HAYAT BİR GÖLGELER GEÇİDİNDEN İBARETTİR ( JACOB'IN ODASI VIRGINIA WOLF)

08 Ocak 2023

 

 
Anthony Hopkins ' in güçlü sözleri:
′′ Seni sevmeye hazır olmayan insanları serbest bırak
Bu hayatında yapacağın en zor şey.
Seni sevmeye hazır olmayanlara sevgini vermeyi bırak.
Değişmek istemeyen insanlarla zor sohbetler yapmayı bırak.
Varlığına önem vermeyen insanlar için görünmeyi bırak.
İçgüdülerinin etrafındaki herkesin iyi dileklerini kazanmak olduğunu biliyorum, ancak aynı zamanda zamanını, enerjini ve akıl sağlığını çalacak dürtüdür...
Hayatında memnuniyet , ilgi bağlılık ortaya çıktığında, herkes senin kadar dürüst olmayacak...
Bu, kim olduğunu değiştirmen gerektiği anlamına gelmez.
Bu seni sevmeye hazır olmayan insanları sevmeyi bırakman anlamına geliyor.
Zamanını harcadığın kişiler tarafından ince bir şekilde dışlanır, ince bir şekilde aşağılanır, unutulur veya kolaylıkla görmezden gelinirsen onlara ilgini ve enerjini sunmaya devam ederek kendine iyilik yapmazsın
Gerçek şu ki sen herkes değilsin...
Ve herkes senin için değil.
Bu dünyayı bu kadar özel yapan şey, arkadaşlığına, sevgine,dostluğuna önem veren birkaç kişiyi bulduğun zaman bunun ne kadar değerli olduğunu bileceksin...
Çünkü olmayan şeyleri tecrübe ettin...
Ama bunu yapamayan birisinin seni sevmesini sağlamak için ne kadar çok zaman harcarsın?
Bu gezegende milyarlarca insan var ve çoğu seninle kendi seviyelerinde sevgi titreşimleri içindeler ...
Ama...
Seni yastık, ikinci plan seçeneği, terapist ve duygusal iyileşme stratejisi olarak kullanan insanların mahremiyetinde ne kadar kısa kalırsan senin için doğru olan bu ...
Denemeyi bırakırsan ilişki biter...
Belki mesaj göndermeyi bırakırsan telefonun günlerce ve haftalarca sessiz kalır...
Birini sevmeyi bırakırsan gerçek olmayan aşk eriyebilir...
Bu bir ilişkiyi mahvettiğin anlamına gelmez!
Bu ilişkiyi tutan tek şey sadece sendin ve sadece senin onu tutmak için tuttuğun enerjiydi.
Bu aşk değil.
Bu bağlılıktır.
İstemeyenlere bir şans vermek istemektir!
Hayatındaki en değerli ve en önemli şey enerjindir.
Bu senin enerjin!
Zamanını senin için uygun olmayan insanlarla geçirdiğin zaman neden bu kadar sabırsız olduğunu anlamaya başlarsın.
 


Ve sonra tekrar tekrar yokladım yüreğimi.
Acaba bir şans daha versem mi diye.
Her defasında aynı cevap kesti yolumu.
''Güvenini kaybetmiş insanları Bir daha sevme'' diye..
Huzurla…🌼🖤
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum. Yeni yıl geçti artık, günleri tüketmeye başladık 10 gün geçti bile. Bu 10 günde neler oldu; hiçbir şey, emekli zamlarını aldık:)) geldiği gibi gitti de, marketler zam kuyruğundalar resmen. Şok fiyatları sabitledik etiketlerini koymuş, A 101 de hareket var, ağbime aldığım peynir 77 TL 'den bir anda 94 TL'ye yükselmiş durumda. 1 Kilo peynir fiyatı bu, aynı peynirin başka markette fiyatı 750 gr peynirde ucuz gözüküyor ama kilo fiyatına vurunca kilosu 100 tl ye geliyor ve pahalı oluyor bu durumda . 
Zamlar geldiği gibi eridi gitti. Ekmek 5 TL oldu karşımızdaki fırında, artık marketten alacağız, 4,75 orada ki fiyat:)))
Marketle ev arasında pastanede bir kahve molası veriyordum, onu da sonlandırdım artık.....
 

 Böyle miskin miskin yatamadık hiç, güneşi görmüş kıvrılmış:)))
 
 
Akşam ağbimle karanfilli çayımızı içiyoruz, hem annemi hem beni bayağı bir güldürdü:)))
Kahve tiplerini belki bilirsiniz eşinizin veya babanızın kahve kültürü varsa eğer. Genelde masana biri oturursa ona çay ısmarlasın. Bazı tipler vardır hep ısmarlatırlar asla çay ısmarlamazlar kahveye sadece başkalarından çay içmek için gelirler. İşte böyle tipleri ağbim sevmez, denemiştir ısmarlamıştır çay ama kendisi hiç ısmarlamamıştır. 
İşte bu tiplerden biri yine ağbimin ve arkadaşı Hayrettin' in  oturduğu masaya gelmiş oturmuş, arkadaşıda kahveciye seslenmiş;
- Bahtiyar, Nazmi agama bir çay benden demiş.
Nazmi agaya çay gelmiş, çayı içmiş. Masadan kalkmadan önce dönmüş Hayrettin'e şöyle demiş;
- Allah tekrarını nasip etsin!!!!!!
(Özellikle aga yazdım, Hayrettin aynı zamanda benim iş arkadaşımdı fabrikada ağa demez aga der:)))  )
Bunu yapan bizim bitişik komşu oluyor:)) Biz annemle kahkaha attık diyebilirim. 
Artık Allah'tan çay ısmarlanmasını da bekler duruma gelmişiz dedim... 
Ben bunu beleşçilik olarak adlandırıyorum. Çalışırken benim çevremde de çok vardı bu tipler, çay molası için çay ve sigara odasına gittim mi, hemen yanıma oturur sigara tutan iki parmağını uzatır bu hareketle sigara isterdiler:)))) Allahtan sigarayı 2012 yılında bıraktımda kurtuldum:)) İyiki de bırakmışım bugün kullandığım parliament sigarası 38 TL olmuş, şükürler olsun diyorum. Bırakanlar canım istiyor falan diyorlar ama benim hiç canım istemiyor. Olumlama yöntemi ile bıraktım ve çok memnunum bunun için...
 

Okumalar daha henüz tam adapte oldum diyemem, oburluk yaptım birkaç kitap birden başladım. Bu arada 3 dergi bitirdim yılbaşından bu yana. Blogger okuma kulübü kitabını hala bitiremedim ağırdan gidiyor, nedendir bilmem klasikler ile barışamadım bir türlü.
Sevgili Mavilale'nin de bu ayki kitabı Surname onuda almışken okuyayım diyorum.
 


Ben bunu uyguluyorum, ve çok memnunum.....


Kısa bir yürüyüştü....


Artık bu sene böyle plan yapmak istiyorum , ilk planımı bu hafta için yaptım. Gerçi 3 aylar geliyor biraz bunlar aksar ama uymaya çalışacağım. Sık kullanılanlarım çok fazla, uygulamadan kalkan radyo tiyatroları filan vs ler falan temizlik yapmak lazım......
 

 Gürgen Öz yazılarını severek okuyordum Masa dergisi son yayını yaptı ve artık okuyamıyorum. Eskilerden bu sözünü çok seviyorum hatırlatayım dedim.


Her ayın ilk günü aynı noktada çekilen bir resim...

Geçen gün annem sanki bir unutkanlık yaşadı gibime geldi, sonradan yanlış anlaşmışız ortaya çıktı rahatladım. Hemen aklıma Nafiye hanımın yazısı geldi, tekrar okudum, sizinle de paylaşıyorum. Kendisinin kitaplarıda var kısmetse alacağım.
 

Herkese güzel ve bereketli bir hafta diliyorum....
Bugün bereket günü gerçekleşmesini istediğiniz bir dilek için kenara para ayırın.
Toplamı 8 olan günler bereket günü...
9+0+1+2+0+2+3: 17
1+7:8 
ya da kısaca günleri buradan takip edin:)) 
 



İKİ YÜZLÜ KADIN 




12 yorum:

  1. Giriş paragrafına kalbimi bıraktım ve bana o kadar iyi geldi ki anlatamam. Bazı yazılar tam zamanına denk geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitaplarda karşımıza çıkabiliyor bu satırlar.

      Sil
  2. Bu haftalık plan düzenli olmuş, güzel fikirmiş, kolaylıkla uygulamanı dilerim. :)

    YanıtlaSil
  3. Girişteki yazı çok iyiymiş. Küçüklükten beri hayatıma fazla insan dahil etmiyorum. O yüzden akrabalar sürekli eleştirirdi, kimseye gitmiyorsun, insan içine girmiyorsun diye. Girince ne oluyorsa, sadece sinir stres yapıyorlar bende.
    Bedavacılara ben de sinir olurum. Baktım olmuyor bir daha ki sefere ben de yemeyi içmeyi keserim. Başkasına yedireceğime kendim de aç durmayı tercih ederim. Akrep burcu inadı işte bendeki de. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) ben hiç aç kalmayı düşünmedim:)))
      Yalnızlığa alışmak iyidir eninde sonunda yalnız kalacağız.

      Sil
  4. Ne güzel bir yazı okudum ben böyle her şeyden tutam tutam tatmış olduk :) bu tarz kişisel yazıları okumayı daha çok seviyoruum

    YanıtlaSil
  5. Ay vallahi klasik kitap bende sevmediğimden midir nedir bilmem ama elimde sürünüyor ya. Şubat kitabı diye ona bakıp bakıp motive olmaya çalışıyorum. 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen zorla bitirdim yarın kısmetse taslaklara atacağım..

      Sil
  6. Keşke eşimde sigarayı bıraksa. Günde bir paketten fazla içiyor. Sağlığından olması bir yana dünyanın parasını veriyor.

    Hiçbir şey yapmama hakkını çok sık kullanıyorum. Bu kadar sık kullanmak da sıkıntı oluyor çünkü hiçbir iş bitmiyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşin sigarayı bırakabilir günde iki paket hatta aç karnına içen bir insan olarak ben başardım o da başarabilir.

      Sil