İNSANIN ÇEKİLECEĞİ EN GÜZEL YER KENDİ İÇİDİR. (MARCUS AURELIUS)

14 Ocak 2024

 

 
Birbirine Karşıt Atasözleri
Çok hoşş😊😊
1. ‘damlaya damlaya göl olur’ / ‘taşıma suyla değirmen dönmez’
2. ‘iyi insan lafın üstüne gelir’ / ‘iti an çomağı hazırla’
3. ‘bir elin nesi var iki elin sesi var’ / ‘nerde çokluk orda bokluk’
4. ‘fazla mal göz çıkarmaz’ / ‘azıcık aşım ağrısız başım’
5. ‘ kervan yolda düzelir’ / ‘balık baştan kokar’
6. ‘söz gümüşse, sükut altındır’ / ‘sükut ikrardan gelir’
7. ‘harama uçkur çözülmez’ / ‘güzele bakmak sevaptır’
8. ‘iki gönül bir olunca samanlık seyran olur’ / ‘iki çıplak bir hamama yakışır’
9. ‘bülbülün çektiği dili belası’ / ‘bilmemek ayıp değil sormamak ayıp’
10.. ‘eşeğe altın semer vursan da eşek yine eşektir’ / ‘ye kürküm ye’
11.. ‘eğri otur doğru söyle’ / ‘doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar’
12. ‘düşenin dostu olmaz’ / ‘dost kara günde belli olur’
13. ‘ava giden avlanır’ / ‘atın ölümü arpadan olsun’
14. ‘erken kalkan yol alır ‘ / ‘acele işe şeytan karışır’
15. ‘birlikten kuvvet doğar’ / ‘körler sağırlar, birbirlerini ağırlar’
16. ‘tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır’ / ‘lafla peynir gemisi yürümez’
17. ‘gün ola harman ola’ / ‘perşembenin gelişi çarşambadan bellidir”
18. ‘ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol’ / ‘hocanın dediğini yap, yaptığını yapma”
19. ‘iyilik yap denize at’ / ‘merhametten maraz doğar”
20. ‘zararın neresinden dönülse kardır’ / ‘gelen gideni aratır”
21. ‘yüzü güzel olanın huyu da güzel olur’ / ‘yüzü güzel olanı değil huyu güzel olanı sev”
22. ‘akıl akıldan üstündür’ / ‘aklın yolu birdir”
23. ‘el elden üstündür’ / ‘alet işler el övünür”
24. ‘acı patlıcanı kırağı çalmaz’ / ‘yaşın yanında kuru da yanar”
25. ‘zorla güzellik olmaz’ / ‘zora dağlar dayanmaz”
26. ‘öfke baldan tatlıdır’ / ‘öfke ile kalkan zararla oturur”
27. ‘işleyen demir ışıldar’ / ‘insan yedisinde neyse yetmişinde de odur”
28. ‘fazla mal göz çıkarmaz’ / ‘azı karar çoğu zarar”
29. ‘insan kıymetini insan bilir’ / ‘insanoğlu çiğ süt emmiş”
30. ‘anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al’ / ‘beş parmağın beşi birbirine Benzemez”
31. ‘olmaz olmaz deme, olmaz olmaz’ / ‘iş olacağına varır”
32. ‘eski dost düşman olmaz’ / ‘güvenme dostuna saman doldurur postuna”
33. ‘harama el uzatılmaz’ / ‘ üzümü ye bağını sorma..😊😊
 
Alıntı/ keşke yazanın adı bilinseydi.
Çok emek verilmiş.
 

FAKİR YAŞIYORUZ
 
Fakir yaşıyoruz, çok fakir hem de!
Tatlı sözler söylemekte dilimiz fakir.
Arayıp sormakta elimiz fakir. Sadaka vermekte, ufacık bir hediye almakta cebimiz fakir.
Sevdiklerimize zaman ayırmakta gömlümüz fakir.
Sevgileri yaşamakta yüreğimiz fakir.
İhtiyacım var sana deyince gitmekte ayaklarımız fakir.
Teselli etmekte, Sevgimizi anlatmakta kelimelerimiz fakir.
Daha ne saymalıyız ki;
Zengin rolü yapıyoruz hepimiz.
Fakir yaşıyoruz hem de çok fakir...!

Yaşar KEMAL .
 

 Herkese güzel, sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum. Şehitlerimiz olduğu için bu hafta da müzik yayınlamıyorum. Geçen hafta oldukça soğuk bir hafta idi. Derece hep eksilerde idi. Kar atıştırdı fakat yine tahmin ettiğim gibi tutmadı. Çevre il ve ilçelerden güzel kar fotoları geldi biz sadece iç geçirdik. Çok nadir yıllarda kar tutuyor burası, nedenini yakın çevremizde bulunan iki tane doğalgaz santrali bacasına bağlıyorlar:)) hatta facebookta şöyle bir atışma vardı:)) 
- Kapatın şu bacaları bugün doğru düzgün kar yüzü görelim,
diye yazan çok kişi oldu.
 
 
Dışarıda yağışı izlerken bir baktım, benim gelin tacı ufaktan açmaya başlamış, günümü güzelleştirdi.
 
ANDA KALMAK tıklayınız.....
 
 

Hava soğuk olunca ve hafiften kar atmaya başladığında kısa bir yürüyüş yaptım, kar tanelerinin altında yürümek güzeldi.
Bizim akıllı bıdıklara odunluğun kapısını araladım, hemen kendilerini içeri attılar:)) Hatta şöyle bir şey yapmışlar kapı açık değilken, evin arka tarafında 2 tane manavların naylon kasalarından var, biri boş içine boşalan kavanozları filan topluyoruz. Diğerine de annem çuval katlamış koymuş bir kaç tane, üstüne de naylon faraş ve naylon kova koymuş.  Benim kediler çuvalda yatsınlar diye diğerlerine tekme atmışlar hepsi yerlerde, kasaya çuvalın üstüne doluşmuşlar:)))
 

Hava soğuk olduğu için birkaç sefer sergi açmadık. Hatta en son açtığımızda, bayanın biri ile neredeyse takışacaktım. İlk siftah satış yapıyorum, parayı sergiye at abla, siftah senden bereket Allah'tan dedim. Kadın nedese  beğenirsin?
- Madem siftah yapıyorsun 50 değil 40 TL al 
dedi, şaşırdım inanın çok  şaşırdım, siftah parasında da indirim olur mu? ilk defa duyuyorum böyle bir şeyi...


Bu arada üç aylar başladı, hayırlısı olsun. Yine her zamanki gibi üç aylar kitabımdan derlediğim okumalarımı ajandama not ettim, onları okuyorum. Yeni bir Kuran-ı Kerim alacağım kendime, arkadaşıma da çok istediği bir yazardan Türkçe meal alacağım, ben hediye edeyim diye düşündüm. 
 
Kuran-ı Kerim bu
 
Meal de bu, arkadaşım bu profesörden okumayı çok istiyor meali.
 

Alıntıdır Salih beyden

İğneada'da bir gün batımı
 



Bu yazıda bir gazeteden, lise öğretmenimin hesabında gördüm, AVM ile ilgili doğru tespitler...


Havalar soğuyunca yine çay içmeye başladım, ilk gün normal çay içtim ama early grey daha çok sevdiğim için ertesi gün soluğu markette aldım, içine de birkaç tane karanfil atıyorum ohhhhhhhhhhhhhhhh misssssssssssss 
Termosa demliyorum termos ta peteğin üstünde:))))
 
 
Hoşçakalın, dostça kalın....
 

 

 


14 yorum:

  1. Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  2. Atasözlerine hakikaten çok emek verilmiş Özlemcim, okuması oldukça keyifliydi :))

    Ben de çaya karanfil atanlardanım. Pandemide başlamıştım, böylesi daha çok hoşuma gitti. Bir de son zamanlarda ufak bir kabuk tarçın atıyorum, böyle de güzel oluyor :)

    Mutlu haftaların olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke hazırlayan adınıda yazsa imiş. Tarçın hiç denemedim bugün bir deneyeyim.
      Sana da işlerinde başarılar, mutlu ve sağlıklı haftalar dilerim, seni yeniden görmek güzel..

      Sil
  3. Atasözleri için teşekkür ederim, derslerimde istifade edeceğim bir kaynak olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir hafta olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Epeydir fakirlik ruha işlemiş demek, hala devam ediyor Yaşar Kemal 'in yazdıkları.
    Atasözlerimizi çok güzel derlemişler gerçekten her şeye iki türlü de cevabı vermişiz,hangisi uyarsa artık.
    Kar biz daha hiç görmedik yağsa mikrop kırılır derler:(
    Bende iki ayrı yazardan meal okudum ama Prf.Dr. Gazi Özdemir'in mealini ben de merak ediyorum, okumak istediklerimden.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmetse Gazi bey'in kitabını kendime de alacağım.
      Atasözleri kimin işine uyarsa o şekilde kullanıyor. Kar cumartesi tekrar buralara geliyor, bize uğrar mı bilmem.
      Sevgiler,

      Sil
  6. Dün kuzenim de Kuranı Kerim aldım kendime diye çıktı geldi bir anda. :) Bende güzel bir meal alacağım sizinkine bir bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende önümüzdeki hafta sipariş vereceğim. Bu meali yapan kişi arapça dili konuştuğu için güzel diye söylüyorlar.

      Sil