İNSAN HİÇBİRŞEYE ALIŞMAMALI (VERONİKA ÖLMEK İSTİYOR)

20 Mart 2023

 

 
 Değişiyor insan, vallahi değişiyor.
Mesela ben, öyle çok değiştim ki..
Bir kere bir selam verdiğime,
Açmıyorum hemen, ne evimin,
Ne gönlümün kapısını artık öyle.
Emin olamıyorum kimseden,
kendim kadar.
İçimden geçeni söylemiyorum,
Kırıldığımdan beri en yakınımdakilere,
Susmayı öğrendim istemesem de.
Tatlı söze aldanmıyorum uzun zamandır,
Samimiyet konusunda,
Epey yol almışlığım var.
Öyle herkesle çay içmiyorum
Kırdığım tabularım,
Kızdığım eski bir ben var bir de.
Küskün de değilim kimseye,
Bu kadar iyiniyet;
Vallahi fazlaydı kırılgan kalbime.
Affedemediğim şeyler var elbette,
Ama yine de teşekkür ederim gözümün,
Açılmasında emeği geçenlere...
(ALINTIDIR)
 

 

Bahçede bir sümbül geçidi oldu, hala bir kaç tane var kopartıp eve içeriye alıyorum kokması için. Lalelerde de yavaş yavaş açıyor, Ağaçlar çiçek açtı, yeşillenmeye başladılar.


Cumartesi günü bahçe haşat haline geldi, asmalar gençleştirildi, bazı asma tahtaları çürümüş onlarda yeniden kereste olarak kestirilip tekrar konulacak, 2 sene boyunca asmadan yaprak yiyemeyeceğiz. Buna en çok yaprak talep edenler üzülecek. Ben biraz sevindim gibi, neden derseniz? İsterim ki herkese bir pişirimlik vereyim, haşlasın dondurucuya koysun kışın çıkarsın sarsın, yesin fakat bazı insanlar var ki, bir kere verdin mi her geçişte tekrar tekrar istiyor, hatta girip kendi toplamaya başlıyor, biraz yüzsüz oluyorlar. Hep bana hep bana diyor, başkalarıda yararlansın istemiyorlar. Bu çok kötü bir huy.
Güller de budandı bu sene açarlarmı bilmiyorum, birde vişne ağacımız vardı, ona da kiraz aşılandı. 2 tane daha erik fidanı dikildi, birde yumurta büyüklüğünde olan tatlı bir cins kayısıdan 2 fidan ekildi.
 

 Zaman zaman market alışverişine çıktığımda dönüşte, pastanede böyle ufak bir kaçamak yapıyorum.


Biber tohumlarını ektim, en çokta yıllar önce Fransadan gelen domates tohumlarını ektim bakalım onlar çıkacak mı?
Böyle bir tane daha toprak doldurup fide ekeceğim onda da domates çeşitleri olacak. Bu ektimlerim, çengelköy salata, kışın yemeklere koyduğumuz kısa acı biber, annemin sevdiği İstanbul sivrisi biber, balık biber, jalepone biber ve son iki sıra bahsettiğim domates tohumları idi. Sıra başlarına dondurma çubuklarını üstüne cinsini yazarak koydum.
İkincisine de domates çeşitleri ve kereviz tohumu ekeceğim. 
Bugün (pazar) bahçeye gübrede atıldı bir kazılma işlemi kaldı. 
Daha toprak kazıldıktan sonra roka, maydanoz, tere, dereotu ve aşılı semizotu ekilecek. 


Durak arkadaşım, arka büfeden açbitiri onun için aldım, afiyetle yedi..


Size biraz KOHA sisteminden bahsedeyim;
 
Üye olduğunuz kütüphaneden kullanıcı şifrenizi alabilirsiniz. Bu sayede kullandığınız kütüphanede yazar ve kitap araması yapabiliyorsunuz. İstediğiniz kitap kendi kütüphanenizde yok ve başka bir kütüphanede var mı bunu görebiliyorsunuz. Buna göre o kitabı başka şehir kütüphanesinden ödünç alma isteğini yapabileceğinizi görüyorsunuz ve kütüphaneye gittiğinizde bu talebi görevliye iletip o kitabı başka bir kütüphaneden getirtebiliyorsunuz.
Emanet aldığınız kitapların süresini bir 15 gün daha uzatabiliyorsunuz. 
Gelişmiş arama kısmında ise yıllara göre yeni gelen kitapları listeletip önceden kitaplarınızı belirleyebiliyorsunuz.
Ve ayrıca kütüphanede görmek istediğiniz kitaplar ile ilgili satın alınma taleplerini açıyorsunuz. Şanslı iseniz kütüphane bu kitapları uygun görürse satın alabiliyor.
Hatta sepete atma özelliği var, onu da bu hafta deneyeceğim bakalım işliyormu. ( denedim işlemiyor)
Bakalım kullandıkça keşfedeceğim daha neler var olacak.
 

 

 
EDEBİYAT BURADA
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum..

10 yorum:

  1. çok güzel bir yazı olmuş koha yı bende kullanıyorum evime yakın kütüphane üzerinden başka kütüphaneden kitap istenebileceğini bilmiyordum şuan çok sevindim teşekkürler bu güzel haber için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bilmiyordum tesadüf Müdür Dilek hanımla yazıştığımızda öğrendim.

      Sil
  2. Yazıyı okuyunca, hayatlarımız ne kadar benzer diye düşündüm :) Ben de aynı KOHAnın alman versiyonunu kullanıyorum, arada kitap istetiyorum mahalle kütüphanesine, ben de dün bir sürü tohum diktim aynen senin fotoğrafın gibi bir fotoğraf da ben çektim, ben de kızıyorum o yaprak çiçek çalan insanlara :) Tek farkımız daha karahindibalar burada çıkmadı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ben daha domatesleri ekmedim inşallah yarın ekerim. O kişileri çalan bir kişi olarak görmüyorum ben arsız, yüzsüz, iyi niyeti suistimal eden birileri olarak görüyorum. Mesela bahçede erik çalan komşu bence arsızlık yapıyor. Ben olsam izinsiz koparmam, neden ilk önce sahibi yesin ve izin versin ki bende ruhen rahat olayım yediğimde. İnşallah tez zamanda açar karahindibalar...
      Sevgiler sana..

      Sil
  3. Çok tatlı bir yazı olmuş, keyifle okudum:))) Sümbüllerin renkleri ne kadar güzel, insanın içi açılıyor bakarken:) Kediye ayrı bayıldım, çook severim kedileri:))) Koha'yı bilmiyordum yazınızdan öğrendim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kohayı öğrendiğinize sevindim, kütüphane kullanıcı iseniz işinize yarar.

      Sil
  4. Büyüyünce böyle oluyor keşke hiç büyümeseydik,herkes vebalı gibi davranıyor birbirine, steril alanlarda yapay şeyler yaşıyoruz, samimiyetsizlik beni yoruyor,dediğin gibi sınırlarını bilmeyenler bu ateşe odun oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar önce çalışırken yeni gelen müdürümüz bir anket yapmıştı, bizi tanımak baabında( bende yedim tabi) orada samimiyetten yana olduğumu belirtmiştim. Daha sonra bu belirtim hareketlere yansıdı, tokalaşırken yanak uzatmaya başladılar:))) samiyeti harekete yansıttılar, hislere ve duygulara değil. Aslında önemli olan hislerde duygularda samimiyettir harekette değil, harekette olunca bana yapmacık geliyor...,Mesela müdür gelince ayağa kalkıp ceketinin düğmesini ilikleyen bir süre sonra takıştığında müdürle düğme ilikleme saygısı küfre dönüşebiliyor.....

      Sil
  5. Keyifle okudum, fotoğraflar çok güzel. Geçen sene minik balkonumda maydanoz tohumu ektim saksılara, değişik değişik otlar çıktı :) Tohumda bile hile var :) Bu sene biber eksem diyorum, zamanını kaçırmadım umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağaçlar.net atalık tohum dağıtıyor tohum zamanı talep edebilirsin. Facebookta da var tohum dağıtanlar. Biber tohumlarını bende yeni ektim.

      Sil