OKUDUKLARIM 2022/122 HÜZÜN VE TESADÜF

25 Aralık 2022

 

 
Şiirsel, kısa hikayeler. yer yer şaşırtıcı, insanı gülümseten, hüzünlendiren, yaşamın ayrıntıları. Az sözle çok şey anlatan öyküler. Lirizm. Klasik paragraf analyışı yok, serbest şiir dizilişinde cümleler. Yazarın bu eserinde çok kısa metinlerden oluşan bir bölüm ile uzun metinleri kapsayan ikinci bir bölüm vardır. 
 Eserde şu hikayeler yer alıyor: 
Seyfettin'i Severdik, Mahzun Mücahit, Bir Şey Yap, Su Sesi, Uysallığın Lüzumu Yok İsyanın Sırası Değil, Masal ve Rüya, Taciser'in Şiiri, Hikaye, Bahar Dalı, Yürüyen Hüküm, Hikaye, Aheste Beste, Kambur Hafız ve Minare, Hüzün ve Tesadüf , Karakoncolos, Dürbünlü Çiçek, Mevzu Derin, Uç Selahattin Uç.
 
KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Akıcı çıtır çerez bi öykü kitabı okumak isterseniz tavsiye ederim. Bir çoğunu okurken keyif aldım.
 
KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Bir şey yap güzel olsun.... Huzura vesile olsun, rikkate yol açsın, şevk versin, hakikate işaret etsin.
******
"Hak değirmende" diye bir söz var, işitmedin mi? Hukuk güçlünün yazdığı bir kitap. Para kimde, güç onda.
Hak yerini bulur ve elbette hak gelince bâtıl zâil olur.
*****
Çabuk parlayan çabuk söner, sabr ile elbet olur koruk helva.
*****
Tarih insanlar ibret alsınlar diye yazılır, okutulur
******
Dil yaresini andıracak yare bulunmaz
******
 
 
KİTAPTAN ŞARKILAR;
 

6 yorum:

  1. Biraz yavaş lütfen, hızına yetişemiyoruz:) Mustafa Kutlu'nun Trende Bir Keman adlı romanını okumuştum, bitirince de yazdığım yazının içinde şöyle bir cümle kurmuştum: "Ama ben tüm iç eleştirilerime, ikilemlerime rağmen kitabı, samimiyetine inandığım kalemi, o kalemin samimi hevesini seviyorum." demiştim. Ve orda da kalmıştım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) sene sonu ya okuduklarımı ekleme telaşındayım sadece. Mustafa kutlu ilk okudum ve sevdim kalemini.

      Sil
  2. Not aldım. Mustafa Kutlu takip ettiğim bir yazar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa okudum sevdim, diğer kitaplarına da bakacağım.

      Sil
  3. Yazarı geçen senelerde arka arkaya okudum ama uzun zamandır okumuyorum. Sevdiğim bir kalem. Belki bu sene tekrar okumaya başlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk okumam yazarı tekrar kitaplarına bakacağım

      Sil