TALİHSİZLİK ZAYIF YÜREKLERE UĞRAMAZ

30 Ocak 2022

 

 
Seviyorum huzur veren insanları...
İnsana insan gibi yaklaşanları,
Yargılamadan, sorgulamadan,
Her şeyin altında bir neden aramadan,
Sınırlarını bilen sınır ihlali yapmayan.
Seviyorum ağır oturaklı konuşan ve öyle yaşayan insanları...
Seviyorum yüreğinde kin nefret barındırmayan,
Hır çıkarmak için ona buna sataşmayan,
Kimseyle (......) yarışı yapmayan...
Seviyorum eylemleri ile söylemleri bir birini tutan,
Kararlı bir duruşu olan,
Haddini bilen,
Hadsizlik karşısında çirkinleşmeden durabilen,
Kısaca her şartta insan kalmayı başarabilen,
İnsanlığından taviz vermeyen...
Hayranım kendi halinde olan,
Kendiyle barışık savaşmak için sağa sola bakmayan,
İyilikten güzellikten yana olan insanlara...
En büyük nimet şu hayatta böyle insanlara sahip olmak.
En büyük huzur huzursuz insanların huzurunuzu kaçırmadığında sessiz sedasız uzaklaşıp kendi dünyalarında baş başa bırakmak.
Benim hayat felsefem,
Yapılan her çirkinlik eylemle ya da söylemle huzuruma yapılmış bir saldırı olarak algılarım ve gardımı alırım.
Ne mi, yaparım,
İnsan gibi gelen herkes başım gözüm üstüne,
İnsan gibi gelip yılan gibi sokmaya çalışanlara da...
Size ayrılan sürenin sonuna geldik der, uğurlarım hayatımdan.
Çünkü,
Huzurum benim her şeyim
Huzurla gelene huzur veririm,
Bozmaya çalışanlara da kapıyı  gösteririm.
AHRAZ SNR
 

 


 Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Buralar aşırı derece soğuk, bu hafta içinde yağmur gösteriyor bakacağız artık. Evdeyiz, sadece geçen hafta pazartesi annemi ana sağlığa götürüp kan verdirmiştim, vitamin değerlerine tekrar bakılacaktı, aldıkları numune kabı hata vermiş tahlil yapamamışlar. Bu gün sabah tekrar götürüp hem iğne yaptıracağım hem kan verdireceğim. Diğer günler normaldi, bir iki defa dışarı çıkıp alışveriş yaptım, parkım da kapalı mart ayına kadar pek bir yere takılmıyorum. Alışveriş, fiş, hemen ev. Yalnız dün bir ara eczaneye gittim, ilaçlarımızı aldım, o sırada dönüşte pastanede bir sütlaç ve kahve molası verdim.


Hafta içi arabanın bandrolünü ödemek için vergi dairesine gittim, vezne için dışarıda kuyruk vardı mebcuren bende bekledim. Daha sonra kitapçıma uğradım bir kitap aldım, sahafa uğradım bir kitap aldım. Dönüşte birde kahve almak için uğradığım dükkanda bir kahve içip alışveriş yapıp eve döndüm.
 

Frida çiçeklerimi örüyorum 2. postanın kenarları kaldı siyah geçince onlarda bitecek ve 3. posta çiçeğe başlayacağım kısmetse bu hafta.
 

Size ben bu yazıyı pazar gecesinden hazırlıyorum. Bu akşam ilginç bir olay yaşadım onu anlatayım;

Akşam yemeğinden sonra bulaşığı yıkadım, akşamları mutfakta çöp bırakmam. Bahçe içinde büyük bir peynir tenekemiz var poşetle oraya atar sabahta çöp konteynırına boşaltırım. Akşamları da sokak kapımızı kilitleriz. Tam çöpü atıyorum biri kapıya anahtarla vuruyor, bir bayan yanında da gençten bir bayan var. Karanlıkta çökmüş, bayan bana dedi ki 
-Biraz gelirmisin, 
yaklaştım 
-Buyrun dedim, 
-Daha gel gel dedi, hem kapıyı da aç dedi, 
- Pardon ben sizi tanımıyorum kimsiniz, ne istiyorsunuz dedim.
Kadın şunu söyledi, 
-Bak kardeşim dedi, benim kız uğrama olmuş, elimde bir şey var, okuttum üflettim kızı şimdi bu kağıdı benim bir kuyuya atmam lazım, sizin de kuyu var açta kapıyı atayım dedi.
- AAAA üstüme iyilik sağlık, ben niye kuyuma öyle birşey attırayım ki, senin bize büyü yaptırmadığın ne malum dedim? Git Taşköprüden aşağıya at dedim.
Kadın başladı bana beddua etmeye, 
-Senin bana beddua etmeye ne hakkın var ki? kim olsa kabul etmez dedim. Kadın da kızı da söylene söylene gitti. 
Yaşadığım olaya bakın, zaten yıllar önce yüksekokuldan mezun olduğum sene ağbimde eşinden ayrılmıştı, bende evde temizlik yaparken eve giriş demir kapısının üstünün örümceğini alırken bir kağıt gözüme çarptı, çatıya yakın gözüme hoş gelmedi, anneme söylendim
-oraya kağıt mı sokulurmuş dedim,
Annem;
-ben koymadım oraya kağıt dedi, 
merak ettik ne o diye, annem merdivene çıktı kağıdı oradan aldı. Açtık, üstünde ağbimin adı yazıyor, annemin adı yazıyor, evine dön yazıyor, üstüne de arapça harfler karalamışlar, devamlı. Anladık ki, ağbime ayrılacağı eş tarafından eve dönmesi için büyü yapmışlar. Annem rahmetli komşu Hürkiye nine sağdı, o arapçaları okusun diye ona götürdü o da okuyamamış. Babam gelince rahmetliye gösterdik, aldı atladı bisiklete gitti, taşköprüden dereye attı geldi.  
Büyü yaptıranıda bu işle uğraşanıda sevmem. Allah benim ve ailem için kim ne düşünüyorsa misliyle ona nasip etsin der çıkar giderim. 
Böyle de bir olay ilk defa yaşıyorum, hem zaten kuyu açılmaz bizim kapak beton kimse kaldıramaz onu. İnsanlar bu devirde hala bunlarla uğraşıyorlar ya şaşırıyorum, kızını doktora götürmek varken hocaya götürmek.......


Bu hafta dinlediklerim;

AKIN ALTAN

https://www.youtube.com/watch?v=Xem1nmc6ZTE
"GÖMÜ" Yordan YOVKOV

https://www.youtube.com/watch?v=hEMx7ALH6KM
"Döşekten Bir Sesleniş" Hüseyin Rahmi Gürpınar

https://www.youtube.com/watch?v=moZjeTMe5fk
"Irmağın Sözleri" Cesare PAVESE

https://www.youtube.com/watch?v=6GNtHJro4oU
"Sicilya Turunçları" Luigi PIRANDELLO

https://www.youtube.com/watch?v=xc-73xyXsoc&t=1s
"Salviati'nin Günlüğünden" -Aşka Dair- STENDHAL

https://www.youtube.com/watch?v=LuMMo6q5Jzk&t=18s
"Vakit Nasıl Geçiyor" Miguel de UNAMUNO

https://www.youtube.com/watch?v=Zfq6ggBLonE&t=7s
"Muhteşem Vahşi Dünyada" Andrey PLATONOV

https://www.youtube.com/watch?v=9lZOfkLWxk4&t=2s
"GECE" Halil Cibran

GELİŞİM OKULU

https://www.youtube.com/watch?v=yxX9vx1nLiA
Mark Twain'den Dinlemeye Değer 36 Alıntı

https://www.youtube.com/watch?v=AtYgfzlQviU
Spartalıların 15 Yaşam Kuralı Zihinsel Olarak Güçlü Olmanın Yolları


ARKASI YARIN

https://www.youtube.com/watch?v=YAbhqB1BygQ
Huzur apartmanı

https://www.youtube.com/watch?v=VoBwiZdXoCE
Bir kuş gibi






17 yorum:

  1. Ne güzel bir yazi olmuş böyle:) kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok matrak bi hikayeymiş bu. Ben hiç inanmam öyle hurafelere, inanmazsan da hiç etkilenmiyorsun, hiç korkma.. Senin gönlün temiz, kimseye zararın yok, sana büyü müyü işlemez.
    Kültürümüzde maalesef böyle şeylere inanan ve uygulayan çok insan var. Zaten o kadın küfrede küfrede gittiyse, onun işi ters gider, içi kötü çünkü, belli.. Hiiiç takılma, deliymiş de, gül geç valla bu devirde bu kafa. Yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkilenmem de sevmem o tür uğraşları, al götür kızını psikiyatriste seans aldır, kızı konuştursun sorunu çözsün. Beddua etmesi kötü, senin de başına gelirse falan filan o sözler bozdu beni, ben başıma gelmesini istemediğim şeyi karşımdaki insanda olsun diye düşünmem hiç. Mahallede bir kadın varmış o işi yapan. Kadını tanıyorum, erkekler kendisini görmesin diye sadece gözleri görünür, erkeğe rastladımıda bahçe duvarlarından içeri atlar günah diye. Erkekler ile karşılaşmak günahta yazdığı muska günah değil mi? ne kadar tezat bir davranış. Günahtan sakınıyorsan o işide yapmayacaksın. Düşünsene her muska yazdığı bana geliyor, kuyuya atalım diye adak ağacı var birde muska kuyusu yaratacaklar çok yazık insanımıza hala bu işlerin peşinde dolaşıyorlar...

      Sil
  3. Seviyorum huzur veren insanları...
    İnsana insan gibi yaklaşanları,
    Yargılamadan, sorgulamadan,
    Her şeyin altında bir neden aramadan,
    Sınırlarını bilen sınır ihlali yapmayan.
    Seviyorum ağır oturaklı konuşan ve öyle yaşayan insanları...
    Seviyorum yüreğinde kin nefret barındırmayan,
    Hır çıkarmak için ona buna sataşmayan,
    Kimseyle (......) yarışı yapmayan...
    Seviyorum eylemleri ile söylemleri bir birini tutan,
    Kararlı bir duruşu olan,
    bende bende

    YanıtlaSil
  4. ya bendede fazlada kagıtlar var şuan ögrendim sizin kuyuya atsak onları olmazmı :))))
    (takma kafana )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu güzelim :)) A habere de haber verelim bir muska kuyumuz eksikti, o da benim kuyu olsun:)) içindeki suyu da okunmuş su diye satarız:))

      Sil
  5. Ne acayip insanlar var hayatta! Büyüydü, hacıydı, hocaydı inanmıyorum ama enerjiye inanıyorum. Evrene ne gönderirsek dönüp dolaşıp o buluyor bizi. Aklımızdan geçen tüm kötülüklerin ve iyiliklerin son adresi yine biz oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ruh bir enerji olarak geçiyor kitaplarda o konuya bende katılıyorum.

      Sil
  6. İnsanlar nelerden medet umuyor, nelerle uğraşıyor. hayır kadının da içi kötüymüş. Bir şey istemiş siz uygun bulmayınca (ki haklısınız) bedduaya başlamış. Tamam de git yani ansanlar evine yabancı birini sokmak zorunda mı. Belki kağıt atmayacak kapıyı açtırıp size zarar verecek...

    YanıtlaSil
  7. Başınıza gelen gerçekten ilginç, izin vermeyince ki tavır daha da ilginç, ilk satırlardaki gibi insanları bende çok arıyorum giderek yanlızlaştık çünkü öyle kişiler çok nadir, denk gelmeniz dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benim başıma gelen ilginç bir olay oldu buda. Arızalılar gelir beni bulur zaten. Sevgiler

      Sil
  8. Başınızdan geçen olayı hayret ederek okudum. İnsanlar, insanlıktan çıkmış vaziyette.

    YanıtlaSil
  9. többe estağfirullah deli mi bu insanlar ya.
    nu arada motifler harika gidiyor. tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de bir sıyırma durumu var:))
      sağol arkadaşım

      Sil