AĞAÇ EV SOHBETLERİ 137

05 Nisan 2022

 

 
Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Konu DEEP'ten....
 
 "Sadece çok para kazanan insanlar mı başarılıdırlar?"
 
Sadece çok para kazanan başarılıdır demek yanlıştır. Başarı paraya yada makama  vs bağlı bir şey değildir. İçten gelen bir duygudur. İşyerlerini ele alırsak makam koltuğunda oturanın diploması vardır, başarıya ulaşmasında da mutlaka alt kadrosunun bir etkisi vardır. Çünkü herhangi bir sorun karşılığında beyin fırtınası denilen bir işlemi ortaya koyarlar, seninde fikrini alırlar ya direkt uygularlar yada kendileride bir şeyler katarlar. Çalışma hayatında 2 proje büyük proje çalışmasında görevlendirildim, 2 sinde de müdürlerim makam değiştirdiler:)) hatta 2. proje çok ilginçtir ki başarılı oldu fakat bu projeyi şirkete sunan kişininde işinin sonu oldu. 
Başarı kazanıcam derken, iş gücü analiz projesinde, yapılan çalışmalar sonucunda kendisinin müdürlük yaptığı birimin tüm fabrikalarda fazlalık olduğu ortaya çıktı, tüm fabrikalarda birim iptal oldu, müdürler işten çıkarıldı. Projenin sonu şirkete katkı sağladı ama proje çalışmasında bulunanlara pek sağlamadı. Ben gayet doğal bir şekilde çıkış işlemimi bekledim, yanımdakilerede söyledim her an herşey olabilir. Ben de gidebilirim, sen de gidebilirsin veya sen de gidebilirsin....
Başarı çözüme sonuca odaklı çalışma ile elde edilebilir bir duygudur. Müdürlerim benden bir sorunun cevabını aldıklarında bunu uyguladılarsa eğer, arkadaşlarımdan bazen;
- Neden bu fabrikada hep senin dediklerin oluyor şeklinde bir çıkışta almış insanım. Tınmadım hiç çalışmama devam ettim. Sorun çözüldümü çözüldü önemli olan o dur. Ben veya sen çıkışları değilidir.
Para sadece ihtiyaç için bir araçtır..... 

8 yorum:

  1. Başarıyla paranın bir ilgisi var evet ama her zengin başarılı demek hatalı bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarıyla paranın bir ilgisi var ...
      Ben pek paraya önem veren birisi olmadığım için başarı ile parayı bir arada bağdaştırmadım hiç...
      Zengin bence başarı ile ilgilenmez cebi ne kadar dolu onunla ilgilenir..

      Sil
  2. Başarı her zaman para değil. Bu konuda evet şeklinde yazan olursa bana linkini atsın çünkü çok merak ettim yazılarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de değil deep 'in sitesine git yazıları kim yazmış orada mevcut

      Sil
    2. Evet bakıyorum. Ama Göremezsem diye dedim :)

      Sil
  3. senin iş tecrübelerini anlattığın yazıların keyifli oluyor, bazen dramatik olsa da. haklısın düşüncelerinde ayrıca :)

    YanıtlaSil
  4. Liyakat sahibi insanlar işlerinde başarıyı göğüsleyecek insanlardır. Buna karşılık yalakalık gelişmemiş ülkelerde her zaman liyakata tercih edilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalakalıkla yönetime gelenler çevrelerinde de yalakaları toplayarak yönetimin kalitesini bozarlar. Tecrübe ile sabittir....

      Sil