OKUDUKLARIM 66 UZAKLAR

30 Eylül 2020


Ah! yollara çıkmak lazım şimdi...
Geride tükenmez krizler, nafile rutinler, virane ilişkiler bırakarak yelkenleri şişirmek lazım...
Doldurup bavula ertelenmiş coşkuları, rüzgarları sırtlamak, martıların peşine düşüp asfalt bilmez topraklara koşmak lazım...
Serseri bir şişede imzasız bir mektup olup meçhul kıyılara vurmak lazım...
Kış bastırdıkça baharın izini sürmek lazım...
Unutulmuş paslı bir hançer gibi çekilmek kınından ve yollara sürtündükçe yeniden bilenip ışımak lazım...
Ah! gökten yıldız yağıyordur oralarda; dallar hazdan kırılıyordur.
Şimdi uzaklarda olmak lazım..

Uzaklar kitabını sevdim,  çok uzun bir kitap olmadığı için okurken hiç sıkılmadım, kısa sürede bitirdim.Yazar, gezdiği yerlerden bir yazı sunmuş ve saptamalar yapmış.

Asırlardır aynı mekanda buluştuğu herkesle selamlaşıp konuşmaya alışmış insanoğlunun , çağımızda kendi soyuna yabancılaşmasının ve külliyen suskunlaşmasının en sembolik mekanıdır asansör...
*****
Meğer ne çok olmuş gökyüzüne bakmayalı... Gece yarısı ansızın kayan yıldızlardan dilek tutmayalı..
*****
Özür, dileyeni küçültmez, büyültür.
*****
New York’ta herkes yabancı olduğu için kimse yabancılık çekmiyor. Herkes farklı olduğundan, kimse kimsenin farklılığını fark etmiyor. Ve kimsenin yalnızlığı diğerininkini azaltmaya yetmiyor. Şairin de dediği gibi “Ben nereye gitsem, yalnızlığın başkenti orası.” (Şair Cemal Süreya imiş).
*****
Kentlerimizle birlikte,biz de kimliğimizi yitiriyoruz.
*****
Sonunda "kendi hazinesi"ni bulur..
Anlar ki, keşfedilecek ülke insanın kendisidir.
*****
Azerbaycan da “yemekte biri tabağa bakıp garsona “Bu çok sümüklü geri götür” derse kusmayın. Getirilen et çok kemikli” demektir :)
*****
Güz kitap şenliği kitap 11
Sayfa 208
Toplam sayfa 2928
Puan 10
Toplam puan 170

7 yorum:

  1. Güzel bir dil var kitapta, alıntılar çok hoş.

    YanıtlaSil
  2. anlatımı çok hoşuma gitti alıntılar da çok güzel ben de okuyayım bunu :)

    YanıtlaSil
  3. can dündar hiç okumadım ama gezi yazıları severim olabilir pikuuu :)

    YanıtlaSil
  4. Azerice bize garip gelen sözcükler var. O sümüklü sözcüğünü de duymuştum:)

    YanıtlaSil