OKUDUKLARIM 51 GÖNÜL BEKLEME

14 Ağustos 2020


"Sözlerin kitaplarında duruyor. Onları yıllardır okuyorum. Ömrümün üçte ikisini onları okuyarak geçirdim. Her defasında ilk kez okuyormuşum gibi hissediyorum. Her seferinde yeni bir kapı açılıyor. Bir perde aralanıyor. Bir tecelli oluyor. Bir güzelliğe boğuluyorum. Bir sır ifşa oluyor. Bir yaram iyileşiyor. Bir hüznüm artıyor. Bir ışık yanıyor. Yıldız gibi yanıp yanıp sönüyor. Bir gül açılıyor. Bir leylak kokuyor. Bir rüzgâr esiyor. Bir ağustos böceği ötüyor. Bir kadın ağlıyor. Bir yer yırtılıyor. Bir namaz kılınıyor. Bir insan binası yıkılıyor. Bir ruh arınıyor."

1970'ler... Anadolu'da okulu-evi-Nigar'ı arasında gidip gelen bir genç... Bir karşılaşma... Bir yol… Bir öğreti… Bediüzzaman Said-i Nursi’nin öğretisi… Hikmet ve irfanla karşılaşan gencin sırlı perdeyi aralayıp hakikat yolunda ilerleyişi… İşte şahit olacağımız hikâye.

Sadık Yalsızuçanlar’ın daha evvel Dem ismiyle yayımlanan bu romanı Gönül Bekleme diyerek kendini bulma arayışında olanları okuma serüvenine yeniden davet ediyor.

Kitabı bir çırpıda bitirdim, çoğunluk Bediüzzaman Said-i Nursi anlatılıyor kitapta. Pek tarzım olan bir kitap değildi. Yazarı da ilk defa okudum.

KİTAPTA ALTINI ÇİZDİĞİM CÜMLELER

Gönül deniz, dil kıyıdır, derler. Denizde  ne varsa kıyıya o vururmuş.
*****
Seni yatırıyorum gözlerimde. Yağmur suyu gibi.
*****
Ne dünyadan kazandığınıza sevinin ne yitirdiğinize üzülün.
*****
Söz zihne özgüdür, kelam ise gönüle mahsustur. Kelam söylenmeyendir. Söylenince de mayalanandır.
*****
Seyreyle güzel kudret-i Mevla'm neler eyler.
*****
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin.
*****
Adalet bir şeyi yerli yerine koymaktır.
*****
Öldürmeyen yara güçlendirirmiş.
*****
Gayretin ne kadar tatlı ve hayırlı bir şey olduğunu bilsen, ömrünün bir anını bile boş geçirmezdin.
*****
Abdulhakim Hüseyni, yoksulluk insanı Allah'a ulaştıran en güzel yoldur.
*****
Hayat filme misaldir.
*****
Ölümün sırlarını çözmenin yolu, yaşamın gizlerini tanımaktan geçiyor.
*****
Her zaman iman bir şevktir.
*****
Ne kadar gülmek istesekte kabul etmeliyiz ki ağlamak da gülmek de bizim hallerimizden ve zaaflarımızın belirdiği bütün güzel haller gibi bize yakışıyor.
*****
Sevda yüksek bir gönül meselesidir.
*****
Sakın kader deme kaderin üstünde bir kader vardır
Ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır.
*****
İnsan konuştukça yalnızlaşırmış.
*****
Her şey yok olup gidicidir. Ona bakan yüzü müstesna. Hüküm O'na aittir, siz de O'na döndürüleceksiniz.
*****
İnsanların birbirine yaptığı dualar makbul ve değerlidir.
*****
İnançla inkarın ortası olmaz.
*****
Birinin hatası ile başkası sorumlu tutulamaz.
*****
Sizin hiç babanız öldü mü, benim öldü, kör oldum.
*****
Mutluluğa olduğu kadar felakete de gereksinim duyduğumuz doğrudur.
*****
Aşkın gizemi ölümün gizeminden güçlüymüş.
*****
Gönül kabe imiş. Kabe de dünyanın gönlü imiş.
*****
Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakilerin anlayabileceği kadardır. Ne kadar, diyorum okursan oku, anlayabildiğin yaşadığın kadardır.
*****
Kibri terk etmek lazım.
*****
Allahım beni dünyaya temiz gönderdin. Ölünce huzuruna beni dünyaya gönderdiğin gibi  dönmek istiyorum.
*****
Dilimiz gönlümüzde ne varsa onu anlatıyor.

KİTAPTAKİ FİLMLER


Hep o şarkı filmi



Sevemedim kara gözlüm



Damage ( böyle bir kitapta böyle bir filme akıl erdiremedim. 10 seksi film arasında yer alıyor.)




KİTAPTAKİ MÜZİKLER



Pencereden kar geliyor.



Yüksek eyvanlarda bülbüller öter


Aşan bilir  karlı dağın ardını


Gitme turnam


Baykuş gibi daş başına oturdum.


Bu akşam bütün meyhenelerini dolaştım istanbul'un



Sakın geç kalma erken gel


Hoşçakal

2 yorum:

  1. yazarı duymadım, kitabın konusu ilginç ve hoşmuş ama, damage adlı filmi defalarca izledim, romanını da okudum, çok çok iyi, konusu cinsellik değil ama tutku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarı bende ilk defa okudum, filmi hiç izlemedim sadece net bu şekilde değerlendirmiş.

      Sil