HAYATI KİMSE İZLEMİYORMUŞÇASINA YAŞAYIN, KENDİNİZİ HERKS DİNLİYORMUŞÇASINA İFADE EDİN. (NELSON MANDELA)

21 Ocak 2024

 

Alıntıdır.
 
İranlı (Güney Azerbaycanlı) bir Türk olan ve halen Ülkemizde yaşayan kimyacı ve felsefeci Dr. Anooshirvan Miandji'den (Anuşirvan Miyancı'dan) insana ve hayata dair ibretlik tespitler!

1-🌟Beyin bir donanımdır, her insanda vardır! Akıl bir yazılımdır, her insanda yoktur.

2-🌟Evrendeki en mükemmel laboratuvar insan beynidir! İstediğini düşünerek sentezler.

3-🌟Bilim insanı olmanın birinci şartı, bilmediğini yüreklice söyleyebilmektir.

4🌟Bir toplumun okuyup geçenlere değil, okuyup düşünenlere ihtiyacı var!

5🌟Aptallaşmanın en kolay yolu merak etmeyi bırakmaktır.

6-🌟Karın tokluğuna yaşanan bir yerde ilkeli düşünce üretmek mümkün değildir.

7-🌟Çocuklar yetişkinlere göre daha iyi akıl yürütürler! Çünkü önyargıları yoktur.

8-🌟İki yüz kelimeyle düşünen biri, iki bin kelimeyle düşünen birini asla anlayamaz.

9-🌟Büyük bir güç mü istiyorsunuz? İşte o gücü size gösteriyorum! Hayal gücü.

10-🌟İçinizdeki çocuk yaşıyorsa, yaşlanmıyorsunuz demektir.

11-🌟Düşüncen fakir ise diğer zenginliklerin seni kurtarmaz.

12-🌟Size bütün kapıları açan bir anahtar vereceğim! Bu anahtarın üzerinde iki şey yazılıdır! Biri sabır, ötekisi nezaket.

13-🌟Sessiz çığlıklar sesli haykırışlardan daha etkilidir.

14-🌟Dilinizi sökün, tamir edin ve yeniden yerine takın! Çünkü bütün sorunların temelinde o var!

15-🌟İnsan, duymak istediklerinden vazgeçmedikçe uyanamaz.

16-🌟Doğru sözler karşısında yapılacak en iyi hareket, bir kenara çekilip sessizce dinlemektir.

17-🌟Uzmanı olmadığınız konularda kendinize yakışanı yapın ve bir kenara çekilip sessizce oturun!

18-🌟Bir insanı ancak kendisi engelleyip, kendisi durdurabilir.

19-🌟Önündeki seçeneklerden en zorunu seçen başarılı olur.

20-🌟Vazgeçmezsen, doğru seni önünde, sonunda bulur.

21-🌟İnsan, sorun yaşadığı oranda değil, sorun çözdüğü oranda gelişir ve olgunlaşır.

22-🌟Kendi üzerinizde çalışmaktan vazgeçmeyin! Aksi halde gelişip olgunlaşamazsınız.

23-🌟Kitaptan ve kütüphaneden uzaklaşıldıkça cehalet artar! Cehalet arttıkça da sefalet ve felaket artar. Sefaletin ve felaketin getirdiği ise acı ve göz yaşıdır.

24-🌟Ahlaksızları ahlaklı gibi göstermek bir toplumun ahlakını bozar.

25-🌟Bir toplumun çoğunluğu, olduğundan daha ahlaklı görünmek çaba ve gayreti içindeyse, bilin ki o toplumda ahlak sorunu vardır.

26-🌟Herkesten ve her şeyden umudunuzu kestiğiniz anda belki de kurtarıcı sizsinizdir! Küsmekten ve kabullenip bir köşeye çekilmekten daha başka bir yol var! Mücadele etmek.

27-🌟Ekonomik gelişmeyi kişisel ve zihinsel gelişmenin önünde tutan toplumlar, kesinlikle uygarlaşamazlar.

28-🌟Gönlü güzel olanın niyeti de, söylemi de, eylemi de güzeldir.

29-⭐Karnı doymayan değil, gözü doymayan insan fakirdir.
🙏🙏💖💖. 
 

 Herkese güzel, sağlıklı, mutlu, başarılı, huzurlu bir hafta diliyorum. 
Buralar ve ben bildiğiniz gibiyim, soğuklarda evdeyim iyi havalarda pazarda sergi açmaktayım. Bu hafta cumartesi açalım dedik, pek te iyi bir karar vermedik galiba:)) eve gelir gelmez ilk işim, petek altına şilteleri atıp sırtımı peteğe dayamak oldu:))) hava sabahtan iyi idi fakat ne hikmetse  gün içerisinde derece hızla düştü sabah 10 dereceden 15:30 da  0 dereceye kadar düştü. 
 
Gün içinde yağmur yağdı, ben bize şoförlük yapan hacı ağbi öğleden sonra gelince Migrosa bir gideyim dedim. Minimall içinde yer alan migrosa gittim, gazetemi aldım, oksijen gazetesi şehrimde sadece migros ve D&R da var. D&R şehir dışındaki avm de olduğu için genelde ayda bir uğruyorum oraya, migros genel tercihim oluyor gazete almakta. Minimall da kahve satış yerleri olunca da güzel oluyor.  Oturdum bir kahve içtim, dönüş yolunda yürüyorum, kaldırımdayım yağmurdan su birikmiş yolda, hayvanın teki hızla geldi, bile bile o suya girdi, beni baştan aşağı ıslattı. Hayvan bunu zevkle yaptı arkasından baktığımda da dikiz aynasına bakıp bana hareket yaptı. Böyle pisliklerden nefret ediyorum inanın. Allahımdan tez zamanda kendisini uslandırmasını, ıslah etmesini diliyorum.
 
Sabahtan kendime bir omuz çantası aldım, şehirde dükkanda 250 TL olan çanta, pazarda 100 TL nasıl almam:))
 
Pazar yerine sırılsıklam döndükten sonra Kent konseyi kadınlar lokantasına gittim, elektikli ısıtıcıda üstümü kuruttum. Dönüşte zabıta odasına girdim. Araba giriş kapısını saat kaçta açacaklarını öğrendim, hava hızla soğuyor onun için yarım saat (normalden 2,5 saat öncesi oluyor) sonra dediler. Hızla sergiye döndüm, tezgah malını katladım ilgili  kasalara malı yerleştirdim, Arabayı yükledik, eve gelmek üzere yola çıktık. Hacı ağbi yılların şoförü, yanlış şeride geçene vs hatalı olanlara ya da kırmızı ışıkta arabayı durdururken,  hep ÇÜŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞŞ der:))) Çüşleye çüşleye bizim sokağa girdik, kahvenin önünde durduk, Ağbim kahveciye Ahmetbey kasabasına sık gittiği için ekmek ısmarlar, oranın odun ateşinde pişen ekmeği güzeldir. Onları aldık, eve girdik baktım annem biten turşu kavanozlarının sularını süzmüş, 1 bardakla içimi rahatlattım. Kendimi hemen doğalgaz peteğinin altına attım:)) Dünden bu yana turşu suyu içiyoruz:)))
 
 

 
Bunları da hafta içi yaptığım yürüyüşte almıştım, gazete geçen haftanın gazetesi
 

 Hafta içi çarşıda rastladım, çiçek açmış bir kaktüs cinsi




PİNTEREST
 
Tevazu insanın ''anlaşılsın'' diye benimsediği bir tavır değil,
İçten gelen bir duruştur.
Tevazunun en iyi dostu ''Özdeğer Bilinci'' olmak zorundadır.
Zira en yaygın güçlülük ifadesinin ''Büyüklenmek'' olduğu bir toplumda,
Ancak tevazuyu sağlam bir özdeğer bilinci ile bütünleyen kişi,
Ego savaşları içinde yorulmaktan ve ''siz benim aslında kim olduğumu unuttunuz galiba'' diye hadsize had bildirmeye uğraşmaktan korunabilir.
Kendisini bilmeyen, seni de görmemek için uğraşır.
Bu durumda kendini görmeyen göze sokmak için yorulmanın bir anlamı yoktur.
Önemli olan insanların, aslında ne kadar değerli olduğunu kabul ve itiraf etmeleri değil,
Senin bunu içinde bilmendir.
Dur ve izle...
Şüphesiz ihtiyacı olanlar zamanı geldiğinde kimseye değil,
Dönüp yine sana geleceklerdir.
Zira göz hamasete bakar ama gönül hakikate güvenir.
 
 
 
PİNTEREST

İnsanlar binlerce, yüzbinlerce kötülük varken,
Gidip kendi halinde iyi ve güzel kalmaya çalışanlarla uğraşırlar.
Zira sadece o kişi diğerlerine içlerindeki kötüye ne kadar kolay teslim olduklarını hatırlatır!
Dünyanın hal-i perişanı, kendiyle yüzleşmek yerine farklı gördüğüne sataşmayı kolay buluşumuzdandır. 

 
 
 
Hoşçakalın, dostça kalın

 
 

6 yorum:

  1. Fırsat bulup bloğunuza her girişte dopdolu bir sayfa buluyorum. Alıntıların her biri ayrı bir hayat felsefesi gibi. Tüm seçimleriniz çok nitelikli, kalıcı izler bırakıyor. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum için çok teşekkür ederim. Hepimiz birbirimizin hayatında izler bırakıyoruz. Bir hoş seda olabiliyorsam ne mutlu bana.
      Sevgiler,

      Sil
  2. Önündeki seçeneklerden en zorunu seçen başarılı olur. Bu söz baya dikkatimi çekti.

    YanıtlaSil
  3. Geçen gün ben de densizin biri yüzünden çamurlu suya bulandım :( Çok sinir bozucuydu... Allahtan eve dönüyordum da çok sıkıntı yaşamadım.

    Havalar feci ayaza vurdu. Bir yerlere kar yağdıkça bizim burda da soğuk feci vuruyor.

    Gergi ve gazete alışkanlığın ne kadar güzel, ben bu istikrarı bir türlü sağlayamıyorum.

    Keyifli haftaların olsun Özlemcim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yontulmamış odun bunlar başka birşey değil, birde hareket çekmesi yok mu beni sinir etti. Elim kolum dolu olmasa plakayı telefonlayacaktım ama elim kolum dolu idi.
      Bizim buralarda öyle çevrede kar burada soğuğu var,
      Dergi ve gazetede birikmişleri bir görsen:)) okunmayı bekleyen çok var 2 ay almasam dergi ve gazete iyi olacak.
      Sevgiler,

      Sil