OKUDUKLARIM 2021/9 KARA DÜŞEN AY IŞIĞI

11 Şubat 2021

 

 

Umut nedir, neye benzer? En dipte olduğunuz anda hayata tutunmanızı sağlayacak bir ip midir yoksa en karanlık gecelerde bile kara aksini düşüren bir ay ışığı mı?

 

Eva ile senfoni orkestrasında kemancı olan eşi Michal’in öyküsü masallardaki gibi başlamıştır. Ancak 1942 yılında Prag şehrini işgal eden Naziler, Michal’i ünlü toplama kampı Auschwitz’e sürgün ettiklerinde masal bir anda dehşet verici bir kâbusa dönüşür. Eşine bir an önce kavuşmaktan başka bir şey düşünemeyen Eva, sonunda çareyi kocasının peşinden gönüllü olarak Auschwitz’e gitmekte bulur.

 

Öte yandan orada hiçbir şey hayal ettiği gibi olmayacaktır. Michal’den tek bir iz bile bulamaması bir yana, kampın insanlık dışı şartları altında yaşama tutunmak neredeyse imkânsızdır. Dondurucu soğukla ve umutsuzlukla savaşan bedeni ranzasında tir tir titrerken, ona yardım elini uzatan ranza arkadaşı Sofie olur.

 

Sofie de Auschwitz’e oğlunu bulabilmek umuduyla gelmiştir. Artık bu iki kadın, bu cehennemde umutlarına ve hayallerine birlikte tutunacak, düşmanla dost olmak anlamına gelse bile birbirlerini kollayacaktır. Fakat Eva’nın bir mucize eseri hamile kalmasıyla ikisinin de hayatları tehlikeye girer. Bundan böyle tek bir amaçları vardır: Kendilerini olmasa bile çocuklarını koruyabilmek ve onlar göçüp gitse bile hikâyelerini tüm dünyaya anlatmalarını sağlamak.

 

Gerçek hayatlardan uyarlanan hikâyesiyle Kara Düşen Ay Işığı, ölümle yaşam arasındaki o ince çizgi üzerinde dans edenlerin yürek burkan öyküsü.

 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;

Arkadya'nın en yenisi
Gerçek yaşam hikayelerinden esinlenerek ve hatta belki de parça parça birleştirilerek oluşturulmuş bir kitap.
Tüm bu acı, yokluk , vahşiliklerin yaşanmış olması kalbinize dokunuyor.

 

KİTAPTAN ALINTILAR;

Hayat, biz hazır olana kadar beklemezdi. Çoğu zaman bizi öylece derin sulara fırlatıp atar ve yüzmemizi isterdi. Hazır ol veya olma.

*****

Ben insanların neler başarabileceklerini, hayatta kalmak için neler yapabileceklerini gördüm. Yeter ki istesinler.

*****

Çalışmak insanı özgürleştirir.

*****

Hayatta kalmak için bazen başka yetenekler kullanmak zorundasın. Zeka gibi.

*****

İyilik ne kadar büyükse karşılığı da o kadar büyük olabilirdi.

*****

Eğer hırsızlık yapacaksan, yakalanabileceğin ihtimaliyle yüzleşmek zorundasın.

*****

Eğer bana karşı nazik olursan bende sana nazik davranırım.

*****

Yalancıları sevmem onlar zaman kaybıdır.

*****

İnsanlara sunabileceğiniz tek şey, işlerin birazcık ta olsa iyileşmesini sağlayabilen tek para birimi iyilikti.

*****

Ah tekrar genç olsak,

*****

Prag’da kalamazdım.

Nedenmiş?

Çünkü sen orada değildin.

*****

Eğer kontrol etme ihtiyacı duyuyorsan bu aşk değildir.

*****

Umudun hayatta kalmama yardım ettiğini  söyledim ama asıl yardım eden aşktı.

*****

Yaşadığım uzun yıllardan sonra öğrendiğim tek şey, her uzun gecenin yepyeni bir şafağa gebe olduğudur.


  • KIŞ ŞENLİĞİ KİTAP :            15
  • KİTAP SAYFA SAYISI:       328
  • TOPLAM SAYFA SAYISI: 5670
  • EK PUAN                       30
TOPLAM PUAN :                  250


8 yorum:

  1. Şu nazilerin yaptıklarıyla ilgili bir ton kitap, film, dizi var. Daha ders çıkartacaklarına bütün dünya kendi bildiğini okumaya devam ediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana o dönem ilgi çekici geliyor takip ediyorum filmleri, kitapları

      Sil
  2. Alıntıları okumayı ayrı seviyorum çok çok güzel cümleleri barındırıyor içinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısın, herbiri ayrı birer değer bizler için.

      Sil
  3. Bende bu tip hikayeleri severim, üstelik de gerçekmiş not alayım sıra gelirse okuyayım:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ben de seviyorum bu tür kitapları. Büyük acılar yaşanmış ve dünyanın farklı köşelerinde hâlâ acı çekmeye devam ediyor insanlar. Ne bir ders alma, ne acıma duygusu. İnsanlık bu olmamalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısınız, Allah bir daha yaşatmasın.

      Sil