İNSAN BİR BARBAR OLARAK DOĞAR VE HAYVANLIĞI ANCAK KÜLTÜRLE AŞAR. (BALTASAR GRACIAN)

09 Ekim 2023

 

 
 “Komşunun radyosunda, her sene bu mevsimde durmadan çalan yine o hüzzam şarkı var:
Böyle mi esecekti bu mevsimde bu rüzgâr
Bütün kuşlar vefasız mevsim artık sonbahar
Unutmuş ellerimi eşim, dostum sevgilim
Kalbim acılarla bölünmüş dilim dilim
Bütün kuşlar vefasız mevsim artık sonbahar…”
 
Ayrılık mevsimidir bu aylar…
Yazlıkçılar döndüler…
Kırlangıçlar Nil deltasına gitti…
Bu aylarda renk çiçekten ayrılır…
Güneş kumdan…
Menekşe kırmızıdan…
Bahçeler çocuk seslerinden…
Salkım asmadan…
Yaprak dalından…
Bir boş salıncak, rüzgarla terasta sallanır…
Ayrılık mevsimidir bu aylar…
Her sene bu aylarda ben “ayrılık” yazımı yazarım…
Her cümlenin sonuna noktalar, artı iki damla…
Hüzün günleridir…
Yaş gözden ayrılır…
Küçük köpek kaç gündür arkadaşı çocuğu arıyor kumsalda…
Arada bir koşuyor kendi kendine…
Koşunca arkadaşı gelecek sanıyor…
Nereden bilsin…
Bu mevsim ayrılık zamanıdır…
Dün gece ilk yağmur yağdı…
Çatılarda tıkır tıkır…
Küçük gölcükler oluştu sokakta…
Kediler saçak altlarına sığındılar…
Bu sonbahar yağmurları, sanki doğanın ayrılıklara ağlayışıdır…
Yaz aşklarında bu günlerde tenler ayrılır…
Ne çok giden olur…
Ne çok el sallanır bu mevsimde…
O ne çok vedadır…
Bu mevsimde ne çok “Beni unutma!..” vardır…
Ayrılık mevsimidir bu aylar…
Aklında bir hüzzam şarkı…
Bir de ayrılıkların sızısı kalır…
“Bütün kuşlar vefasız, mevsim artık sonbahar…”
 
BEKİR ÇOŞKUN
 

Sevdiğim bir sanatçının seslendirmesi ile bahsi geçen şarkı...
 

 Geçen bu dergiden altılı çizilileri paylaşmıştım, tanıtımı yapılan dikkatimi çeken kitapları da bu yazıya sakladım.

Sessiz Bir Gidiş Gazeli -Mehmet ÇETİN
Kaf Dağına Bakan Ayna - Mehmet ÇETİN
Ayaşlı İle Kiracıları - Memduh Şevket ESENDAL
Kırklanmış Portreler- Fahri TUNA
Büyük Irmaklardan Bile- Güray SÜNGÜ
Fahim Bey Ve Biz- Abdülhak Şinasi HİSAR
Mevlevilere Göre Mevlana ve Mevlevilik Hakkında Doğru Bilinen Elli Yanlış- Kudsi ERGUNER
Kapitalizmde Çatlaklar Yaratmak- John HOLLOWAY
İki Semazen Bir Palyaço- Sadık YALSIZUÇANLAR
Yaşamak Geçti Başımdan- Şerif AYDEMİR
Ölümsüzler- Chloe BENJAMIN
Gece Çökerken - Avner WISHNITZER
Aynada Üç Ölüm- Hakkı suat YILMAZER
 
Bu yazıyı hazırlarken aynı zamanda Handanın hazırladığı Şarkı falındaki şarkıları tek tek dinliyorum şu an.  Huzur içinde uyusun....


Kasım ayına hazırlıktır bu kasımpatıları nedense. Sergi komşum ( aynı zamanda sokak komşum) çiçek satıyor ve çiçekler de al beni diyor resmen:))) kasımpatıyı kaptım hemen şu an saksıda ama bahçede mutlaka yerini alacaktır.

Ben bildiğiniz gibiyim haftanın 2 günü pazar, ertesi günü pert olarak yataktayım:))) ancak biraz ev işi yapıyorum sadece. Büyük temizliğe kalkıştım tülleri güneşlikleri yıkayıp takıyorum, yalnız camları sadece içeriden siliyorum. Malum yollar kazıldı dışarıları hala toz duman, yol son yapım aşaması olan parke taşlarının döşenmesinde sıra ve bizim evin yolunun köşesine kadar döşendi, sanırsam bugün de bizim evin önü döşenir diye düşünüyorum. Döşensin bitsin camları dışarıdan da sileceğim, şimdi silsem yine toz olacak onun için ellemiyorum.

Kış kıyafetlerini yavaş yavaş çıkardım, yıkadım, tamirlikleri ayırdım, terziye götürdüm. Bu arada bir pazarcı tanıdığımızın aynı zamanda dükkanı var oradan kendime yeni bir kışlık kaban aldım, hayırlısı ile giymek nasip olsun inşallah.

Gündüz alışveriş ev işi gece okumalardayım, kütüphaneden aldığım kitapları bitirmek niyetindeyim bu ay. Sonraki aylar kütüphaneden kitap alırmıyım bilemem evdekileri okuyayım diyorum hani. Sene başından bu yana 33 kitap okumuşum kütüphaneden, birazda yılbaşından sonrasına kalsın diyorum.


Bu haftaki alışverişim...

 
Dergilerin verdiği çıkartmaları seviyorum, hem laptopumu hem ajandamı süslüyorlar:)))

Bu hafta pek bir şey dinleyemedim, izleyemediğim dizi bölümlerini izledim halen devam ediyorum. Magarsusa başlamıştım yarım bıraktım çok küfürlü bu kadar olmaz hakketen, bana katacağı hiçbir şey yok bu tür dizilerin. Oysa izlediğim dizilerin birinde şöyle bir cümle vardı, bana yeni bir şey kattı mı evet kattı.

GEÇMİŞE TAKILMAK İNSANI ZAVALLI GÖSTERİR
 
Bu arada Halk eğitimde Bulgarca kursu açılıyor yazılsam mı diyorum, sebebi Bulgarlar pazara alışverişe geliyor, belki daha rahat anlaşırız, şu anki anlaşmamız hesap makinası üzerinden:))) malın bedelini yazıyorum, arzu ederse alıyor:)))
 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum, sağlıkla,huzurla, mutlulukla kalın...

6 yorum:

  1. Kışlıklara bugün itibari ile başlanmalı sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) akşam hırka ile oturdum bizim burası soğudu biraz...

      Sil
  2. Geniş ve farklı konular, emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Kasımpatının rengine bittim, bizim burda bu renge hiç denk gelmedim sanırım. Bende sukulentlerime kışa girmeden bakım yapayım diyordum. Gidip bi de kasımpatı bakayım bari. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım aynı renge denk gelirsin, bende suklukentleri alacağım içeriye, yerlerini hazırlıyorum yavaş yavaş...

      Sil