AĞAÇ EV SOHBETLERİ 229

11 Ocak 2024

 

 

Sevgili Deep'in organize ettiği sohbetlerin bu haftaki konusu sevgili  Uçun Kuşlar bloğundan geldi....


Geçen yıllar, duygu, düşünce ve fikirlerinizde nasıl bir değişim yarattı? Kişiliğinizde, kimliğinizde yükselen veya alçalan değerler, kazançlarınız, kayıplarınız neler oldu?

 

Kaybetttiklerime karşı gösterebileceğim güzel bir söz aşağıdadır;

 

Kaybetmeyi ahlaksız bir kazanca tercih et 

İlkinin acısı bir an, ötekinin vicdan azabı bir ömür sürer. 

Bazı idealler o kadar değerlidir ki, o yolda mağlup olman bile zafer sayılır 

Bu dünyada bırakabileceğin en iyi miras DÜRÜSTLÜKTÜR 

Kaybettiklerime karşı kazandığım en güzel şey, dürüstlük, hırsızlığa karşı olmamın doğruluğu, hak yemenin karşısında onlarında aynı şeyi yaşayabileceklerini düşündüğüm vicdan rahatlığı. Akrabalarımı kaybettim, ama bana bu yüzlerini gösteren rabbime de şükürler olsun. Ben sılai rahimi kendi zihnimdeki oluşum üzerine gerçekleştirdim bu yüzden içim çok rahat. Kızgınmıyım? hayır değilim, Kırgınmıyım? evet onları Allah'a havale edecek kadar kırgınım, İntikam istiyor muyum? Allah'ın adaletinin tecelli edeceğini bildiğim için buna da hayır diyorum, Görüşmek zorunda mıyım? Tabii ki hayır, bunu gerçekleştirmek zorunda değilim, çünkü kendilerinden feyz alacağım bir doğru davranış ve söz oluşacağını hissetmiyorum. 



Bundan sonra hayatımda yer alıcak kişiler ile ilgili

Güzel hatıralar biriktirmek istiyorum ama, varlıktan ziyade nasip işi bu da.



Bir çizgin olsun Hidayet. 

Kendine has zevklerin, umutların, hüzünlerin olsun. 

Bu dünyadan vefa bekleme, ama sen vefalı ol seni hak eden sevdiklerine.

Şeklinde bir yaşam sürüyorum.... 

 



“Affetmek için iki kişilik erdem lazım. Hem onu affetmek, hem onu affettiği için kendini affetmek.” 

-Orson Welles

 

Bugün 11 Ocak, Dünya "Affetme" Günü.


Affederim ama unutmam, ne demiş Sago "Affetmek erdemse, unutmamak akıllılıktır."

 

Sevelim, sevilelim....



Kaybetmedin. Yeniden doğdun. Yeni versiyonunu kazandın. Daha güçlüsün. Daha netsin, eminsin. Kaybettin sandığın ne varsa, aslında kazandığını göreceksin. Ama şimdi, ama sonra. Görecek ve şükredeceksin. Bu farkındalığa eriştiğinde, herkese her şeye tek galip sen geleceksin....... 

6 yorum:

  1. Farkındalıklarla dolu güzel bir yazıydı, yüreğinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  2. Yüreğimde sıcak esintiler, yüzümde tebessümler oluşturan bir sohbete katıldım...
    Ağaç Ev Sohbetlerinde bu haftanın konusunu belirlerken kendimize bir ayna tutalım diye düşünmüştüm. Yazılacak o kadar çok şey vardı ki yılların dağarcığında. Daha sonra yazarım düşüncesiyle eledim birçoğunu. Değerli arkadaşlarımın katkısıyla konu bütünlük kazanıyor. Seviniyor, mutlu oluyorum.
    Geçen hafta , daha sağlıklı yaşamak adına çok yoğun bir haftaydı. Ama sevgili Derin'e (Deep ) söz vermiştim, bir hafta yazımı erteledim, her şeye rağmen sözümde durdum. "Söz namustur" sözü de zihnimize kazınmış.
    Çok benzer duyguları paylaşıyoruz değerli arkadaşım. Hayat boyu yolumuzu aydınlatan özdeyişler, iz bırakan alıntılar, güzel görsellerle konu değer kazanmış.
    Dürüstlük içi boşaltılan kavramlardan. Belki o yüzden, yitirdiğimiz değerlerle bir yazıda, bir kurum ya da kuruluşta, yolda, pazarda tekrar karşılaşmanın hazzı nasıl da büyük oluyor.
    Peri değneği dokunmuşçasına dokunabilmek kötülüklere, yozlaşmış kavramlara...
    masallarda kalsa da biz küçük mutluluklarla umut tazeliyoruz.
    Bir yürekten bir başka duyarlı yüreğe en güzel dileklerle sevgiler.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz için teşekkür ederim. Keşke yitirdiklerimizi , kazandıklarımızı tek tek ele alabilsek ama imkanı yok, akla geldikçe anılarla yazıyoruz.
      Sevgiler, saygılar.

      Sil
  3. yani insanlardan çok çektim diyorsuun :)

    YanıtlaSil