İNSANLAR YAVAŞ YAVAŞ İNANMAMAYI, GÜVENMEMEYİ, SEVMEMEYİ VE KRONİK ŞÜPHECİ OLMAYI ÖĞRENİR. KALBİYLE BAĞLANTISINI KESMİŞ BİR İNSANA " TECRÜBELİ " DENİR. (SİGMUD FREUD)

07 Ocak 2024

 

 
Tam 100 adet göz var.
Mikroskopla bile zor görülebilen ağzında
48 adet diş bulunuyor.
Göğsünde biri merkezi, ikisi de kanatlar için olmak üzere
3 adet kalp mevcut ve
Her bir kalpte
2 adet kulakçık, 2 adet de karıncık yer alıyor.
Bu ufacık sivrisinek,
Son teknoloji uçaklar olmak üzere
En gelişmiş cihazlarda bile bulunmayan bir
Termal alıcıya sahip.
Ve canlıları ısı ile buluyor.
Bu cihazın ısı hassasiyeti santigrat derecenin binde biri.
Son derece gelişmiş bir kan tahlil cihazı,
Bir anestezi cihazı ve
Kanı kolayca emebilmek için
Bir kan sulandırıcı cihaza sahip.
Hortumunda altı adet bıçak bulunuyor.
Bunlardan dört tanesi ile
Kare biçimli bir kesi meydana getiriyor,
Diğer ikisiyle de,
Kanı emmek için bir tüp şeklini oluşturuyor.
Ayaklarında da pençeler ve kancalar mevcut.
İnanılmaz değil mi?
Baştan aşağı tam bir biyonik teknoloji harikası.
Bilmiyorum
Okuduktan sonra benim gibi şaşıranlar var mı?
 
Haluk İlhan 
 

 

Yeni yılda yaptığım ilk yürüyüşte verdiğim kahve molasında kucağıma gelen pisi ile hem yeni yıla, hem sizlere, hem haftaya merhaba, sağlıklı, mutlu huzurlu başarılı günler diliyorum. Buralar ve ben bildiğiniz gibiyiz. Hava bugüne kadar iyi idi, bugün bayağı bir yağmur yağdı, salı günü ise hava durumu eksileri gösteriyor. Bir mesajda okumuştum ayın 17 sinde kutup soğukları geliyor diye.  
 

07/01/2017 tarihinde evin camından durum buymuş:)) facebookta anılarda düştü önüme. 
 

2024'te bol okumalı günlerimiz olsun:)))
 


Yeni yılda altını çizdiğim satırları yazmak yerine fotosunu paylaşmaya karar verdim nasıl buldunuz? düşüncenizi benimle paylaşırsanız sevinirim. Sebep olarak saatlerce bilgisayar başında oturmak istemiyorum.
 

 3 yıldır tuttuğum her yıl için ayrı bir excel tablom var, basit bilgimle kullanmaya çalışıyorum. En son sayfada yukarıdaki gibi bir hesaplama yapmaya başlamıştım. Okuduğum kitap sayfasını 50 ye bölüyorum 30 TL ile çarpıyorum ve o aylık kitap, dergi harcama tutarını buluyorum. Şu ana kadar 794 sayfa okumuşum ve 476 TL harcayabilirim hesabı var, ve ben şu ana kadar 428 tl harcadım. (Fiyatlar ortada kitaplarda :))) )
 

D&R dan yaptığım 2 kitap alışverişi, biri Şermin YAŞAR'ın son kitabı diğeri Başar BAŞARIR'ın bir kitabı. 2. kitabı sırf meraktan aldım. İnstagramda bir altı çizili satıra denk geldim.
" Bahçene erik, evine yörük sokma" 
cümlesi beni bu kitabı almaya itti. Yarı yörüğüm sebebini merak ettim:))
Trakya'da da şöyle bir benzer söz var;
" Tarlana kabak, evine pomak sokma"
( POMAK: Yunanistan'dan mübadele yolu ile gelen muhacir kesim)
Aslında hepimiz ayrı bir kültürüz, neden böyle bir ayrım yapılmış merak ettim, konuya bir dahil olayım sizi de bilgilendiririm.
 

Bunlarda cumartesi günü aldığım dergilerim.
 
 
Şu videoyu izlediğimde bir taraftan kahkahalar attım, bir taraftan da rahmetli anneannem aklıma geldi. Kendisi de köyde hindi bakardı, nenem bizde vefat etti, yıkandı, kefenlendi köye öyle götürdüler, ben gitmedim. Annem geldiğinde köyden anlattı, cenaze arabası evin önünde durunca ne kadar hindi varsa, arabayı sarmışlar gurklamaya başlamışlar, şimdi hatırlayınca da bunu gözlerim doldu:((
İnsan olarak aynı kareye hem gülüp hem ağlayabiliyoruz. 
 

 
 Geçtiğimiz hafta 2 sanatçı kaybettik.
 
29 EKİM 1937 istanbul doğumlu BÜYÜK AKTRİS ,YAZAR , EĞİTİMCİ , SOLİST , DUAYEN..
" Aç kalırım kötü rol oynamam kötü karakter canlandırmam "" diyen.
Ayrıca ;
Yunus Emre şiirlerini Almanca Fransız'ca ve İngizce okuyarak Yunus Emreyi tüm dünyaya tanıtan , Fransa Olimpya sahnesinde konser veren , binlerce tiyatro gösterisi olan yüzlerce film ve dizilerde oynayan istanbul hanımefendisi.
" Katıksız bir CUMHURİYET kadını "
#AYLAALGAN Hanımefendi ❤
Allah rahmet eylesin, nurlarda yatsın 🙏🤲
 
izlerseniz eğer;
 
 
Diğeri sanat müziği sanatçısı Yüksel UZEL hanımefendi...
 
Allah rahmet eylesin, nurlarda yatsın 🙏🤲
 

 

 

DÜNYAYI ARDINDA BIRAK (2023)
 
Bir ailenin (Julia Roberts ve Ethan Hawke) tatili, giderek daha çok dehşet veren bir siber saldırıdan kaçmak için gece vakti iki yabancının (Mahershala Ali ve Myha’la) çıkagelmesiyle kesintiye uğrar. Yıkımın eşiğine gelen dünyada, herkes bulunduğu yeri kabullenmek zorundadır.
 
Puanım:**
 
Hiçbir getirisi olmayan vasat bir filmdi. Siber saldırı ile ilgili bir konusu vardı. Gereksiz bir gerilim vardı. Finali olmayan bir film olmuş.
 
 

 

 


4 yorum:

  1. Yazık ama çocuğa ya😅 paylaşmayı hiçbiri bilmezse böyle olur tabi, paslaşıp oynayacaklardı o topu😂

    Freud'un tanımı çok ilginç, biraz da acımasız sanki. Hayatın zor taraflarını fazlaca görmüştür belki.

    Hayret nazarıyla baksak etrafımıza değil sivrisinek her an her şeye şaşkın şaşkın bakınırız zaten. Sübhanallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Top en sonunda patladı yalnız:)))
      Hayatın zor kısımlar törpüler insanı....
      Tabi ki herşey sübhanallah mesela kelebeğin kanatlarındaki desenler nasıl oluyorda birbirinin aynı oluyor ? değil mi?

      Sil
  2. Sivrisinek Kur'an'ı Kerim'de Allah'ın ordularından ve bir yaratılış harikası bir düşünsenize eğer büyüme hormonları durmasa ne kadar tehlikeli birer canavara dönüşecek Allah-u Teâlâ kullarına merhametidir bu...
    Hindi videosuna bende baya güldüm çok hoşlar.. Allah anneannenize rahmet eylesin tüm geçmişlerimizle beraber.. Sanatçılarımıza da rahmet diliyorum bir zamanlar çok izlerdik onları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gün bir video düştü önüme kaı emiyor bedeni kanla doluyor, bu kanı ne yapıyorlar aramasına giriştim, 3 günde sindirebiliyormış bu kanı...
      Anneannem için rahmet dileğinize Allah razı olsun diyorum 35 yıl oldu göçeli...
      Allah tüm ölmüşlere rahmet eylesin,

      Sil