OKUDUKLARIM 2023/9 İÇİMDEN HİÇBİR ŞEY GELMİYOR

25 Ocak 2023

 

 
“Hevesi kaçanların fırsat ayağına geldi. Eğlenceli, ilham verici, gaza getirici bir BONKİS hikâyesi! Deniz, Kadıköy’de yalnız yaşayan, otuz yaşında bir mimar. Ev yemeğinin en güzeli, dost kazığının en sağlamı nerede yenir, kendinizi ait hissetmediğiniz bir işte yıllarca nasıl hayatta kalınır, her şeyi bilen sevgilinin kaprisinden, mükemmeliyetçi annenin beklentilerinden nasıl sıyrılır, ondan sorulur. Görünüşte sokakta yanımızdan geçtiğinde fark etmediğimiz, yüzüne baktığımızda içindeki buhrana dair hiçbir fikrimiz olmayan sıradan insanlardan biri. Son zamanlarda hayatta zevk aldığı sadece iki şey var: çift kaşarlı vapur tostu ve zift gibi demli, tansiyon düşüren çay. Bunun dışında maalesef bir süredir içinden hiçbir şey gelmiyor… 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;

Çok akıcı bir kitaptı, biraz mizahi dili de vardı. İş dünyasının tükettiği bir bayan. Dizisi de varmış izleyeceğim not aldım. Gerçek bir hikaye imiş.

KİTAPTAN ALINTILAR;

İnsan kendileriyle ilgili küçücük de olsa iyi bir özellik bulduğunda onu nasıl da sahipleniyor, hayret. Neye göre kime göre iyi olduğu da önemli değil üstelik, senin o özelliğin "iyi" olduğuna inanman yeterli.
*******
İnsan, beyninin içindeki anılardan utanır mı?
******
Hayatımın hangi noktasında bu hale geldim acaba? Dışarıya sergilediğim imaja verdiğim değerden bahsediyorum.Bir şeye, bir gruba ait olma çabası mıdır bu, ya da diğer şeye, o diğer gruba ait olmamak için sarf edilen bir çaba mı? İnsan sistemin içinde savrulup giderken tercihlerini kendinden yana değil, imajından yana yapmaya başlıyor fark etmeden. O imaj hayatta kalmasına, kendine yarattığı koruyucu zırhı taşımasına yardımcı oluyor fakat o zırhı taşımak çok büyük iş. Gittikçe ağırlaşıyor. Her yaptığın şey, her giydiğin kıyafet, her yediğin yemek, izlediğin film, satın aldığın kahvenin sütünün çeşiti, hepsi seninle ilgili bir şey söylüyor. Her biriyle dışarıya bir şey anlatmaya çalışıyoruz aslında, ben böyleyim diye.
******
İnsanın arkadaşının güzelliğiyle mutlu olması ne hoş bir duygu.
******
Para hırsı insanı böyle maymun ediyor.
******
Ofisteki son yıllarımı "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" felsefesiyle geçirmiş olabilirim ama bunun beni insanların kale almadığı bir kişiye dönüştürdüğünü fark etmemiştim.
*******
Yeni vapura binmek bir insanın hayatında mutsuzluk kaynağı olmamalı. Eğer öyleyse insan durup kendine bir bakmalı.
*******
Yan yana yaşamış ama birbirimize hiç değememişiz belli.
******
Her şeyin doğru bir zamanı var, hayatın sana sunduğu zamanlamaya güven.
******
Yemek yapmanın insanın zihnini çıkardığı yolculuk ne acayip.
******
İlişkiler insanlara hiç tahmin etmedikleri beceriler kazandırıyormuş meğer.
******
İnsanın istediği şeyi biliyorsa onu yapmanın illaki bir yolunu buluyor bence.
*******
Hiçbirimiz hiçbir şeyi kendi özgür irademizle seçip yapmıyoruz galiba, değil mi?
Ailen neyse sen de o oluyorsun işte.
*******
Hatanın neresinden dönersem kârdır.
******
İnsanın istedikten sonra yapamayacağı ne var söyle bana?
******
Hayatta şanssızlık diye yakınıp isyan ettiğimiz şeyleri istersek kendimiz için birer şansa dönüştürebilir miyiz?
******
Küçük zaferler için yapılan büyük fedakarlıklar insanın ömründen alıyor. Değmez bence.
******
Severken ayrılmak kadar zor bir şey olmasa gerek.
******
İnsan kendini başkasının yerine koyduğunda halinden mutlu oluyorsa doğru yolda demektir.
*******
Bu hayatta arkadaşlıktan daha önemli ne var diye sorsalar, cevabını gerçekten bilmiyorum.
******
Sevdiğin, güvendiğin insanlarla olunca kaygıların nasıl rahat başa çıkılabilir olduğunu görmek beni çok mutlu etti.
******
Bazen insan yaşadığı acının ancak bulunduğu yerden uzaklaşınca dineceğini anlıyor.
******
Boş geçirdiğim her saniyeyi hayatımdan harcanmış bir an olarak görüyor.
******
 

KİTAPTAN FİLMLER;



12 yorum:

  1. Dizi Blu tv de. İki sezonuda bayıla bayıla izlediimmm :) Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  2. hımm dizisi var mı nette bakayım :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de yeni okudum, sevdim yazarın tarzını. Aynı kitabı okumamız ne güzel olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Dizisini merak ettim. Blu Tv'deymiş. Listeme aldıklarımı tüketebilirsem izlerim:)
    Keyifli okumalar Özlem...

    YanıtlaSil
  5. Bu iş dünyası hepimizi tüketiyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni çok yıprattı emekli olunca rahatladım inanın..

      Sil
  6. Kitabın ismi tam olarak benim ruh halim yalnız....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş dünyasında olduğun için bunu da okuyabilirsin bence. Bende sahafta isminden etkilendim de aldım.

      Sil