OKUDUKLARIM 2024/47 KÜTÜPHANEDEKİ CESET

12 Temmuz 2024

 

 
“İnsan doğası her yerde aynıdır," diyen deneyimli, zeki ve meraklı bu kadın Miss Marple'dan başkası olamaz...

Boğularak öldürülmüş, kimliği belirsiz bir kadının cesedi sabahın erken saatlerinde Arthur Bantry ve eşi Dorothy Bantry’nin evindeki kütüphanede bulunur. Arthur Bantry  göründüğünden çok daha karmaşık bir hal alan bu gizemi çözmesi için arkadaşı Jane Marple’dan yardım ister. Sevilen ve kimselere benzemeyen Bayan Marple’ın ikinci macerası Kütüphanedeki Ceset, Christie'nin dehasını bir kez daha gözler önüne seriyor. 
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Çok büyük bir keyif alarak ve severek okumuş olduğum bir çizgi roman oldu benim için, eğlenceliydi kitabın gizemlerle dolu, beynin sınırlarını zorlayan yerleri dikkat çekiciydi.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
İnsanları, hatta en yakınlarımızı bile, tanıyamıyoruz değil mi?
*****
“Bu davada bir eksiklik var.” 
“Sizce ne eksik bayan Marple?”
 “Sebep beyler, sebep.”
*****  
İnsanlar şu kötü dünyaya uymayacak kadar saflar ve karşılarındakine inanıyorlar.
*****
Zaman bütün yaraları geçirir.
*****
Ölüm hiçbir zaman komik değildir.
   

16 yorum:

  1. Agatha Cristie romanlarıve Doyle'un Sherlock Holmes'u çocukken okuyup halen cok sevdiğim polisiyeler. Mrs. Marple adiyla orta karar bir dizisi var tv plus'ta, takılıyorum bazen.

    YanıtlaSil
  2. Ben de çocuklen bir yaz 30’a yakın Agatha Christie romanı okumuştum :)) Çok şahane ve gizemli bir yazdı. Bu kitabı da hatırlıyorum, ama çizgi romana dönüştürmek ne iyi fikir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabını okumadım direkt girişi çizgi roman ile yaptım:))

      Sil
  3. romanları çizgiye dönüştürmek ne güzel oldu böyle daha keyifli :)

    YanıtlaSil
  4. Bende ki Cesetler Merdiveni adlı kitabın konusuyla aynıymış sevgili Yüreğimin İklimi. :) Yıllar önce okumuş olmama rağmen sizin özetiniz hemen hatırlattı bana. Demek kitabın çizgi romanı da varmış. Ama ismini değiştirmişler. :)
    Anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  5. Agatha Christie'ye bayılırım :) Çizgi romanı olduğunu bilmiyordum, aklımda artık :)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çizgi roman olduğunu bilmiyordum yoksa konusu çok güzel hatta bu tarz Amerikan filmleri var tanıdık hatta oyuncusu bilmiyorum ismini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık kitapların çizgi romanlarıda mevcut..

      Sil
  7. Güzel bir seçim olmuş kitap :) Bence Agatha Christie dedektif romanlarının uzmanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir kitabını okumadım, ama fırsat yaratacağım.

      Sil