ARALIK AYI DÖKÜMÜ

04 Ocak 2022

 

 

"TEŞEKKÜR ET !
Günaydın diyen komşuna.
Sana 40 yıllık hatırlı bir kahve koyana.
Evinin kapısını açana.
Bir tas çorbayla kapını çalana.
Uzun kuyruklarda sırasını verene.
İşi varken bile vakit ayırana.
Çocuklar gibi eğlendiğine.
İyiliğine konuşana.
Telefonla hatrını sorana.
İyi gününde olduğu kadar zor gününde de yanında olana.
Hiç beklemediğin anda sürprizler yapana.
Seni dikkatle dinleyene.
Gönlünü hoş tutana.
Beklentisiz yardım edene.
Sana hizmet eden herkese.
Suyunu odana kadar getiren annene,
Geleceğin için koşturan babana,
Arada kapıştığın ablana, ağabeyine,
Sana sadece sevgi veren kediye köpeğe
Seni okutan öğretmenine,
Servis yapan garsona,
Benzinlikteki pompacıya,
Apartmandaki görevliye,
Okuldaki hademeye,
Trafik çilesi çeken şoföre,
Etrafı çiçek kokutan bahçıvana,
Sokakları temizleyen çöpçüye,
Köşedeki simitçiye,
Mektuplarını taşıyan postacıya
Senden az’a ,senden çoğa.
Etrafında SEN gibi tüm insanlara.
TEŞEKKÜR ET.
LÜTFEN TEŞEKKÜR ET !
Çünkü teşekkür şükürdür ALLAH’a..."
Duygu Giray
 
 
SEVİYORUM
 
Aralık ayında en çok neyi sevdim diye düşünüyorum, aklıma bir şey gelmiyor. Zamlardan hayat pahalığından keyfimiz kaçtı gitti. Yılbaşı süslemelerini çok seviyorum kendimi pinterestte bu tür resimlere bakarken buldum hep...

YİYORUM
 
Vallahi pek bir şey yediğim yok bu aralar, akşamları yemekten sonra atıştırdığım için bunun önüne geçmem lazımdı. Bunun için maş fasulyesi aldım, akşamdan sıcak suya bastım, haşladım, yoğurtla ve nane ile karıştırıp atıştırmalık yaptım kendime.
Bu adreste daha bol malzemeli bir salata tarifi var;
 
 
 
İÇİYORUM
 
Yine bol bol kahve çay, sadece bir ara kahvecimde salep içtim, bir de eve boza almıştım senenin ilk bozasını da içtik.
 
 
HİSSEDİYORUM
 
Gidişatımız kötüye gidiyor diye düşünüyorum. Maaşlar bu ödemelere yetecek mi diye düşünüyorum. Malum emekli maaşlarına zam açıklandı ve ek bir zam yapılmadı. Ne zamandır doğalgaz parasını bekliyorduk. Yanımızdaki 4 haneden bir tanesine geleli günler oldu, bizi atladı geçti diye düşündük. Dün sabah geldi okudular 534 TL doğalgaz, komşuya da 484 TL  geldi. Allah yardımcımız olsun.
 

YAPIYORUM
 
 Mavi lale ile birlikte Frida battaniye öreceğiz daha başlamadım bu ara başlayacağım. Kolyeleri biraz rafa kaldırdım ...


DÜŞÜNÜYORUM

Omicron vakalarının artmasından dolayı 3. doz aşı olmaya karar verdik, bu gün cuma gününe randevu aldım. Umarım sorunsuz atlatırız.



HAYAL EDİYORUM

Arsamızı müteaahite verdiğimizi evin salonunu bu şekilde dekore ettiğimi ....
Elektrikli şömine uygulaması güzel olurdu...


DİNLİYORUM








 
Youtube ta 2022 yılı dinlediklerimi kaydediyorum 
 
 

18 yorum:

  1. ah arsaya ev mi başladınız? ne güzel ama zor da bir süreç. ne kadar
    ölçüsü, küçük mü olacak. ben şu sıralar minimal evlere taktım. 400 metre kare
    arsamız var bizim de. oraya minik ev yapsak mı diye hayal kuruyorum bende.
    salonun fotosu çok güzel. özellikle o tarz tavanı ben de çok beğeniyorum.
    kirişli mi deniyor ona?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok başlamadık:)) misal olarak dedim..
      Pinterestte güzel modeller var. Kirişlere de geçen gün denk geldim pinterestte. tavana ufak bir uzun profil sabitliyorlar. Sonra tahtayı da dolap gibi monteliyorlar.. rastlarsam tekrar sana fikir olarak gönderirim ..

      Sil
    2. https://tr.tricornmedals.com/tavanda-kirisler-nasil-yenilir.html
      burada mevcut

      Sil
    3. https://tr.pinterest.com/pin/422281206692916/
      aslında bütün bir kalas olarak düşünüyoruz ama burada monte edilirken görebilirsin.

      Sil
  2. Gelibolu'ya henüz doğalgaz gelmediği için kaloriferlerimiz eski usul kömürle yanıyor. Yaz kış her ay 360 lira yakıt parası ödüyoruz. Bu da yılda 4320 lira yapıyor. Banyodaki ve mutfaktaki sıcak su ise elektrikli termosifonla olduğundan sıcak su için ayrıca da yüklü elektrik parası ödüyoruz. Yalnızca kış süresince 500 tl ödüyorsanız çok kârlı geldi bana. Bildiğim kadarıyla bunun içinde banyo-mutfak sıcak suyu ve ocak da var değil mi? Bu durumda bardağın dolu tarafı daha fazla sanki. Yanılıyor muyum? Bu arada, sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu ve hayallerinin gerçek olduğu bir yıl diliyorum Özlemcim. O şömineli salon çok istiyorsan dilerim en kısa zamanda gerçek olsun...❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba arkadaşım hesap yaptığında tabiki doğal gaz avantajlı ama birden ödeme yükselince şok oluyorsun. Geçen ay 366 ödedim bu ay 534 geldi. Bir mutfak tüpü 210 tl olmuş hem banyoda da kullansan 420 tl her ay sadece tüp yapar. Yazın daha ucuz oluyor 65 TL ödemiştim en son yazın. En fazla 3 ay ödüyorum Ocak- Şubat-Mart diğer aylar normal. Yeni yıl dileğin için teşekkür ederim sizlerede aynı dileklerimi sunuyorum. Sevgiler

      Sil
  3. Kaleminize sağlık:) itiraf etmeliyim ki örgü konusunda başarılı olan insanlara çok imreniyorum...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür etmek, ne kadar önemli!
    Maş fasülyeli ve maydonozlu salataları çok seviyorum ben de.
    3. Aşı için şimdiden geçmiş olsun.. Antikorunuz bol olsun :)

    YanıtlaSil
  5. salaep boza yaaa bu sene hiç içmedim daha oley yaa iyi hatırlattın, yazında ocak ayında en çok neyi sevdim diye düşünüyorum demişsiin, aralık mi ki yoksaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) uyarı için sağol deep doğalgaz faturası aklımı başımdan aldı bu gün:))) düzelttim

      Sil
  6. İnstagramda sürekli korona haberleri aldıkça ben de gerildim. Annem aşısınj oldu ama daha bize randevu almadım. Bakalım.

    Fotoğraftaki battaniye ne kadar güzel, o renklerden mi yapacaksınız siz de, nefis olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi bizim burasdı kıpkırmızı tırsıyorum 3. yü de olalım bari dedik...
      Battaniye farklı renklerde olacak Handan..

      Sil
  7. Havalar da pek ılıman salep pek aklımıza gelmiyor ama severiz.Geçen markette baktım yoktu. Ben doğalgazdan ziyade elektriği merak eder oldum. Hadi doğalgaz zaten bu aylarda çok yüksek geliyor ama elektriğin 300-400 gelmesine nasıl alışacağzı. Bir de elektrik yaz kış aynı oranda kullanılıyor.Kışın kombiden biraz daha fazla sadece. off ki off.
    Emekli zam oranını anlayana aşkolsun. 2500 TL üstü enflasyon kadar ,mır mır mır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o daha fazla gerecek bizi en son 194 ödemiştim, bakalım şimdi nasıl gelecek...
      Emekli biri olarak bende anlayamadım inan..

      Sil
  8. Bir teşekkür ne kadar çok güzel şeye kapı aralıyor aslında. :)
    İlk fotoğraf karesi çok huzur verici.
    Salep, kış aylarında vazgeçilmezlerden biri.
    İnşallah aşınız sorunsuz geçmiştir.
    Huzurlu ve mutlu günler!

    YanıtlaSil