UNUTMA Kİ HER SOLUK, YENİ BİR UMUDU TAŞIR YANINDA ( PİRAYE/CANAN TAN)

11 Aralık 2022

 

 
 Bu kirlenmiş dünyayı yaşanılır kılan
nedir bilir misin?
Çünkü; bu dünyanın ve bu toprakların:
"İncinsen de incitme" diyen Mevlana'sı,
"Yaradılanı sev,yaradandan ötürü" diyen Yunus'u,
"Dili, dini, rengi ne olursa olsun iyiler iyidir"
diyen Hacı Bektaş Veli'si,
"Ne mutlu eğri zamanda doğru yerde durabilene" diyen Pir Sultan Abdal'ı,
"Beni hor görme gardaşım, sen altınsın
ben tunç muyum" diyen Veysel'i,
"Kötü insanların türküleri yoktur" diyen
Neşet Ertaş'ı,
"Bütün aşklardan yücedir, insanın insanı sevmesi" diyen Mahsuni'si,
"Sana düşman bana düşman,
düşünen insana düşman,
vatan ki bu insanların evidir,
sevgilim onlar vatana düşman" diyen Nazım'ı,
"Çiçek gibi insanların kalbini kırdınız,
bahçeleriniz bahar görmesin" diyen
Ahmed Arif'i,
"Dağlar,insanlar ve hatta ölüm bile yorulduysa, şimdi en güzel şiir barıştır" diyen
Yaşar Kemal'i var.
Yani bu kadim topraklarda kin ve nefret yeşermez.
Her şeye rağmen sevgi yeşerecek.
Netten Alıntıdır
Mutlu haftalar dostlarım 🙏🙏💖💖
 

Hepinize güzel bir hafta diliyorum...
Sağlık, mutluluk, başarı, sevgi sizlerle olsun...
 

 Buralar ve bizler bildiğiniz gibiyiz. Malum ben evimde yaşayan bir insanım gezmem tozmam yok. Bu tür konularda pek bir yazı yazamıyorum. Ancak şehir içinde gezip tozuyorum. Kapalı bir hava var bu günlerde, hafiften de rüzgar. Zaten kışın başlamasına ne kaldı şurada 2 gün değil mi? Şubat 14 zemheri kış ayına giriş diye biliyorum ama yanlışta bilebilirim. Bugün bir değişiklik parka gittim 2 çay içtim birazda kitap okudum geldim.


1000 kitap sitesinde hedeflediğim yıllık 150 okumayı başardım. 120 kitap 32 dergi okudum. Yıl sonuna kadar birkaç okuma daha yapabilirim.
2022 okuma planından okuduğum son kitap KAVGAM şu an elimde o da biterse yük kalmayacak omuzlarımda.
 

 Kısa bir migros turu idi...

 
Kaydetmişim bir yerden....

Hazreti Ömer’in ‘Kanınızın ısınmadığı insanlardan uzak durun’ sözü, bir gölge gibi takip etti peşimi…

Şu sözün yazdığı İzzet Çapanın bu mesajı okunmaya değer bence okuyun derim...
 

Arkadaşın parkta yaptığı miskinlik....
 
 
 

12 yorum:

  1. En baştaki alıntı ne güzel ne harika birşey ya bayıldım. :) İçinden bazı sözleri not aldım, kasnaklara işleyebilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kolay gelsin sana...
      Görmek isteriz kasnakları..

      Sil
  2. Hz. Ömer ne doğru demiş.. Hiç mi yanıltmaz yahu insanın içi? :) Güzel haftalar!

    YanıtlaSil
  3. Eğer bu kirlenmiş dünyayı bizlere yaşanır kılan değerlerimiz olmasaydı, bizler çoktan bu çöplüğün ve pisliğin içinde boğulmuş gitmiştik.

    Paylaşımlarınızla okuyucularınızı motive ediyorsunuz, dolayısıyla siz de bu kirlenmiş dünyayı bizlere yaşanır kılanlar cenahında kalıyorsunuz.
    Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar diler, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu düşünceniz için
      Saygılar, iyi haftalar

      Sil
  4. her soluk yeni umut olsun hep tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umutsuz hayat nedir ki:)) hep umut hep umut. Bak yılbaşı piyango bileti bile bir umut.

      Sil
  5. Mutedil Dalgalı'yı bir an evvel alıp okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Ben evi çok seviyorum, dışarı çıkarken dönüşü düşünüyorum :) Senin yazılarını da çok seviyorum. Selâmlar.

    YanıtlaSil