OKUDUM KİTAP 2022/1 SİYAH PANTOLON

04 Ocak 2022

 

 
Siyah Pantolon hikayesi, Alişan Kapaklıkaya’nın bizzat yaşadığı ve milyonları derinden etkileyen duyguların başında gelmektedir. Anadolu’nun kendi halinde bir köyünde, birçoğumuzun hayatında var olan, yoklukla mücadele eden bir ailenin dramatik öyküsü… Zorluklar içinde büyümeye ve okumaya çalışan bir ailenin çocukları... Eve güçlükle alınan ve kardeşlerin sırayla giyebildiği bir pantolon... Ama gelin görün ki; o kardeşlerden biri, tam da siyah pantolonun sırası kendine geldiği gün cennete gidiyor. Eğitimci-Yazar Alişan Kapaklıkaya, sizleri bu kez duygu yüklü bir yolculuğa davet ediyor. Çocuk yaşta vefat eden kardeşi Rafet’in ve Siyah Pantolon’un hikayesini okurken kendinizi sorgulayacak; tüm sevdikleriniz için hayatınızda, en çok da yüreğinizde kocaman bir yer açacaksınız!
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM;
Yılın ilk kitabını ağlayarak bitirdim. Rafetin hikayesi beni bir hayli üzdü. Yıllar öncesine gittim, aklıma komşumuzun 8-9 yaşındaki kızı Meltem ile 2 yaşındaki kız torunu geldi. Komşumuz yurt dışı tır şoförü idi. Yollarımız da parke taşı değil topraktı. Bir gün önce yolda grayder çalışmıştı, yol kenarlarında toprak birikmişti. Mehmet ağbi yurt dışından gelmiş, tırı tekrar yüklemişler ertesi gün tekrar yurt dışına çıkacak. Ertesi sabah kızını ve torununu tıra alıyor arka sokaktaki bakkala kadar tırla götürüyor. Durduğu yer tam sokak köşesi, kızına ve torununa bakkaldan çikolata alıyor, eve gidersiniz siz diyor. Çocuklarda tam sokağın dönen köşesinde o grayderin yanda biriktirdiği toprağın üstünde durmuşlar, Mehmet ağbi tırı hareket ettiriyor, torun topraktan kayıyor, kızıda onu kurtarayım derken o da tırın altına kayıyor:((( Mehmet ağbi tırı hareket ettirmiş ama onları farketmemiş, ezildiler vefat ettiler, bu romandaki sonda bana onları hatırlattı gözlerimdeki yaşlar hem Rafete aktı ve Meltem ile yeğenine aktı:((( Allah kimseye böyle bir şey yaşatmasın... 
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Herkesin boğazını düğümleyen bir hikayesi vardır.
*****
Ihtiyaç duyulduğunda kırıntısı bile gösterilmeyen sevginin, ihtiyaç duyulmayan bir zamanda defalarca hem de fazla fazla gösterilmesi bir anlam ifade eder miydi?
*****
"Sevdiklerine sarılmak ve onları ne kadar çok sevdiğini söylemek için sakın geç kalma!"
*****
Ömrünüzün uzamasını istiyorsanız anne babanıza iyilik edin.
*****
Ellerindeki oyuncak bebeklerin alınıp, gerçek bir bebekle yaşam mücadelesi vermeye mahkum edilen ve hepsinin sadece en büyük hayalinin okumak yazmak olduğu çocuk gelinler... Toprak, taş, kum ve topla oynayan ellerin hangi esaret yüzüğü taktığı, kına yakılan ellerin bıraktığı boya kalemleri, aynası kırılmış sönmüş bir bahar çiçeği gibi... Bahar çiçeği açmayacaksa, erkeğin gölgesinde eriyen kadınlar olacaksa, çocukların gözleri ıslanacaksa, çürüsün altın bilezikler ve tüm gelinlikler...     

8 yorum:

  1. İlk dinlediğimde ne kadar ağlamıştım ben de,senin yaşadığın o olay da ne kadar ne kadar acı bir olay..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten acıklı bir olay ve Allah kimseye yaşatmısın...

      Sil
  2. Merhabalar.
    Hem okuduğunuz kitap, hem de komşunuzun çocuklarının başına gelenler gerçekten çok üzücü bir durum. Yani Cenab-ı Hakk, hiçbir kuluna böyle dramlar yaşatmasın. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yeni yıl dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Bu hikâyeyi yazarın kendi ağzından dinlemiş ve uzun süre etkisinde kalmıştım..Kitabı okumadım, bulursam okumak isterim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiçbir yerde duymamıştım, direkt kitaptan okudum, bulup okumanızı tavsiye ederim..

      Sil
  4. Kitapla ilk defa karşılaşıyorum. Çok hüzünlü, ağlatan bir kitap.
    Hem Rafet için hem de Meryem için üzüldüm. Allah kimsenin başına vermesin. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil