kitaplarını okumanızı tabii henüz okumadıysanız.)
    Öneriniz çok hoşuma gitti. Alıntılar ise okunmaya değer olduğunu kanıtlıyor. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şermin hanım okuduğum bir yazar, tavsiye için sağolun.

      Sil
  2. okurken o an eşlik edecek müzik de tavsiye edilmesi sizin de hoşunuza gidiyor mu

    YanıtlaSil
  3. okumadığım bir yazarmış, olumlu izlenim olduuu :)

    YanıtlaSil
  4. Yuva adlı romanını okumuştum, öykülerini de merak ettim.

    YanıtlaSil