MUTLULUK YALNIZCA BİR DÜŞTÜR ACI İSE GERÇEK

07 Şubat 2022

 

 

Biliyoruz ki bütün acılar bir gün geçer..
Bütün fotoğraflar sararır.
Yara kabuk tutar kapanır.
Bir sabah yine taze ekmek ister canın kahvaltıda.
Bir fincan sade kahve.
Demli bir çay ister akşamüstü olunca.
Sokakta mevsimi fark edersin,
Aynada kendini.
Önceleri belli belirsiz,
Sonra gamzene kadar gülersin.
Şarkılar mırıldanır,
Çekmecelerde renkli kalemlerini ararsın.
Kuşlar gelir konar dallarına.
Kırıldığın yerden çiçek açarsın.
Bütün acılar bir gün geçer.
Ya da alışırsın.!


Frida Kahlo 

 


 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum.  Yukarıdaki müzikle açıyorum bu haftayı...
Kapalı, puslu ve yağmurlu bir haftadayız. Yine içerilere kapalıyız, bahar gelse de bahçelere kendimiz atsak....
Bugün baktım hiç tohum ekmediğimiz halde bahçede her yerde kardelenler mevcut...


Bugün sabah sütçümüz geç geldi hali ile süt kaynatma işi geçe kaldı. O arada biz taksi ile ana sağlığa gittik annemin haftalık iğnesini yaptırmaya. Bahçede taksi beklerken yoncalarda gözüme çarpanlar aşağıda...


Aslında 3 tane idiler ama biri kadraja giremedi uzaktı. Kapıda komşu İrfan ağbi ile konuştuk biraz, taksi gelince hemen ayrıldık. Biz iğneyi olup aşağıya inip taksiye bindiğimizde İrfan ağbi de Ana sağlığa girmek için köşeyi döndü:)) kapıda söylese ana sağlığa gidiyorum diye onu da alırdık taksiye ....

Eve gelip sütü kaynattım, annem başı döndüğü için duramıyor ayakta, o iş bende, mayalaması ondan:))
Arka taraftaki komşumuz evini müteahhite vermiş, akşam bina yıkılıyordu pata küt diye....
Daha sonra çarşıya indim, sahafıma uğradım, kitaplarım vardı onları aldım.


Oradan Migrosa geçtim, dergilerimi aldım, birde tostluk kaşarpeyniri aldım. Çıkışta Kahve dünyasında bir duble kahve içtim...


Oradan Onur markete geçtim, ağbime ara öğün kepekli galeta aldım. 
Arkadaşım Zehranın dükkanına uğradım. Biraz lafladık. Artık erişte, makarna, salça, kahvaltılık derken, evde el açması börek yapıp satma işine de girmiş. Hayırlısı olsun dedim. Geçen hafta içinde onların internetten ekmek sipariş ettikleri siteden bende onların siparişlerine ek ekmek istemiştik. Ağbimle ekmeği beğendik, dilimleyip buzluğa kaldırdım, yeneceği zaman çıkarıp tost makinasında ısıtıyorum. Yeniden 5 ekmek sipariş verdim bugün, hafta içi gelicek.....
İnternet adresi  :
 
Hayat çok pahalılaştı, bir salatalık fiyatı size aşağıda....
 

 Frida battaniye örmeye devam elimde bitmesi gereken 3. model bir motif var oda bitecek inşallah.


Bu sene ajanda tutuyorum çocuk ruhum büyümüyor bir türlü. Yıllarca bilgisayar kullanınca el yazım bayağı bir bozulmuş:)) Lise yıllarında Haşim Hocamın bana geri vermediği dönem ödevlerim aklıma düştü:))) Dolmakalem mi alsam acaba benzer mi o yazılarıma merak halindeyim:)))


Bu çiçekte memleketimin dağlarından, kuzenimin oğlu yürüyüşe çıkmış onun Facebookundan çaldım:))


Gündüzleri ev işi gece dergi ve gazete ve kitap okumalarına devam, bu arada ya internetten arkası yarın, öykü  yada Tv'den açıkoturum, dizi dinlemelerindeyim. Siz de ikisini bir arada yapabiliyormusunuz? hem okuma hem dinleme? Ben bunu zaten yıllardır uyguluyordum. Sonra İstanbul'da ağbimi Göz doktoru Ziya beye götürdüğümüzde o da söylemişti, Tv izlenmez dinlenir diye. Demek ki doğru uyguluyormuşum demiştim içimden.


Bu hafta dinlediklerim;

AKIN ALTAN

https://www.youtube.com/watch?v=-77mcz6m3o8
"Annalise" Hans Christian ANDERSEN

https://www.youtube.com/watch?v=B5XHOvOJOUI&t=7s
"Güneşin Doğusu ve Ayın Batısı" Norveç Masalı

https://www.youtube.com/watch?v=vnwJRgR_p9c
"Saç Teliyle Yakalanan Kadın" Kızılderili Efsanesi

https://www.youtube.com/watch?v=YcwJVFWXCWY
"Griseldis" Alman Halk Öyküsü


SUNAY AKIN

https://www.youtube.com/watch?v=PZquIFZPnpU
Nasuh Mahruki


UĞUR ASLAN

 

 


 

12 yorum:

  1. Ahh ya benimde okulda yazım ne kadar güzeldi. Şimdi asla yazamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benimde çok güzeldi hatta fabrikalarda çalışırken de güzeldi çünkü 3 fabrika hayatımda bilgisayar yoktu. Fakat sonuncu işyerimde aralıksız hep bilgisayar kullandım 16 yıl. Eski yazımı yakayabilirmiyim bilmiyorum, birde dolmakalem ile deneyeceğim....

      Sil
    2. Sanki parmaklarım kas katı olmuş gibi. Belki de egzersiz gereklidir.

      Sil
  2. Mutlu haftalar özlemcim... Fotoğraflar mutluluk verdi...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle kardelenlere bittim. Nasıl zarif kuğu gibiler. Salatalığın fiyatına inanamadım. Aklım almıyor, bir kaç ay önce 4-5 liraydı :(
    Annene geçmiş olsun ve şifalar diliyorum.
    Verdiğin youtube linklerinden Sunay Akın' lı olanı izliyorum. diğerlerine de bakarım.
    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef artık eski fiaytları bulamıyoruz.
      Geçmiş olsun dilekleriniz için sağolun
      Umarım beğenirsin Sunay Akın dinletisini.
      Sevgiler,

      Sil
  4. Yazmayınca insanın elinin performansı düşüyor. Can'ın uzun uzun yazma ödevi vardı, ben yazayım demiştim. Öyle çok hata yapmıştım ki inanamıştım. Elim beynime ayak uyduramadı.

    YanıtlaSil