BİZDEN HABERLER

05 Mart 2023

 

 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum....
Biz geçen hafta annemle Edirne Tıp Fakültesinde idik. Burada yaptırdığım 3 aylık rutin kontrollerde böbrek çalışma oranı 52 çıkmıştı. Aile hekimimiz bana bir isim verdi ve oradan randevu alıp anneni götür dedi. Tam saat dokuzdan 12 ye kadar otomatik telefondan randevu için aradım, profesör randevu açmadığı için randevu alamadım. Sinirlendim çarşıya indim biraz alışveriş yaptım, durağa geldim minibüs bekliyorum, dur dedim tekrar deneyim ve düştü hat randevuyu verdi, alel acele çantamdan kitabı ve kalemi çıkardım randevu kodunu yazdım. 
Sonrasında ilgili güne terminalden bilet aldım, maşallah yol ücretleri uçmuş:)) terminalde bilet kesen bir bayan arkadaşımla ayak üstü sohbet ettik ve eve geldim.
Gideceğimiz gün sabahı sağolsun yolculuk yapacağımız şirket bizi evden aldı. Sabah 7 arabası olmasına rağmen ufak bir araçtı, yolcular dolunca 06:30 da yola çıktık. 
Üniversiteye ilk defa gittiğim için yol bilmem iz bilmem, üniversite de indik araçtan sora sora nefroloji servisini buldum. Sekreter gelmemiş daha, baktım bankoda bir kağıt var klinik ve özel muayene seçeneklerinin altına insanlar isim yazıyor, dedim sistem böyle işliyor herhalde, bende özel muayene kısmına kısmına ismini yazdım annemin 3. sırada idik. Sekreter geldi isim çağırıyor ve kayıt yapıyor, bizim kaydı yaptı. Kan tahlili ve .... tahlili var. Dedim biz 24 saat ..... biriktirdik, aile hekimimiz öyle söyledi, bayan dedi tekrar alıyoruz. Tahlil için gerekli olanları teslim ettik. Issız bir yer aradım, aç karnına gitti annem sandviç yapmıştım onu yedi birazda su içti. Muayene saatini bankta oturrak bekliedik. 3. sırada idik. Profesör saat 12:30 gibi muayenelere başladı. Ultrason çekmek istedi bizimki nefesini içinde tutamadığı için zorlandı. Bir kağıt verdi şehrinizde bunları yaptırın getirin dedi. 
Sonuç olarak, burada 52 çıkan çalışma oranı orada 65 çıktı  güzel dedi. 60 ve altı diyalize giriyormuş. Sarı çok tüketmişsin dedi, sarı nedir dedim, muz, portakal, mandalin, sarı üzüm gibi. Yumurta iyi yemişsin dedi hergün 1 az pişmiş yumurtası mutlaka vardır annemin. Vücut tuzsuz kalmış dedi, yemeğin yanında silme çay kaşığı tuzu ayrıyetten yiyeceksin dedi. Tansiyon olunca yemeklere fazla tuz katmıyorum ben. En önemlisi protein kaçağı yok dedi, buna çok sevindi. Bakliyatların ilk haşlama suyunu yarım saat kaynat sonra süz dedi, az olmasın kaynatma süresi dedi. Kansız kalmışsın dedi kan iğnesi verdi. Dedim hergün şu ağrı kesiciyi kullanıyor bu ne olacak, o konuda anneme nasihat etti, kullanmaması konusunda.
Bir ay sonra tekrar görüşelim diyerek bizi yolcu etti.
Biz yine annem meyveyi seviyor diye ona meyve taşıyoruz, vitaminsiz kalmasın diyoruz, hata yapmışık dedim. Muz, mandalin, portakal bu sene çok yedi mesela............
Şehrimize döndük, ertesi gün aile hekimine gittik, giderken ben iğneleri de aldım eczaneden orada yaparlar dedim.
Sonuçları ona da gösterdik, o da şaşırdı ve beğendi sonuçları, makina bazen hata yapabiliyormuş o da bizimkine denk gelmiş. Ultrasonlar için hastaneden 2 aydan önce randevu yok. Onun için özelden bu çarşambaya randevu aldım, hem serumla iğneyi verecekler hemde ultrason yapılacak.
Bizde haberler böyle,
Yavaş yavaş okuma düzenim yerine geliyor. Bu arada arkadaş bir model takı istedi benden, elimde malzeme var onu yapmaya başladım, ilk olarak oyalarından başladım.
Hayat çok pahalı artık 4 parça şey 200 tl tutuyor nedense..
Bıktım zamlardan. 6 lı masada bozuldu hayır etmez artık hayat diye düşünüyorum...


Bakalım bittiğinde nasıl olacak....

 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum..

Bugün berat kandili imiş ben 7 si diye biliyordum. 
Hepinizin kandili mübarek olsun..

 

14 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Herşeyin fazlası zarar. Meyvenin de demekki.

    YanıtlaSil
  2. Güzel haberler gelmesine sevindim. Sarı meyvelerin ne sıkıntı yarattığını anlamadım ama ben. Ben de sık tüketirim çünkü :/

    Mutlu haftaların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada mutlu haftalar arkadaşım. Bir dahaki gidişimde 1 ay sonra yani detaylı soracağım bunu.

      Sil
  3. Bir yaşıma daha girdim... Gerçekten de her şeyin fazlası zarar...😬
    Annenizin sonuçlarının bu şekilde olmasına sevindim. Şifa olsun ilaçları.
    Gerçekten de her şey çok pahalı. Yine bir çok şey lüks olmaya başladı....
    Selamlar sevgiler 🪷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş 1 ay sonra tekrar soracağım sebebini ilk defa gittim pek soramadım doktora biraz ters gibi idi kendisi....

      Sil
  4. Geçmiş olsun. Neyse değerlerin kötü çıkmadığına sevindim. Ben de bugün hayatımda ilk defa gidip bir kardiyolojiye gözükeyim, hep kolestrolüm yüksek çıkıyor, bir baktırayım dedim. Şu an üstümde iki holterle duruyorum. Biri kalbimi biri de yarım saatte bir tansiyonumu ölçüyor. Nerden bulaştım ben bu işe diye söyleniyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada geçmiş olsun arkadaşım. Bende çalışırken gördüğüm mobingten dolayı kalp atışlarımda hızlanma hissetmiştim. O zaman şirketin Gebzedeki hastanesinde muayene olma olaylarımız vardı. Oraya gitmiştim bana da taktılar merak etme ilaçla varsa herşey düzelir. Sağlık versin bu mübarek gecede herkese Allahım.

      Sil
  5. Geçmiş olsun, annelerin sağlık kontrolleri hep biraz yürek çarpıntılı geçiyor, değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle geçiyor ama yapabileceğimiz hiç bir şey yok, Allahın emrine karşı gelemeyiz, sadece bu dünyada elimizden gelen sağlıklarına dikkat etmek, doktora götürmek, ialçalrını vermek, bunları yaptıktan sonra bilmiyorum annen hiç yanında uyuyor mu, gece birkaç defa bakarım yatmadan ben ona yüz ifadelerini gördükçe sona yaklaştığımızı daha net bir şekilde anlayabiliyorum. Zaten kendiside artık devamlı yaptığı işleri yapamadığı için benim işim bitmiş ölsem keşke diyor o da bu duruma hakim..
      Allah yaşadığı sürece başımızdan eksik etmesin.

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun:( Meyvenin fazlası zarar, annemde şeker hastalığı çıktığında doktor sadece 1 tane portakal, elma... yiyeceksin demişti, içindeki şeker miktarı çok olduğu için fazla tüketince zarar veriyormuş. Sadece şeker hastalarında değil, sağlığı iyi olan kişilerde de porsiyon olarak az yemek gerekiyormuş. O dönem anneme 1 tane yedirelim derken biz de alışmıştık.
    Her şey çok pahalandı ve fiyatları devamlı yükseliyor durmadan maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet verdiğin bilgi kesin doğru doktorda böyle söyledi. Fakat şeker hastası olarak yeme isteği oluştuğu içinde meyveyi yiyeyim diyor ve bu durum ortaya çıkıyor.

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun. Sarı kelimesi ve tavsiyeleri beni de aydınlattı. Meyve faydalı deriz ama gerçekten doğru her şeyin fazlası zararlı. O makinelerin doğru göstermemesi kadar saçma bir şey olabilir mi? Ya o sonuca güvenip ilaç kullanmaya başlasaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun, yok ilaç başlamadı şehrimizde nefreloji doktoru yok zaten o bölümün doktoru bir görsün dedi, yakındaki büyük şehirlerden birinin üniversitesine götürdüm, profesöre çıkardım ilaç kararını o verecek, büyük ihtimal tansiyon ilacını değiştirir.

      Sil