UYKUSUZ HER GECE....

13 Şubat 2022

 

 
BİR TRAKYALININ AŞK MEKTUBU:)))

Nufut Gözlü Sevgilim Asibe, Te büle akşam oldu mu epten akılcımı alır, gözümü göğnümü bir oş edersin beyav... 
Abe Allah belacımı versin seni çok severim. 
Yatmaz mıyım yatacıma abe bi direm uyku girmez güzlerime.. 
Dünerim şu tarafa dünerim bu tarafa ep gene silinmez ayalin beya.
Ekmekten sudan kesildim artıkın.
 Tarlada elim çapa tutamaz, kaavede desen ne bi laf ede...rim ne de kiyaat oynarım. Üldürdün beni beyaa... 
Düşün bobam düşün.. Amet Aganın sıpası gibi önüme baka baka solurum.
Akşamları sizin maallede sülerim "Yarim sende vifa yokmu" şarkısını. Duyarsın elbet. Ölmüş nenem bile dinner. "Anlarım kızanım seni anlarım ama unda u boba varkene vermez sana asibeyi" der ep.. 
İşte u zaman çeltik tarlasına döner gözlerim. Epten gene vıcık vıcık olur aalamaktan... Şu boban olcak kapçık aazlıyı yola getiremez misin beyaa.. Aşıklık çekeriz bilirsin işte. Eriye eriye gündöndü sapına döndük anacını satımının.
Agana da süle düümesin artıkın beni. Sankim u iç aşık ulmamış. Düver Alla düver, sırtım gırnatacı Asan gibi kapkara oldu beyaa...
Takarım sana cumuriyet altını, alırım uzun tüülü mantu, cazlı düün bilem yaparım taa ne olsun beyaa... Süle anana akşama çıtlatsın bunları bobana. Yosa atar em vallahi em billahi damarları beynimin. Buzmayasın adamın aklını.
Yarın gece Alil'le Üsiin'i alırım yanıma, atarım seni Ismayıl'ın arabaya undan sonra bulsunlar bakalım bulabilceklemi...
Te ben adama bu kadan süülerim başkacanada bişey sülemem...
Seni er şeyden çok seven sevgilin;
Yolsuzların  Kara Mümin.
Kara Mümin  ve Asibe bu mektupdan 3 ay sonra evlendiler.
Düğün resimleri budur be yaa... yıl:1956. 
 

 

Çuha çiçekleri geldi ise bahar yakındır diyorum...
Bu çiçekler komşumuzun çiçekçi dükkanından..
Hayat her zamanki gibi devam ediyor...
Arkamızdaki bina müteahhite verildi, binayı yıktılar kepçe ile resmen bizim ev bile yerinden oynadı durdu yıkım esnasında. Bizimde az buz değil 51 senelik bir bina. Romanlardan bu bina yıkıntısına demirleri almak için balyozla gelenler oldu, akıllılar müteahhit de dikkat etmemiş, bizim arka yağmur oluklarını almışlar. Biz ertesi gün farkettik. Kolayını bulsalar evi götürecekler. Birde bir roman bizim bahçeye atlamış, annem farketti, bahçeden kovdu çıkardı onu. Yalnız bizim ardiyeyi incelemiş, içinde kürek,balta, çapa, merdiven, el arabası ve eskiler var. Neyse gece oldu, dedik bu kesin çalmak için gelir bunu konuştuk yattık. Ben gece 02:00 gibi lavaboya kalktım. Dur dedim ışıkları yakmadan gideyim, yol ışıkları eve ve bahçeye vuruyor nasılsa. Banyoya girdim ufak bir penceremiz var arka bahçeye bakıyor, ardiye de görünüyor. Perdeyi hafif kenardan çekip baktım. Biri çömelmiş bizim ardiyenin kilidi ile uğraşıyor. Hemen sessizce içeri geldim annemi ağbimi kaldırdım. İçeriden bağırarak dışarı çıktık, polisti, silahtı derken ışıklarıda yakınca bu topuklamış kaçmış. Şimdi geceleri uyku haram hep gözetlemedeyiz. Yalnız hırsız afalladı herhalde bir daha gelmedi, ışıklarda yanık olmayınca bunlar beni nasıl farketti diye düşünmüştür.  Şimdi her akşam nöbetteyim, yatıp kalkıp  devamlı kontrol ediyorum. Müteahhit 45 gün sonra başlayacakmış inşaaata, o zaman bekçi gelecek inşaata ama o zamana kadar rahat yok bize. 
Annem telefon açtırdı müteahhite, adam geldi bak dedi senin buraya soktuğun romanlar benim arka yağmur oluklarını toplamışlar demiş. O da tamam teyze ben bizim binanınkini yaparken hem onları yaparım hemde ardiyenin arkası sıvasız dı, orasını da sıvayacağım sen merak etme demiş.
Çamaşır makinası bozuldu yeni makina bakacağım. Makinaları 2 tane almıştım 1992 de iş hayatına başladığımda biri bana biri eve idi. Ev için kullandığımız arıza yapınca olmaz dediler, kendime aldığımı kurduk bizde oda bozuldu artık. Sorun motorda imiş o modele motor yok artık.  Hadi bana yakın zaman da makina alıpta memnun kalan varsa marka ve model yazın kararsızım bosch mu vestel mi arçelik mi karar veremiyorum. 
Bunu yazdığım sırada tamircimiz Yılmaz geldi, eski makinanın motorunu kullandığımız makinaya taktı. Şimdi çamaşır yıkıyor bakalım nasıl çıkacak, programı tam çalıştıracakmı denemelerdeyim ama yinede sizin makina tavsiyelerinize açığım.
 

Sümbüller ve laleler topraktan çıktılar....
 

 

Dergilerden...
 
 
Hafta içi çarşıya indim, avm ye gittim mola yaptığım bir an..
 


Avm de ben ancak bunların alışverişini yaparım:)) 
D&R ganimetleri...
Arkadaşlar ile buluştuk birer kahve içtik. Onlar alışveriş yaparken ben FLO da dolaştım biraz. Sonra kafeteryaya oturdum, bir çay içtim onlarda gelince birer kahve içtik, sonra ben onlardan ayrıldım, eve geldim.
Bu aralar pek kitap okuyamıyorum, frida battaniyenin çiçeklerini yapıyorum, birde akşam yemeğinden sonra 3 ay okumalarını yapıyorum, kitaba dergiye pek bir zaman kalmıyor.
 

Havalar çok güzel gidiyor, sanki bahar havası ama sabahları kırağı düşüyor, öğleden sonra güneş çıkıyor...
 

Sırnaşık kızım ile sizlere güzel bir hafta diliyorum....
 
Bu hafta dinlediklerim;


İŞ SANAT

https://www.youtube.com/watch?v=3pfBGoKw7WU
Ankyra Barok konserinden bir kesit.

SUNAY AKIN

https://www.youtube.com/watch?v=doEcNdibr1o
Ceyda Düvenci
https://www.youtube.com/watch?v=KBf0CZ4xx5Y
İlhan Şeşen

NUHUN GEMİSİ MÜZİK PROGRAMI

https://soundcloud.com/nuh-cebeci/nuhun-gemisi-02-subat-2022
02 Şubat 2022 / Time Songs & Özdemir Asaf
🎵
🎵
🎵
 

AKIN ALTAN

https://www.youtube.com/watch?v=8-UiPlbidro
"Başa Bela Olan Ayna" Kore Masalı

https://www.youtube.com/watch?v=YFrMHlP3HOM
"Öksüz İle Ejderhalar Kralının Kızı" Tibet Masalı

MÜZİK

https://www.youtube.com/watch?v=hv-GXvl9RFI
Buray
🎵 Aşk Yeniden

https://www.youtube.com/watch?v=AO7W9SoRgi4
İlkay Akkaya
🎵 İyi Ki Bu Düştesin 
 
https://www.youtube.com/watch?v=IToMxq3rtgs
İkiye On Kala
🎵 Kalbinde Lunapark
 
https://www.youtube.com/watch?v=no_kj9nwGhw
Kaan Boşnak
🎵 Beklenen Gemi
 
https://www.youtube.com/watch?v=Ffmsd1qwyu0
Kaan Boşnak
🎵 Beyaz Giyme
 
Fikrimin İnce Gülü 🎵 Dilek Türkan 

Cem Adrian 🎵 Çember

İlhan İrem 🎵 Anlasana

Jason Mraz 🎵 A Beautiful Mess



 

 
 

10 yorum:

  1. Ne güzel mektupmuş o Özlemcim. Güldürdün beni sabah sabah :)

    Çamaşır makinası benim de gidici :/ Bu ortamda bozulmasın diye gözünün içine bakıyorum. İnşallah gönlüne göre bulursun arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapçık ağızlı:)) geveze boş konuşan demek ve trakyada çok kullanılır..
      Çamaşır makinasına eski makinanın motorunu koyduk şu an çalışıyor ama pek köpürtmüyor gibime geliyor. Yılmazı tekrar çağırdım bir ara uğrayacak çocuk.

      Sil
  2. İyi yakalamışsınız hırsızı. Allah kolaylık versin inşaatla yaşamak zaten zor, bir de böyle hırsızlıklar hepten beter.

    Annemin de çamaşır makinası bozuldu ( neredeyse 40 sene olacaktı, arçelik her defasında tamir etmeyi başarmıştı) , şimdilik ben yıkıyorum ama bir ara almak gerekecek ihtimal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma Handan iyi ki ışıkları yakmadan gitmişim, şu an akşamları aynı işlemi uyguluyorum.
      Çamaşır makinası diğerinin motorunu yerleştirdi yılmaz çalışıyor ama pek köpürtmüyor gibime geliyor. Yılmaza telefon açtım tekrar gelip bakacak.

      Sil
  3. Ah geçmiş olsun.İyi ki kaçmış hemen. Hırsızla yüz yüze gelmemek lazım.
    Çok dikkat edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten hemen dışarı çıkmıyoruz, oplisti silahtı yaygarasını içeride yapıyoruz ışıkları yakıyoruz o arada kaçıyor...

      Sil
  4. aşk mektubu kimin anlamadım, sonra senin yazdıklarını da hikaye sandım yaa, yorumlarda anladım gerçek olduğunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1956 yılına ait bir aşk mektubu. Evet hırsız kanlı canlı gözlerimin önünde idi...

      Sil
  5. Aşk mektubuna ve sonunda evlenmelerine bayıldım.
    Hırsız için geçmiş olsun, umarım bir daha olmaz öyle bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kavuşmaları güzel olmuş... Hırsız için sağolun hala tetikteyim...

      Sil