İNSAN SONRADAN ANLAR, GÖZE HİTAP EDENLE GÖNÜLE HİTAP EDENİN ÇOK FARKLI OLDUĞUNU (ŞEYH SADİ ŞİRAZİ)

02 Ekim 2023

 

 
-Güvenmediğin kimseye aleyhine kullanabilecek hiçbir koz verme.
-İnsanlara doğru değer ver, hak etmeyenleri sil.
-Kimseye yalvarma.
-Asla dönüp arkana bakma.
-Sır tutmasını bil.
-Dostlarının yeri ayrı, sevgilinin yeri ayrı. Sevgilin için dostlarını, dostların için sevgilini satma.
-Kimsenin lafıyla dolduruşa gelme, ama aklının bir köşesinde de tut.
-Bir ilişkiyi kafanda bitirdikten sonra iki çift tatlı söz, iki damla gözyaşı için asla yumuşama.
-Seni sevenlerle kullananları iyi ayırt et.
-Seni dinleyip anlamaya niyetli olmayanlarla tartışma.
-Emrivaki oluşturulan dostlukları kabul etme.
-Eğer verdiğin o kişide kalmıyorsa ikinci bir sır şansı verme.
-Kendini öven insanlardan kaç.
-Karşındakinin doğruyu söylediğini varsayma.
-Kendine saygını yitirmene neden olacak hiçbir şey yapma.
-Sorunun olduğunda insanlar zaman ayırıp seni dinliyorsa onların öğütleri gözardı etme.
-Göz göre göre su birikintilerine taş atma, mutlaka üzerine sıçrar.
-Gözyaşlarının değerini bil. Onları hak etmeyenler için harcama.
-Senin zekana inanan insanları hayal kırıklığına uğratma.
-Kendini sev.
-Dışarıdaki güneşe bakıp gülümse ve önünde koskocaman bir gelecek olduğunu unutma.
-Dostluğunla yetinmeyenler için hiçbir fedakarlık yapma.
-İnsanları kaybediyorsun diye ağlayıp sızlama, ama kazandığın insanların değerini bil.
-Kimseye taşıyabileceğinden fazla değer verip bununla övünmesine fırsat verme.
-İstediğini almak için asla duygu sömürüsü yapma.
-Sana duyulan sevgiyi ve güveni istismar etme.

Üstün DÖKMEN 
 

 Hepinize güzel bir hafta diliyorum, ayrıca Ekim ayı da sağlık, huzur, başarı, seyahat ve şans getirsin hepimize...
 

 Artık kedilerime mama alma olayına başladım, kış geliyor mama bulmaları olanaksız diye düşünüyorum. Veterinere gittiğimde mamalar hazırlanırken bende biraz müzeyyeni öptüm:))) veterinerin kedisi olur kendisi dükkanda nerede isterse oraya yatıyor, bu hafta yaş mama kısmındaydı...
 

 Bu ay benim için tohum alma ayı idi, cam altlıkta dolma biber, fincanda da İstanbul sivrisi tohumum var. Kalan son biber fidelerini de bozduk, acı ufak biberler ipe dizildi. Dolma biberler kurutuldu, geri kalan biberleri de 2 komşuya taksim ettim, onlarda kışa kurufasulyeye filan biber koyarlar diye düşündüm.
 
 

Bahçenin son fasıllarını böyle değerlendiriyorum.


Kütüphaneye uğradım, yenileri aldım okumak için...
 

 Uzun zamandır cezveye uğramamıştım, bir uğrayım dedim yeni fincanlardan kahve içtim, toz kahvemi aldım eve geldim.
 
Kış hazırlıklarının son fasıllarındayız, turşu kurduk biraz, biraz kuru bakliyat aldık, hala dondurucuya parça parça birşeyler atıyorum, karnıyarıklık patlıcan, doğranmış yeşil biber, minik kilitli poşetlerde bir kullanımlık bulgur pilavı için acibiber filan koyuyorum, ne kadar doldurursam benim için o kadar kolaylık. Fakat sebzelerde 1 günde bozulmaya başladı inanın anlamıyorum, pazardan bir sap brokoli alıyorum yeşil renkte, sabah kalktığımda sararmış oluyor, işin garibi aynı şeyden manav da dertli!!!!!!!!!!!!!
 
Yeni bir çelınç daha yapalım mı? ama bunu 10 ar günlük olarak cevaplayalım isterseniz ne dersiniz? ben çevirimi yaptım sizden onay bekliyorum sadece...
 
Sosyete pazarından beden olarak buldukça İstanbuldan gelen esnaftan ihracat fazlası sweartshirt alıyorum, kışa lazım olacak. Çoraplar güzel buldukça alıyorum. Tekstil çok pahalanacak diyorlar hem eldekileri korumak hem de ihtiyaç olanı uygun fiyata almak, kenara koymak lazım, nasıl olsa moda takip etmiyorum, ama aldıklarımda güzel ne hikmetse:))))
 
Bir çok arkadaşın bloglarına yorum yapamıyorum buna deep ve dövüşürken hanfendi değilim arkadaşta dahil, google oturum açık olduğu halde oturum açın diye uyarı veriyor bu işi çözemedim?????????????????
 

 

 EDEBİYAT BURADA


https://www.youtube.com/watch?v=NY4w0gzR0IQ
https://www.youtube.com/watch?v=PL4FYpfp3OY


GÖMERCİN KUŞLARI

https://www.youtube.com/watch?v=o85tvsR2Uv0


KOLEKTİF SAHNE (Arkadaşımın bu kış oynadığı tiyatro)

HADİ ÖLDÜRSENE CANİKOM
1. BÖLÜM-  2. BÖLÜM


https://www.youtube.com/watch?v=eD1letdOP-s
https://www.youtube.com/watch?v=_A6quwMLZ6U

RAHAT BATTI

 İLKER CANİKLİGİL
https://www.youtube.com/watch?v=5C0cxZ4t614

 
 
 
 

16 yorum:

  1. Ekim Ayının ilk paylaşımı iç açıcı. Üstün Dökmen Hocamızın söyleşileri, yazıları ne güzeldir. Şeyh Sadi Şirazi'nin deyişleri keşke yerini bulsa, uygulanabilse. Özellikle son üç deyişi yürekten savunuyorum.
    Kütüphaneden ödünç kitap alıp okumayı günümüzde kaç kişi yapıyor diye düşündüm.
    30 soruluk challenge . Katılamadım, bazen istekler sağlık sorunlarıyla engelleniyor, gerçekleştirilemiyor. Ama hep izleyip fırsat buldukça yorum yaptım. Daha kısa süreli elbette daha uygun olacaktır.
    Güncelden kopmadan ev işlerini de planlayıp uygulamak... kutluyorum. Eski ben'i özlemle anıyor, arıyorum.
    Esenlikler diliuorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek alıyor ve okuyorum inanın.
      Sağolun sevgiler size...

      Sil
  2. Kedi ne kadar tatlı öyle maşaallah =)

    YanıtlaSil
  3. Yorum kısmında sana katılıyorum, telefondan ben de yorum yapamıyorum bazı bloglara:(

    YanıtlaSil
  4. Ayy bende yorum işi neden öyle oluyor bilemedim geçici birşey falandır inşallah. Kışlık olarak hiçbirşey yapmadım kışa ben girmiycem heralde bilemedim ama elim gitmiyor...

    YanıtlaSil
  5. Ekim ayı sana da güzelliklerle gelsin Sevgili Özlem:)

    YanıtlaSil
  6. Girişteki alıntı tam kulağa küpe yapmalık. Her cümlesi ne haklı... Ve yeni bir etkinlik daha yapmayı çok isterim. :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar.
    Rahmetlik Üstün Dökmen hocanın tespitleri ile birlikte öneriler zincirinden paylaştığınız öğütleri, tek tek hem de düşünerek okudum. Hiç birinde bir terslik yok! Hepsi de doğru! Paylaşım için emeğinize sağlıklar diler, teşekkür ederim.

    Demek Eylül Çelinçlerinin mimarı sizdiniz. Google ve Blogger'in can sıkıcı sorunlarından bıktık usandık yani. Size bu sorunu çözmeniz için üç önerim olacak. Birincisi. Google hesabınızın oturumunu arada sırada kapatıp yeniden açın yani hesabınızı resetlemiş olursunuz. İkincisi, Google 'da geçmişi çerezleri ile birlikte temizleyin. Üçüncüsü, Google'yi bilgisayarınızdan kaldırın ve yeniden yükleyip kurun.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
  8. Yazınızın başındaki öğütler kulağa küpe olunası nitelikteydi. Çok beğendim.
    Müzeyyen çok şirin görünüyor, bir dahakine benim yerime de sevin lütfen. :)
    Biz de kış hazırlıklarının yavaş yavaş sonuna geldik. Yediğimiz sebze meyvelerin çoğu organik olmadığı için mi acaba böyle şeylerle karşılaşıyoruz? Belki kullanılan tarım ilaçlarından kaynaklanıyordur, bilemedim.
    Yorum yapamama sorununu halledebildiniz mi? Blogdan bu konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar vardır. Umarım en kısa sürede hallolur.
    Sevgiler.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzeyyeni tekrar uğradığımda öpeceğim sizin için, yorum yapamama sorunu hala devam ediyor, arkadaşlar kusura bakmasın.
      Sevgiler,

      Sil