EĞER HAYAT NEHRİNİN ÜZERİNDEYSEN, MUTLAKA BİRKAÇ SERT KAYAYA ÇARPACAKSIN ( ANNEMİ BEKLERKEN KİTABINDAN)

30 Ekim 2023

 

 
Yüreğinde nadasa bıraktığın ne kadar kırgınlık varsa sür, orada ayrık otlarının bitmesine müsaade etme.
Sabır ve şükür anahtarları ile dolaşmak en asil davranışın olsun. Seni yoran kişilere yeterince şans vermişsen tekrar yakın dostluğu sürdürme.
Her gün kırk beş dakika yürüyüş yapmaya veya günde en az sekiz bin adım atmaya gayret göster. 
Erken yatıp erken kalk, hayatına güneş gibi doğ
 İbadetlerini yapmak için bir gayret içinde ol nasılsa bir gün başlarım diye erteleme.
Kitap okuyarak farkındalığını belirle insanlara bir başka pencereden bak. 
Her an her zaman sadece Allah'tan iste ve dua zırhıyla dolaş.
Çok fazla sosyal mecrada dolaşarak beyin ölümünü gerçekleştirme.
Haftada en az bir kez film izle.
Sevdiğin müzikleri arada dinleyerek ruhunu dinlendir.
Neden arkadaşım dostum yok diye içerleme sen herkes için aranan insan ol. 
Ya gönlünden ya da cebinden günlük verebildiğin kadar sadaka ver.
Her gün aynanın karşısına geç kendin için on tane harika olumlu cümle kullan.
Kritik bir karar alacaksan gözlerini kapat beş saniye de nefes al, beş saniye içinde tut, beş saniye de ver, bunu en az on kere yaparak hücrelerine oksijen gitmesini sağla. İlk aklına geleni söylemeden önce içinden ona kadar say.
Her yaşadığın günü Kadir gecesi gibi yaşa her karşılaştığın insandan da Hızır gibi istifade et.
Beğendiğin bir söz varsa onları bir deftere not ederek hafızanı canlı tut. Günlük tutarak ömrünü bereketlendir, yaşadığın her anı kayıt altına al. 
Argo, müstehcen, kötü sözler kullanarak dilini kirletme kalbinde karartma.
Kimseyi sevmek zorunda değilsin ama saygı duymak muhteşem bir eylem bunu ömrünce uygula.
 
Annemi Beklerken Kitabından....
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum, sağlıkla, mutlulukla, huzurla, sevgi dolu geçsin.
 
Ben her zamanki gibi ev işleri ve pazar işleri ile meşgulüm. Bazen sinirden kendimi yiyorum, defolu silikon yorgan satıyoruz, çift kişiliklerden tanesi 250 TL bayanın biri geldi kapalı, makyajlı, gözlükler son model, elinde sigarası tutturdu 
-ver bu yorganı bana 200 TL ye, 
-olmaz kurtarmaz 
diyorsun, -
-kurtarır kurtarır birşey olmaz diyor,
Kadın sanki benim ödediğim ambar parasını ve mazot parası biliyormuş gibi malın alış fiyatından kurtarıp kurtarmayacağının hesabını yapıyor. 
Bir başkası çift kişilik nevresimi;
- bana ayır, elimde sadece meyve sebze parası var, eve gidip akşam üstü gelip alıcam 
diyor, ayırıyorum, sergi tezgahı toplarken gelip alıyor 350 TL lik nevresimi 300 TL ye vermişiz, üstüne de 2 tane yastığı bedavadan istiyor:)))
Bu millet çeşit çeşit hangi birine indirim yapacağımı şaşırdım.



Bu sene başımız doğalgaz alarmı ile dertte bizim gibi eski yer evi olan yerlerde alarm zorunluluğu var. Pazartesi balık biber almıştım, son kez bir sirkeli yağlı turşusunu yapalım dedik. Ben çarşıya gittim, bizim mutfak ocağında annem sirkeli biberi yaparken alarm çalmış, annem korkudan kapamış. Beni aradı 187 aradım, o arada bizimki bu eski ocaklığımızı yakmış ben eve gelinceye kadar, biberleri bu ateşte sirkeli yağda sarartmış, hazır ocak yanarken bir de kızartma yapalım dedik. Tadına doyum olmuyor, zamanında bu ocaklık üstünde büyük bakır bir kazan vardı, çaldı sonradan romanlar. O kazanda çok su ısıtıp merdaneli çamaşır makinasını da mutfak kapısının önüne çıkarıp çok çamaşır yıkamışlığım var:)) iyi ki otomatikler icat oldu:))) 




Bu hafta sahafa pek sık uğradım:)) kimi mezattan kimi benim siparişlerimden aldıklarım...


Jante kanunu diye bir şey varmış...


Havalar iyice bozmadan bir de parkta oturayım dedim o günde aşağıdaki gibi geçti, çay, çay, çay, kahve, bol kitap



Parkta ise keyifler gıcırında idi.....
 


 Yaratılan dizisini izledim, konu hoşuma gitti. Hatta ilk defa küfürsüz bir Çağan Irmak dizisi izliyorum dedim. Bakınız yazının başındaki kitaptan aldığım satırlarda ne diyor.

Argo, müstehcen, kötü sözler kullanarak dilini kirletme kalbinde karartma.
 
Son bölümlere doğru yine küfür çıktı, moralim bozuldu:((( küfürlü dizi ve filmler ne kadar çoğaldı değil mi?
 
Dizinin repliklerini not alıyordum, moralim bozulunca onu da bıraktım.
  
Heyecan heves iyidir ama   dizginleyemediğin heyecan sana zarar verir.
 
Aşığa günah sormaz Allah .
 
 

ROZA KADIN


NAZAN UYSAL HAZARDIN ANLATIYOR

https://www.youtube.com/watch?v=gK8qcE7Whs8

MELİKŞAH ALTUNTAŞ

EN ÇARPICI KİTAP İSİMLERİ

https://www.youtube.com/@meliksahaltuntas3104/videos

EKİM 2023 ÖZETİ PART 1

https://www.youtube.com/watch?v=15g4Vh_sKyw

KUTU AÇMA ŞOV


Hepinize iyi günler, iyi haftalar...

 

6 yorum:

  1. Sonbaharın renklerini taşıyan çiçeklerle başlayıp , alıntılarda düşünmek ve Nilüfer'in güzel sesinden nostaljik parçaları dinlemek iyi oldu gerçekten. Beğeniler ortak noktalarda buluşunca önerdiğiniz her kitabı okumak istiyorum .
    Zamanı uygun biçimde değerlendirebilmek bir sanat gerçekten. Kutluyorum.
    Sağlıkla, mutlulukla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekler bahçeden, kasımpatılar. Daha bu kitapları okumadım, sıraya girdiler kısmet olurda okursam burada paylaşacağım.
      Zaman yetmiyor desem? inanın ki yetmiyor.
      Sevgiler,

      Sil
  2. Soba mı o :) Ananemde de vardı. Pazarlık işi gerçekten artık can sıkıcı :(

    YanıtlaSil
  3. Bu aralar bende Nilüfer Son Perde dinliyorum sürekli, geçen radyoda denk gelince dedim ne mükemmel şarkıydı neden unutmuşuz ki...

    YanıtlaSil