İNSAN EN BÜYÜK HATAYI BİRİSİNE GEREĞİNDEN FAZLA DEĞER VERDİĞİ ZAMAN YAPAR. (CHARLES BUKOWSKI)

11 Eylül 2023

 

 
Ne olduysa, hayırlısı için oldu.
Ne oluyorsa, hayırlısı için oluyor.
Ne oluyorsa hayırlısı için olacak.
Ne kaybettin ki ağlıyorsun?
Ne getirdin ki kaybettin?
Ne yarattın ki yok oldu?
Ne aldıysan, buradaydı.
Ne verdiysen, buradaydı.
Sana bugün ait olan
Dün başkasına aitti.
Yarında bir başkasına ait olacak.
O zaman ne için üzülüyorsun?
 
Değişim Evrenin yasası
Bhagavad Gita' nın özü 
 

 
Herkese güzel ve sağlıklı bir hafta diliyorum,
Ben bildiğiniz gibiyim 1 gün şehir değiştirdim hastalandım:)) grip olmuşum, onun tedavisini yaptık, doktor ilacı ve soğan kabuğu suyu ile tedaviyi yaptık:))) bu arada şeker düşmeleri halen devam ediyor. Cumartesi sergide iken bir fena oldum, sanki birden kendimden geçeceğim durumuna geldim. Şeker düştü herhalde dedim makinayıda yanıma almamışım, büfeden bir iki kesmeşeker ile şeftali suyu aldım. İçtim hala düzelme yok ağbim hacı ağbiyi çağırdı, ben taksi ile hastaneye gittim. Acil bölümüne çıktım, durumumu anlattım hemen kan aldılar, beyin tomografisi aldılar, sonuçları bekler iken müşahade odasında bekletildim, 7 numarada:))) ön tarafta perde çekili bölümler arasında fakat hasta doktor konuşmaları da duyuluyor. karşımda koridor ve 6 nolu oda var. Doktor teyzeye soruyor, 
 
- Ne yedinde miden bulanıyor, tansiyonunda yükselmiş
-Düğündeydim doktor hanım dün akşam
-Pasta mı yedin?
-Hayır doktor hanım
-Et mi yedin?
-Yok doktor hanım şey yedim
-Ne yedin teyze hadi söyle
-Tas kebabı yedim doktor hanım
-Tas kebabında et yokmu işte, et yemişsin niye hayır diyorsun....

Gülsem mi, ağlasam mı bilemedim:)))

Sonuçlara göre doktor 2 ilaç yazdı gönderdi beni.Crp yükselmiş biraz , birazda demir düşmüş pazartesi dahiliyeye bir çık dedi, bakalım aile hekimi ne diyecek.
Cumartesi günü teyzemin kızı ile telde görüştüm biraz ona moralim bozuldu, bizimle 2,5 senedir bir merhabaları yok, İstanbuldan döndüğüm pazartesi sergiyi açtım, eve erzak almak için köylü pazarına geçtim, telefonum çaldı açtım o telefonda, babam öldü haberiniz olsun dedi. Eniştem vefat etmiş, başınız sağolsun ama bizim cenazeye gelmemiz zor dedim, gerçekten öyle sergiyi toplamam 1,5 saat, eve vardım evden çıkmam 1,5 saat yani ben ancak saat 12:00 otobüsüne yetişebilirim. Cenaze öğlende kalkıcak ve sadece eve gidebilirim, mezar yerini bilmem dudullu tarafında bir yer. Kızdı mı ne yaptı, o gün pek bir laf soktu. 2 Aydır eniştemle hastanede imişler ne haber vermedin ben gider uğrardım hastaneye geçmiş olsun diye. 2senedir bir hal hatır sormamışsın, hep aradığında ağlanmışsın ben ne yapabilirim veya ailem ne yapabilir, büyük şehirde hayat zor eee madem niye yaşıyorsun hâlâ çek gel başka ufak şehre orada yaşa. Ben senin hadi bir elektrik faturanı ödedim varsay bunu her zaman yapamam ve bu seni ne kadar idare edecek. 
Anafor yaşamayı pek severler, millete ağlansınlar ödenmeyen faturalar biri tarafından ödensin, veya para hibe edilsin. Kendi kazançları kenarda harcanmadan dursun yaşam tarzı bu. Gitmeyin kardeşim bodrumlara tatillere oturun evinizin geçimini sağlayın, hem ballı yaşayacan hem yok diyecen ağlanıcan kim inanır buna...
 
Bu olay bana ağbimin anlattığı bir olayı hatırlattı, bunlar arkadaşı ile bir yaz 1 hafta eve gelmediler, Çanakkale civarındaki pazarlara mal satmaya gittiler. Akçaya geçiyorlar bir pansiyon bakıyorlar o gece tesadüfe giriyorlar bir pansiyona, bayan sahibi de bizim şehirli çıkmış bunlara hemen oda ayarlamış o bayan, yemek sunmuş hemşeri olunca. Yemekkten sonra sohbete başlamışlar. 
 
-Sizin şehirden buraya çok insan geliyor, benim dikkatimi çeken bir konu oldu, sizin oranın bayanları çok bira içiyorlar, içmeyin kocalarınızın parasına yazık olur 
- Biz o biraların parasını 1 yılda pazardan alışveriş sırasında çıkartıyoruz, eğer malın değeri 50 ise biz 30 verir alırız o bira paralarını kocalarımızın bize verdiklerinden çıkarırız 
demişler, demem o ki artık indirim isteyene dahi yapma isteğim yok inanın. 
Sen başkasının cebine girecekten pazarlık sünnettir diyerek kıs, kendi bira zevkine harca.......

Benim aile de acaipler hep bir araya toplanmışlar...


Bunlar da kütüphaneden bu ay için seçtiklerim.

Kendinize iyi bakın....
 
 
 

14 yorum:

  1. Senin bu akrabalardan dizi senaryosu yazılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazıyorum da ya bir yönetmene doğum günü hediyesi vereceğim, ya da içlerinden biri (avukat olanın oğlu) yönetmen zaten, ölmeden bu yazıları ona miras bırakıcam ki ailesinin dizisini ya da filmini yapsın.

      Sil
  2. Geçmiş olsun öncelikle ve basınız sağolsun

    İletişim kopukluğu herkeste var yine de insanlarda üste çıkmaya çalışmak gibi garip bir taraf var.Sitem etmek falan demiyorum ben bu hale zira sitem için bir çaba vermek lazım, aylarca ses seda yok sonra garip garip davranışlar. Benim cenahta da var böylesi haller, aylarca ses yok , sonra sen bı gayret iletisim kurmaya caliş, karşı taraf vefasızlıktan tut her şeyi saysın, iyi de ben ses etmesem senden hiç yaşam belirtisi yok, ondan sonra var olan o cılız iletişim de iyice kopuyor işte.Cenaze hüznünü ayrı tutuyorum ama genel olarak böyle bir tutum var.

    Keyiflli okumalar olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol arkadaşım ve yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum inan.

      Sil
  3. geçmiş olsun , çok saçma yaşanıyor bizde Eylül bir anda buz gibi soğuklar başladı evimizin oralarda ama iş yerine bir geliyoruz yazdan kalma , arada hava çarpıyor bizi de du bakalım hayırlısı artık okul da açıldı neler olacak neler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma bizim belediye şöyle bir iş yaptı mesela, tüm yaz yattılar şimdi yol kazıp künk değiştirmeye başladılar, eee öğrenci servisleri sokağa nasıl girecek bunu hiç mi hesaplayan olmadı mesela?????????

      Sil
  4. geçmiş olsun. üstteki kahve fincanı herkeste var galiba :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Önce geçmiş olsun dileklerimle birlikte size sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Kaybettiğiniz teyzenizin eşi için kendisine rahmet, sizlere de başsağlığı dilerim.
    Etrafımızda ve çevremizde anafor yapmayı sevenler o kadar çoğaldı ki, millet bu konuda birbirleri ile yarışıyor diyebilirim. Ağlayan ağlayana. Hatta bazıları karşı tarafın daha "merhaba" demesine fırsat vermeden başlıyor ağlamaya...

    Karşı tarafa gereğinden fazla değer verdiğinizin farkına ne zaman varıyorsunuz? Verdiğiniz değerin hata olduğunu anladığınız anda, ama işte o zaman, iş işten geçmiş oluyor. Ondan sonra tavır almakla birlikte "zararın neresinden dönülse kardır" diye sadece kendinizi avutmakla kalıyorsunuz.

    AKP iktidara geldiğinden beri alkollü içecekler ile sigara ve tütün mamulüne çok vergi bindirdi ve söz konusu içeceklerin fiyatları da haliyle çok yükseldi. Bugün bir paket sigara 40-50 TL. arası, 35 lik yeni rakı 285 TL. ve bir şişe bira da 45 TL. On bin TL. emekli maaşı ile ne içersen iç de görelim bakalım, evin yolunu bulabiliyor
    musun? Ben ve eşim 2006 yılında sigarayı bu nedenle bırakmıştık. Günde 3 paket sigara tüketiyorduk. Bugünün fiyatlarına göre aylık sigaraya ödeyeceğimiz ortalama ücret: 4.000 TL. Sigaraya ödenen meblağ, emekli maaşımızın yüzde 40'na tekabül ediyor. Geriye kalan 6 bin TL maaşla nereye kadar ne geçinirseniz geçinin. Bu nedenle sigara içen ve alkollü içecek tüketen dar gelirlilere bu iki zararlı alışkanlıklarından vazgeçmelerini şiddetle öneriyorum. Bu konuya da yazınızda yer verdiğiniz bira içen hanımlar vesilesiyle girmiş bulundum.

    Okullar açıldı ve akran zorbalıkları da daha ilk günden boy göstermeye başladı. Ne olacak bizim halimiz? Biz millet olarak böyle bir toplum değildik! Vakit kaybetmeden toparlanıp, kendimize çeki düzen vermeli ve evlatlarımızı iyi terbiye edip, iyi bir şekilde yetiştirmeliyiz. Aksi halde, bu gidişatın sonuçları çok kötü olacak!
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sigara içse idim aylık nerden baksanız 4.000TL öderdim herhalde, çünkü benim çalıştığım ortamda hepsi erkekti ve otlakçı çoktu, iyi ki bırakmışım çok memnunum bıraktığım için.
      Çevredeki zorbalıklar ailenin yetiştirmesinden ziyade kişinin kendini yetiştirmesi ile son bulur diye düşünüyorum.
      Selamlar ve sevgiler,

      Sil
  6. Yok yok acayipler sadece sizin ailede değil inanın bizde de çok... Her yerde her sülalede bu tarz insanlar mevcut... Allah aklı selim olanlara sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insanı telefon açıp hatır sorduğuna pişman ediyorlar....

      Sil
  7. Bu akrabalık ilişkilerine akıl sır ermiyor. Annem çok akraba sever ve tutardı. Geçenlerde bir olay yaşadı ve dediğime geldi. Uzak olsunlar valla uzak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen uzak dursunlar benimkiler mümkünse hiç görüşmeyelim.

      Sil