GARDROBUNUZU DAĞITMADAN ÖNCE BİR DAHA DÜŞÜNÜN DERİM !!!!!!!

01 Ağustos 2023

 

Resim netten alıntıdır.





Merhaba herkese yeni bir yazı ile huzurlarınızdayım...

Be sefer ki pazar ve sergi ile ilgili yazım kumaş üzerine olacak. Bu sefer biraz kumaştan bahsedelim ve bence gardrobunuzu başkalarına dağıtmadan önce iyi düşünün derim. 

Biz 5 yıldır tezgah açmadığımız için elimizde kalan kumaşlar eski kumaşlar, bu yüzden beğeniliyor ve alınıyor. Mesela 15 TL ye de mitil (yastık astarı var) biz 30 TL ye satıyoruz, çünkü kumaşımız kaliteli. İlk mitili alıp gökyüzüne tuttuğunuzda gökyüzünü görebilmeniz muhteşem:)) fakat bizim dokuma kumaşımız sık olduğu için gökyüzünü göremiyorsunuz. Bunu da ben satış yaparken müşteriye gösteriyorum, bak bu elimdeki 15'lik bir de benim sattığımın kumaşını karşılaştır diyorum. Ve işin ilginci mal almak isteseniz aynı kalitede kumaştan gelmiyor. 

Yeni kumaşlarda fiyat yükseliyor fakat malın kalitesi düşüyor ne hikmetse. Geçen arkadaştan gelen mesajda da aynısını okudum, İsim vermeyim ünlü bir ev tekstili firmasının 2 sene evvel sattığı nevresim takımı ile bu sene aldığı nevresim takımının kumaş kalitelerinde bariz bir şekilde düşüş var, aslında fiyat yükselse de bence kalitenin aynı kalması lazım fakat olmuyor. Ve bunu yeni mal almak istediğimiz tüccarda belirtiyor, eski verdiğim kumaştan yok diyor.

Onun için ben diyorum ki, gardrobunuzu ve evdeki tekstil eşyalarınızı başkalarına dağıtmadan önce bir kez daha düşünün....

 

https://eskil.com.tr/blogs/eskil/9-adimda-bir-kumasin-kalitesi-nasil-anlasilir

https://filofibra.com.tr/tr/blog/kumas-kalitesini-belirleyen-unsurlar-kaliteli-kumas-nasil-secilir

https://www.kozabutik.com/blog/icerik/kiyafet-alisverisinde-kumasin-kalitesi-nasil-anlasilir

26 yorum:

  1. Merhaba ben Ceren nasılsınız? Sizi buradan takip ediyorum bilgilendirme için teşekkür ederim biz de şehir duşunda olarak sizden almış veriş yapmak istesek mümkün mü? Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu teklifiniz için teşekkürler ama şehir dışına gönderim yapamıyoruz kargo ücreti ile size daha pahalıya gelir.
      Sevgiler,

      Sil
    2. Geri dönüşünüz için teşekkürler ben çok sucak olan Ege bölgemize taşındım yastık yüzü yetiştiremiyorum çünkü her sabah terden ıslanıyor sizin de son iki yazınızı okuyunca sormak istedim dediğiniz gibi gem kalite düştü hem fiyatlar arttı inanın kargo ile bile sizin fiyatlarınız çok ama çok iyi🥰 pttkargo da karşı ödemeli gönderim yapabilirsiniz o biraz daha uygun fiyatlı 👍 sevgiler

      Sil
    3. Ben teklifiniz için teşekkür ederim, ben ağbime sordum ve bu tür bir olay düşünmüyor. Kargoda sorunlar olabileceğini düşünüyor ve sabit fikirlidir, değiştirmesi çok zor fikrini.
      Saygılar,

      Sil
    4. Merhaba ben Ceren, siz iyi olun yeter ki hepimizin kendine göre sabit fikirleri akışkanlıkları var 🥰 Dilerm yollarımız kesişir sevgiler

      Sil
    5. İnşallah bir gün karşılaşırız.

      Sil
  2. Kumaş kalitesindeki düşüşü ben de fark ettim. Çocuklara genelde Türkiye'den penye alıyordum çünkü bizim pamuklular yumuşacık oluyordu ve hem kaliteli hem doğaldı (%100 pamukluları artık buralarda bulmak mümkün değil..) ama son 2 senedir penyeler incecik ve sentetik oranı çok yüksek. Burada da son yıllarda "organik" akımı çıktı bizdeki %100 pamukluya eşdeğer, ilk başta hep etikette Türkiye yazıyordu, şimdi artık Bangladeş falan.. Gerçekten çok üzücü.. Kalitenin yanında dış pazara ne kadar bağımlı hale geldiğimizi de anlıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef çok bozuldu bu konuda ülke fiyat yükseldikçe kalite bozuluyor ve gramaj küçülüyor:((((

      Sil
  3. Kalite düşüşünü anlamamak mümkün değil. Kullan-at mantığından çok sıkıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında fiyat artabilir ama kalite düşmemesi lazım.

      Sil
  4. Bilindik markalar bile maliyet açısından kaliteden ödün verir oldu, sezonluk alınıyor artık kıyafet neredeyse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız önceden tekstil devi olanlar bile şu an kaliteyi bozmuş durumda.

      Sil
  5. Allahtan ben giysilerini, ayakkabılarını eskimedikçe elden çıkaranlardan değilim. Modellerini de gelip geçici tendlere takılı kalmadan almaya çalışırım.Tipim değişmediği için 10-15, hatta 20 yıl önce aldığım şeyleri giyebiliyorum hâlâ. Ama her yıl da yeni şeyler mutlaka alırım. O yüzden giysi ve ayakkabı sıkıntısı hiç çekmem. Eski giysilerin kalitesi yok ama artık. Daha çabuk eskiyor ve daha çabuk elden çıkıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende trendlere takılı kalmam, benim için beğeni ve rahatlık önemli. Bende eskilerimi giyerim her sene de mutlaka bir şeyler alırım...

      Sil
  6. cidden kalite çok düştü artık. Fiyatlar uçtu. Eskileri bir biçimde dönüştürmek yeniden kullanmak lazım. Ben eskiyen çarşaflardan yastık kılıfı dikerim. Bu ara giymediklerime bakıp duruyorum. Kendim için nasıl yenilerim diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi bizim Akseki'li kuzenler, dantel, fisto ve pullar ile farklı şekiller veriyorlardı bir de öyle deneyin.

      Sil
  7. Ne varsa eskilerde var diye boşuna dememişler :) selamlar

    YanıtlaSil
  8. Ben pek anlamam ama geçen annem bir markadan nevresim bakmamı rica ettim. Fiyatları görünce şok oldum. Dümdüz zahmetsiz kumaşlar ne kadar da pahalı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de aynı saten pamuk nevresim çift kişilik fiyatı duyan bırakıyor inanın.

      Sil
  9. Kumaş kalitesi gerçekten değişti. Çok iyi anlamam gerçi ama bir şeye dokunduğunuz zaman kötüyse kendini belli ediyor hemen:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef fiyatlar arttıkça inanılmaz bir şekilde kalite düşüşü ve gramaj azalışı var paketli ürünlerde de. Aslında aynı kalması lazım.

      Sil
  10. Aldığım herşeyin %100 pamuk olmasına dikkat ederim ama yok arkadaş her geçen gün aynı paraya %100 pamuk olduğu iddia edilen çok adha dandik şeyler alıyorum. Nasıl oluyor bilmem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyat yükseldikçe kalite düşüyor ve gramaj azalıyor.Kıyma hariç:)) o fiyat yükselsede yine et yine 1 kilo:)))

      Sil