ÜÇ KİMSEYE MUTLAKA SAYGILI OLUNUZ: KENDİ EVİNİZDEYKEN AİLENİZE, SOKAKTAYKEN GELİP GEÇENLERE, YALNIZKEN KENDİNİZE. ( FALERUS'LU DEMETRİOS)

18 Eylül 2023

 

 
İnsanlık tarihinin en önemli fikri dönüşümlerinden biri olan Rönesans’ın perde arkasındaki düşünce mimarlarındanmış Giordano Bruno…
Ve elbette bunun bedelini, yaşadığı çağın ruhuna uygun bir şekilde Engizisyon Mahkemeleri’nde yargılanarak ödemiş…
Sekiz yıl süren yargılama sürecinin sonunda, ‘kanı akıtılmadan eziyet edilerek öldürülmesine’ yani yakılmasına karar verilmiş…
Kilisenin bu kararı, Roma'da 17 Şubat 1600 günü infaz edilmiş…
Ama fikirleri, düşünceleri, yazdıkları dilden dile, elden ele yayılarak bugünlere kadar gelmiş…
İyi ki de gelmiş,,,

Bu yazıyı ben çok beğendim, sizler de okuyun istedim…

♦️İki şey çözümsüz görünen problemleri çözer:
1- Bakış açısını değiştirmek
2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek

♦️İki şey yanlış yapmanı engeller:
1- Şahıs ve olayları, akıl ve kalp süzgeçinden geçirmek
2- Hak yememek

♦️İki şey kişiyi gözden düşürür:
1- Demagoji (Laf kalabalığı)
2- Kendini ağırdan satmak (övmek, vazgeçilmez göstermek)

♦️İki şey seni nitelikli insan yapar:
1- İradene hakim olmak
2- Uyumlu olmak

♦️İki şey geri bırakır:
1- Kararsızlık
2- Cesaretsizlik

♦️İki şey kaşif yapar:
1- Nitelikli çevre
2- Biraz delilik

♦️İki şey ömür boyu boşa kürek çekmemeni sağlar:
1- Gerçek yeteneğini bulmak
2- Sevdiğin işi yapmak

♦️İki şey başarının sırrıdır:
1- Ustalardan ustalığı öğrenmek
2- Kendini devamlı güncellemek

♦️İki şey başarıyı mutlulukla beraber yakalamanın sırrıdır:
1- Niyetin saf olması
2- Ruhsal farkındalık

♦️İki şey seni milyonlarca insandan ayırır:
1- Sorunun değil, çözümün parçası olmak
2- Hayata farklı bakış açılarıyla yaklaşabilmek

♦️İki şey gelişmeyi engeller:
1- Aşırılık
2- Felakete odaklanmak

♦️İki şey çözüm getirir:
1- Tebessüm
2- Sükut

♦️İki şeyin değeri kaybedilince anlaşılır:
1- Anne
2- Baba

♦️İki şey geri alınmaz:
1- Geçen zaman
2- Söylenen söz

♦️İki şey ulaşmaya değerdir:
1- Sevgi
2- Bilgi

♦️İki şey ‘hayatta önemli olan her şey’ içindir:
1- Nefes alabilmek
2- Nefes verebilmek 
 

 Hepinize sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum. Ben bildiğiniz gibiyim, hayatımda bir değişiklik yok diyebilirim. Haftanın 2 günü pazarda sergi açıyoruz. Bu arada kışlık hazırlıkları tam gaz devam ediyor. Tarhana kardık ve çıkardık şu an kuruyor, bir tek turşu olayımız kaldı, onu da yaptık mı birazda kışlık bakliyat alıp kenara koyacağız.
Çamaşır makinası bozuldu yine, yeni makina alacağız kararımız bu yönde. 1992 senesinde 2 model almıştım 3500 ve 3550 model biri çeyizlikti, evin kullanımında olan 3500 model bozulunca benim çeyizliği kurdurdum yerine oda bu yıla kadar getirdi bizi, bir süredir bozuluyordu ve artık tamamen bitmiş durumda pili, yine arçelik alacağım bugün annemle bir bakacağız kısmetse bayiye.
 
Bu hafta büyük ihtimal pazara sergi açamaycağız. Hacı ağbinin eşi gözünden ameliyat olacak, bizim akıllı belediyede bizim cadedeki yolları kazıdı, taşları kaldıdılar, künkleri değiştiriyorlar. Hadi biz neyse de olan çocuklara oldu, okul servisleri caddeye giremiyor çocuklar için zor oluyor caddenin başına kadar yürüyorlar. Bütün yaz bu işi yapmak varken, bunu okul zamanına bırakmaları hatalı bir karar olmuş bence.  

Bu arada doktor ziyaretim oldu, diyet yapınca şekerim aşırı derece de düşüyordu, ilacı değiştirme kararı aldık yıllardır kullandığım Glifor yerine şu an betanorm diye bir ilaç kullanmaya başladım. Geçtiğimiz ay içinde dişim kırılmıştı onun içinde diş hastanesinden randevu aldım bakalım hayırlısı diyelim.

Sonbahar hızlı giriş yaptı, bahçe bozuldu. Son dem kalan biberlerden tohum aldım kurutuyorum şimdi seneye fide haline getireceğim. Domates olmuyor ona üzülüyorum. Bakalım bolu tohum takas grubundan istedim, söz verdiler ama gelir mi bilemem.

Kitap okumaya fırsat buldukça devam ediyorum, haftanın 2 günü sergi açtıktan sonraki gün pert oluyorum hiçbir şey yapamıyorum yorgunluktan. Okuma planımı da tamamlayacağımı sanmıyorum bu sene 2023 te 23 kitap okuma planımdan 2 kitap okumuşum sadece düşünün.

Hepinize güzel bir hafta dilerim..




ÇOK AKUSTİK

https://www.youtube.com/watch?v=s45mzRY6oPQ



EDEBİYAT BURADA

 

10 yorum:

  1. Gerçekten de tam yol sökecek vakit bulmuşlar .

    Sen de kitap okuyamıyorum diyorsan ben ne diyeyim bilemedim, sürünüyor kitaplar elimde.

    Şeker ilacının değişmesi işe yarasın da hafiflemeye devam .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olan çocuklara oldu inan.
      Benimde elimde sürünüyor son zamanlarda kitaplar.
      İnşallah Handanım inşallah

      Sil
  2. Öneriler tam yaşam yönergeleri , çok güzel. çoğunu benimseyip yapmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  3. kolay gelsin, geçmiş olsun vee ne güzelmiş üstteki bilgi :)

    YanıtlaSil
  4. Ağır ödenmiş bedeller yazık üzülüyorum yakılanlar giyotine kurban gidenler ağır imtihanlar.. Alintilar da çok güzel emeğinize sağlık ayrıca tüm kış hazırlıklarınıza da kolaylıklar dilerim :)

    YanıtlaSil
  5. Yazı enfesti çok beğendim... Kışlık olarak bu sene sıfır hazırlıktayım elim varıp da hiçbirşey de yapasım yok. Hakkımızda hayırlısı bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni için sağolun, hazırlık yapmadan olmuyor son postta turşulardayız...

      Sil