BİR DAMLA SADECE BİR DAMLA GÖZYAŞI, BÜTÜN KELİMELERİ SUSTURAN ( HİCRAN TERCAN AKTÜRK)

22 Mart 2021

 

 

Yepyeni bir hayata uyansak.

canımızı yakan her şeyden uzaklaşsak.

kahve gibi
deniz gibi,

yağmura kavuşmuş toprak gibi
sadece huzur koksak,

ve öylece
öylece yaşasak...
 
Hepimize güzel ve sağlıklı bir hafta olsun. Yukarıdaki resim belediyenin yol kenarlarındaki saksılara ektiği bir çiçek. Fakat biz millet olarak pek eğitimli değiliz yada kendimizi eğitmek istemiyoruz, içindeki toprakta hep sigara söndürmüşler bende durdum temizledim ki çiçeğin güzelliği ortaya çıksın.
 
 
Geçtiğimiz hafta bayağı bir yoğundum fazla film de izleyemedim, dizi de. Çarşıya çok gittim, alışverişler bitmedi, ağbimin telefonu arıza yaptı onu tamirciye götürdüm. Tamirci bir bakayım seni arayım abla dedi, o arada ne yapayım dedim. Züccaciyeye girdim, 2 salata tabağı 2 kupa fincan ile çıktım. Biraz kahve aldım sigortacı bir kardeşimiz var hadi ona bir uğrayayım dedim. Ona gittim:)) girmem ile fazla oturmama sözüm rafa kalktı o an:)) çoktandır görmediğim  2 bayan kardeşimde orada idi, kahveleri yapmışlar fal bakmaya bile geçmişlerdi:)) bana da bir kahve yaptılar, biraz mesafeli oturduk hepimiz hatta ben yanımdaki camı filan açtım. Baktım telefonun geleceği yok kalktım. Çarşıyı bir boydan geçeyim dedim fazla büyük değil zaten,
 

 


2 senedir nerdeyse makyaj yaptığım yok, malzemeler zaten yıllardır duruyordu bayatlamıştır diyerek geçenlerde fıydırdım hepsini. Watsona girdim , yukarıdakileri aldım, hatta evden çıkarken bu kış aldığım tek bir ruj vardı onu sürdüm:)) maske altında belli olmuyor ama olsun kokusu gelsin yeter:))) Maske de ruj olmuş:)))


Yolda çarşıya inerken bunlara rastladım 10 günlükmüşler:)) sokak kedisi dükkanda doğum yapmış, dükkan sahibi de biraz güneş alsınlar diye çıkarmış.
 
Oradan kapanmış bir dükkan vardı, oraya şekersiz ürünler ve diyet ürünleri satan bir yer açılmış. Girdim açan kişide yabancı değilmiş sevindim. Aşağıdaki ürünleri diyete destek amaçlı aldım.
Birde şekersiz fıstık ezmesi aldım
 
Şarkılarla burçlar
 
Benim şarkım
 

 
Burçların ideal uyku zamanları

Burçlara göre hangi şiirsin

Benimki;
 
GÖĞE BAKMA DURAĞI

İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım
Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından
Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut
Bu evleri atla bu evleri de bunları da
Göğe bakalım

Falanca durağa şimdi geliriz göğe bakalım
İnecek var deriz otobüs durur ineriz
Bu karanlık böyle iyi afferin Tanrıya
Herkes uyusun iyi oluyor hoşlanıyorum
Hırsızlar polisler açlar toklar uyusun
Herkes uyusun bir seni uyutmam birde ben uyumam
Herkes yokken biz oluruz biz uyumıyalım
Nasıl olsa sarhoşuz nasıl olsa öpüşürüz sokaklarda
Beni bırak göğe bakalım

Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım
Tuttukca güçleniyorum kalabalık oluyorum
Bu senin eski zaman gözlerin yalnız gibi ağaçlar gibi
Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor
Seni aldım bu sunturlu yere getirdim
Sayısız penceren vardı bir bir kapattım
Bana dönesin diye bir bir kapattım
Şimdi otobüs gelir biner gideriz
Dönmiyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç
Bir ellerin bir ellerim yeter belliyelim yetsin
Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat
Durma kendini hatırlat
Durma göğe bakalım 
 
Günün filmi 
https://www.instagram.com/p/CMVB_hljpnD/ 
 
Telefoncudan telefon gelmedi eve doğru yürüyüşe geçtim, lor aldım, yufka aldım, ıspanak almıştık sokaktan geçen satıcıdan börek yaparız dedik.
 
Yemden nasiplerini alıyorlardı....
 
Göklerden gelen yağmur bebektir, çocuktur daha, bir şey bilmez, yeryüzünde dolaşması ve öğrenmesi zaman alır.

Nehirler ve akarsular bilgedir oysa ki, hafızaları çok kuvvetlidir, akarsu olduklarından tertemizdir, çok yol kat etmişlerdir. İnsanın ana maddesidir, ne kadar temiz olursa o kadar berraktır.

İnsan kendini ne kadar temizlerse ve ne kadar arındırırsa, vücudunda ki suyu temizlemiş olur. kendini temizleyen insanın kalbi güzeldir.Kalbi güzel olanın yüzü berraktır.

Ruhunu görmek istediğiniz bir insanın yüzüne baktığınızda yüzündeki karanlığı veya aydınlığı görebilirsiniz.

Masaru Emoto
 
HAFTALIK BURÇ YORUMU
 
GÜNÜN KARİKATÜRÜ

 İSTASYON DERGİ MART SAYISI DİJİTAL OKUYUN
 
 
BAŞLIK 
YILDIZLARA ASTIM UMUTLARIMI 
ŞİİR KİTABINDAN

17 yorum:

  1. Dolu bir içerikle haftaya giriş yapılmış :) Çok güzel geçsin haftamız :) Kediler çok tatlı... Baştaki çiçekler çok güzel ama dediğiniz gibi insanlar maalesef sigara basmalık yer sanıyorlar şaka gibi...
    Telefoncularında klasik söylemleri bir saate hallolur ama bazen uzayabiliyor işleri:) Alabildiniz mi telefonu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde güzel geçsin haftanız. Telefonu ertesi gün alabildim.

      Sil
  2. Minik kediler ne tatlı ♥

    1 senedir ben de makyaj yapmaz oldum, evdeyiz ya :) Hoş ondan öncede sürdüğüm bir ruj bir far. Yeter artar bile...

    Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi ben özlemişim ruj sürmeyi aldım gitti yeni bir tane süreceğim.
      Sanada mutlu haftalar

      Sil
  3. Makyaj olayına bir türlü alışamayanlardanım ben. Alırım arada bayatlar hep malzeme. Ruj bile sürsem tuhaf gelir. Şimdi bu konudaki bazı blogları okuyorum da ne çok ürün çıkmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pek sevenlerden değilim, ama bazen insan istiyor.

      Sil
  4. Yoğun ve bol alış verişli bir gün olmuş :-)) Keyifli bir haftanız olsun 🙏

    YanıtlaSil
  5. Ruja girmesem de göz makyajı yapıyorum hafiften :)

    YanıtlaSil
  6. Çuha çiçeği değil mi o? :) Yahu bu mevsimde dikilmez o, kış çiçeğidir... Halkımızda da sigara izmariti bitkiye iyi gelir diye bir inanış var biliyor musunuz, vallahi var. Ben de sizin gibi öbek öbek izmarit topluyorken teyzenin biri "kızım bırak gübre o gübre" demişti.... Offf ki ne of.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çuha çiçeği belki geçen seneden kalma olabilir, bu saksıları geçen sene yaptılar çünkü. Toprakta çürümüyor ki gübre olsun izmarit, bence bu halkın daha çok bilinçlenmesi lazım.

      Sil
  7. şarkı sözü sandım şiir dizesiymiş :) fıydırmak ne atmak mı öyle herhalde :) fıydırdım hoş sözmüş :)

    YanıtlaSil
  8. beğeni için sağol. sadece izmarit yoktu kağıt çöpüde vardı, çöp tenekesi varken neden güzellikleri, mahfederler anlamam.

    YanıtlaSil
  9. Sokağı bırakın, bizim apartman koridorlarında büyük saksılarda çiçekler vardır. Onların dibinde bile söndürüyorlar:( Görgüsüzlük had safhada bazılarında.
    Ruju maskeden sonra unuttum. Göze abanıyorum makyajda:) Tıpkı altı eşofman, üstü ceketli spikerler gibi yani..

    YanıtlaSil