OKUDUKLARIM 2023/1 KÖŞE BAŞINDA SURET BULAN TEK KİŞİLİK AŞK

09 Ocak 2023

 

 
Şimdi izin verirseniz, ben azıcık bencillik yapacağım, Güray Süngü'nün bu kitabının kapak arkadası notlarını ben düşeceğim. Editör, en alta bold harflerle izin vermeyeceği için hemen burada da adımı söyleyeyim: Sedat Demir. Beş yıldır, içinde yer aldığım ikici Süngü yapıtı bu. Aslına bakarsanız, her yapıtın içinde yer aldım, okur olarak. Beni boşverin şimdi, yapıtlara bakalım, hadi onları değerlendilerim: Dil keskin ve alaysı, oluşturduğu uzamlar benzersiz, kurgu eğilimi çok farklı. Bu gibi belirlemelerin sayısını artırabilirim. Ancak ne ki, işte bunlar ve benzerleriyle tanımlayamıyorum onun roman ve öykülerini. Tamam, iki romanı için iki gazatede bir şeyler karalamaya çalıştım, öksürdüm bir şeyler ama itiraf edeyim ortaya koyabileceğim ilk tanıt bu, şu an başkası yok. Sadece, yıllar geçse de akılda kalan Güray Süngü'nün anlatıları, onların biricikliği ve şu an jenerikte adımın geçiyor olmasının keyfi var. Gelecekte birileri mutlaka Güray Süngü'nün kurmacalarının büyüsünün nedenini açıklayacaktır bize ya da siz şimdi bana yardımcı olabilir misiniz bu kurmacaların üzerine birkaç söz söylemek için? (Tanıtım Bülteninden) 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCEM;
 
İçinde on tane öyküden oluşan ince bir kitap. Öykülerin bazıları birbiriyle bağlantılı.Kitabı eşine ithaf etmiş. Öykü severlere tavsiye olunur.‍️ 
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Çocuk ırkı dalga geçilecek şeyleri o kadar yakalıyor ki, af yok
*****
İnsan asıl dikeni gül belleyince derviş olurmuş
*****
Hastalık derecesinde titiz insanlar mahcup mahcup sırıtmazlardı.
*****
Dünyanızın kusursuz olabilmesi için bedel ödemelisiniz. Hiçbir şey kendi kendine olmaz.
*****
Aşkı içinizde mi taşıyacaksınız, sırtınızda mı?
*****
Sonunda kendimi kendi içime gömmekten vazgeçtim.
*****
Bir insan tanımadığı bir insanı nasıl sevsin?
*****
Bir gün bir şey görürsünüz ve o şeyi gördüğünüz andan sonra artık hiçbir şeyi eskisi gibi görmez olursunuz. Her şey başka türlü görünür artık size.
*****
Kendisini değerlendirirken genelde okul hayatını dikkate alır insan, en kolay yol budur.
******
Biraz büyüdükçe gözlem yapma şansı artıyor insanın.
******
İnsanların kendilerine açıkça itiraf etme gereği duymadıkları gerçekleri vardı. Bazen kendilerinden bile sakladıkları sırları.
******
Bir insanın çevresi tarafından daha akıllı sayılması onu daha değerli kılmıyor.
******
İhtiyaç duymadığınız bir şeyin varlığı sizi de rahatsız etmez mi?
******
Gidecek bir yeriniz yoksa, sokaklar yürünerek bitmiyordu. Çünkü her sokağın bitişinde başka bir sokak başlıyordu.
******
Bazıları hep koşardı, bazıları hep çoşardı. Hayat böyleydi.
******
Körün cenneti, mutlu olabileceği bir karanlıktır.
******
İnsan idealine ulaştıktan sonra hesap yapmayı bırakıyormuş. İdealine ulaşınca insan, içine bir boşluk gelip oturuyormuş.
******
Okudukça gördüm ki, insan kendisinde gizliymiş. İnsanın sırrı kendiymiş. İnsanın en değerli hazinesi denizler aşıp Kaf dağının ardına bile dolansa, kendi evinin bahçesinde gömülü, insanın cenneti kendi kalbine doğrulttuğu gözlerindeymiş.
******
Huzur dünyada bir yerde değil, insanda bir halde imiş. Fizan'a gitsem neye yarar, kendime gelmedikten sonra.
******
Bilirsiniz genellikle açıklamalar yetmez, çünkü her insan kendi aklının mahpusudur.
******
Siz hiç kendinize dışarıdan baktınız mı? Ben baktım. Kör oldum. Tamam buna da inanmadınız. Postmodern zamanlarda her şey ne kadar zorlaştı, hiçbir şeye ikna edemiyoruz kimseyi.
******
İnsanlar gerçekten oldukça anlaşılmaz, oldukça karışık.
******
Konuşmak insani bir özellikti.
******
Terk edişlerin çoğu sevgi yetersizliğinden kaynaklanır. Terk edilen bunu genelde gözden kaçırır.
******
Her düşündüğünü hayata geçirmek herkesin harcı değil.
******
İnsan ilişkileri ne garip, herkesin kaldıramayacağı kadar ağır.
 


8 yorum:

  1. Peki benim kahve fincanına düşmem :)

    YanıtlaSil
  2. Alıntılar güzel olmuş anlatımınızı da beğendim şu aralar farklı tarzda kitaplar okuyorum denk gelirsem inceleyeceğim bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güray Süngü iyidir kitaplarını tavsiye ederim.

      Sil
  3. Alıntılar çok güzelmiş. :)

    YanıtlaSil