AĞAÇ EV SOHBETLERİ 139

20 Nisan 2022

 

 
Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusunu sevgili Kuyruksuz Kedi/Manxcat belirlemiş.
 
Eğer dışarıdan biri gibi kendine bakıp kendini övecek olsan ne derdin? Kendinin hangi özelliğini/özelliklerini takdir ederdin? (Belki de "İnsanların, senin en çok hangi niteliğinin değerini bilmesini istersin?" diye de düşünebiliriz soruyu) "
 
Kendini öven insana biraz narsit denilir galiba:)) ama arada ki farkları iyice belirlemek lazım.
Ben kendimi övecek olsam eğer herkesin dediği gibi cömert derdim. Gerçekten de öyleyim, gittiğim yere boş elle gitmem rahmetli babamdan öyle gördüm mutlaka bir şey alırım. Hediye vermesini çok severim, battaniye örerim, çanta örerim, takı yaparım hiç bitmez. Kandillerde mutlaka uğradığım arkadaşım vardır ve eli boş gitmem. Misafirliğe kaldığım yerde mutlaka mutfağa alışveriş yaparım. Ayın belli günleri var bereket günleri olarak adlandırılıyor, o günlerde cüzi bir rakam para kenara ayırırım. Daha sonra bu para ile bir çocuğa yardım yaparım. Okul kütüphanelerine çocuklara kitap alışverişi yaparım hediye ederim. Kendi alıp okuduğum kitapları şehir kütüphanesine bağış yaparım.
Ne bileyim şimdiye kadar kimse de hata yapıyorsun demedi, sizce hata mı bu yaptıklarım????????????
 
Her şeye karşı istekli değilim, yani ev, araba, kıyafet gibi konuları hiç düşünmem, kemiksizim galiba bu konuda.
 
Birde gelen misafirin onu bunu çekiştirmesini sevmem, bu gün onu çekiştirir yarın beni....
 
 

 

7 yorum:

  1. neden hata olsun, iyi bişi ya vermek yardım etmek bizden daha şanssızlara :)

    YanıtlaSil
  2. keşke ama maalesef çok azlar ve toplumda saf olarak görülüyorlar...

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdim yazdıklarını :) Mevlana'nın 7 öğüdü de harikaymış! Bu hafta her yazı ayrı mutlu ediyor beni :) Aramızda hâlâ iyi insanlar var, umudum tazeleniyor. Orda burda tv.de, nette, her yerde o kadar çok bencil, kötü, paragöz, işgüzar, kendini bilmez insan var ki bir yerlerde hâlâ aklı başında ve iyi insanlar olduğunu bilmek istiyorum. Ve varlar, iyi ki varsınız, iyi ki varız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah iyiler ile karşılaştırsın arkadaşım..

      Sil
  4. Cömertlik yüce bir meziyet, niye hata arıyorsunuz ki? Elbette ihtiyaç sahiplerine, ailenize, dost ve arkadaşlarınıza göstermelisiniz cömertliğinizi. İhtiyacı olmayanlara, kuyunuzu kazanlara, sizin bu cömertliğinizi sabote edenlere değil. İnsanların birbirini çekiştirmesi çok kötü. Bu tür insanlardan uzak durmalıyız.

    YanıtlaSil