AĞAÇ EV SOHBETLERİ 138

12 Nisan 2022

 

 
Ağaç Ev Sohbetleri devam ediyor. Haftanın konusu Kaplan Diary'den geldi.
 
"Sizce mutluluk nedir? Mutlu olmak için ne yapmak gerekir? Mutluluk, peşinden koşulması gereken bir hedef midir?" 
 
Bence mutluluk herkesin sahip olması gereken bir duygu. Böylece insani değerlerde biraz düzelme olur diyorum. Mutlu isen eğer çevrene de mutluluk verirsin diye bir kural var çünkü doğru bu. Ben mutlu isem çevrem mutlu, mutlu değilsen çevrem mutlu değil. Niye çevremdekileri mutsuz edeyim, o zaman hedefim mutlu olmak olmalı. 
 
Mutsuz bir idari işler şefi biliyordum işyerinde, adam fabrika dışında rastladığımda karısının yanında sus pus, peki hayatım, tamam canım sözleri ile eşi ile diyalogta, hatta nerede bulunursa bulunsunlar ödemeleri gereken parayı bile bayan eşi ödüyor devamlı, yani keseyide sözü de eşine kaptırmış. Ama işyerinde aslan kesilip, idari binada salonda yer alan koltuklara sehpalara tekme tokat girişen bir insandı. Eşine yansıtamadığı davranışı işyerinde çalışanlarına yansıtıyordu. Al işte bu tür bir davranış ile çalışanlarının mutluluğunu aldı gitti.  
 
Mutlu olmak için ne yapmak gerekir?????????
Bence herkes içbenliğine yönelip mutlu eden ne varsa onu keşfetmeli bir fincan kahve, bir ufak pasta, bir parça çikolata, bir kitap gibi. Mutluluk kişiye özel bir duygudur. Mutluluk duygunu da küçük tutmalı insan,  büyük tutarsa araba, dünya turu, havuzlu villa gibi mesela bunları elde edicem diye hırs yapar, hırsıylada insanları ezebilir. Bunları da elde edebilirsin ufak mutlulukların varken....
 
 Charles de Montesqueiu,
 “Mutluluk varacağımız bir istasyon değil, bir yolculuk biçimidir” diyerek 
mutluluk deneyiminin seçimlerimiz aracılığı ile hayat boyu sürdürülebilecek kişisel bir deneyim olduğuna vurgu yapmıştır. 
Konfüçyüs, 
“İnsan iyi şeyler düşündükçe hem kendi dünyasını hem de tüm dünyayı iyi bir hale getirir” demiştir 
ve bu önermeyi mutluluk deneyimi ile ilişkilendirerek olumlu duygulanımın önemine dikkat çekmiştir. 
Lika Chase ise mutluluğun bileşenlerini 
Mutluluğun temel koşulları; yapacak bir şeye, sevecek bir şeye, ümit edecek bir şeye sahip olmaktır” 
önermesi ile açıklamıştır. Düşünürlerin ortaya attığı önermelerin ortak noktası mutluluğun aranan, bulunduğunda iyi oluşa katkı sağlayan ve bir hedeften çok bir metot olduğudur.
 
Mutluluk peşinden koşulması gereken bir şey değil hedefine koydun mu elde edersin ve mutlu olursun bu kadar basit. Önemli olan sizin elinizdekiler ile ne kadar mutlu olduğunuzdur. Mesela ben az önce akşam yemeği için mutluluğumu yarattım, iftarı bekliyorum şimdi:)))
 

 

9 yorum:

  1. Bu tür tartışma mevzuları hoşuma gidiyor, insanı düşünmeye zorluyor. Mutluluk kişisel bir duygudur değil mi? Toplumun mutluluğu ya da kişi ile toplum arasında mutluluk ilişkisi nasıl olabilir. Ben toplumun mutluluğu yerine huzuru ve refahı tanımını daha doğru buluyorum. Huzurlu ve refah düzeyi yüksek toplumlarda yaşayan insanların mutlu anları çok daha fazladır. Toplumun huzuru, insanların endişeden uzak yaşamasına ve zamanlarının çoğunu mutlu bir şekilde geçirmesine bağlıdır.

    "Bence herkes iç benliğine yönelip mutlu eden ne varsa onu keşfetmeli bir fincan kahve, bir ufak pasta, bir parça çikolata, bir kitap..." İşte bu kadar basittir mutlu olmanın yolu. Az önce eşimin hazırladığı enfes bir yemek yedim. Müthiş bir tadı, lezzeti vardı. Lâkin her zaman yaptığımız gibi pek çok şeyi kaçırıyoruz. Acıkmıştım. Sanki biri arkamdan kovalıyormuşçasına lokmaları birbiri ardına ağzıma attım. Mutluydum ama kaçırdığım bir şey vardı. O yediğim her lokmanın doyasıya tadını çıkarabilirdim. Her lokmasında daha büyük bir keyif alabilirdim. Hayat bu koşturma içinde geçiyor. Pek çok mutlu anı bu şekilde farkında olmadan kaçırıyoruz. Pek çoğunu görmüyoruz bile.

    Charles de Montesqueiu'nün “Mutluluk varacağımız bir istasyon değil, bir yolculuk biçimidir” sözü ne kadar anlamlı. Önemli olan hayat yolculuğunda karşılaşacağımız her güzel anın hakkını vererek tadına varabilmek. O kadar çoklar ki, yeter ki görelim, farkına varalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz mutlu olmayı hakediyoruz başkalarından beklemeyelim kendi mutluluğumuzu kendimiz yaratalım:)) yemek gibi mesela:))

      Sil
  2. Mutluluğun bir yolculuk biçimi olması...evet bu tabiri sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir cümle herkes bu yolculuğu yapmalı...

      Sil
  3. o zamansaaa mutluluk istasyonunda inmiceeez devaaaam :)

    YanıtlaSil
  4. "Ben mutlu isem çevrem mutlu, mutlu değilsen çevrem mutlu değil."

    "Bence herkes içbenliğine yönelip mutlu eden ne varsa onu keşfetmeli bir fincan kahve, bir ufak pasta, bir parça çikolata, bir kitap gibi. Mutluluk kişiye özel bir duygudur. Mutluluk duygunu da küçük tutmalı..."

    Tamamen aynı fikirdeyim :)

    YanıtlaSil
  5. sözlerine kesinlikle katılıyorum...

    YanıtlaSil