BİR HÜZNÜ ANLATAN EN İYİ ŞEY SESSİZLİKTİR. (YALNIZLIĞIN İCADI (1984) KİTABINDAN)

05 Şubat 2023

 

 
”Cicero’ya yaşlılığında sorulan soru :
“Üstad, yeniden gençliğe dönmek ister miydiniz?
” Verdiği yanıt:
“Yarışı birinci bitiren bir at, neden bir daha başlangıç çizgisine dönmek istesin ki…”
Ben her zaman yaşlılar gibi olgun düşünen gençlere,
gençler gibi neşeli olan yaşlılara hayranımdır.
Zaten neşeli olanlar hiçbir zaman yaşlanmazlar.
“Yaşlanmak ve yaş almak,”
Gençlik bir hayat devresi değil, bir akıl halidir.
Yıllar cildi buruşturabilir, ancak heyecanların bitişiyle ruh buruşur.
İnsan kendine olan güveni kadar genç,
Kuşkusu kadar yaşlı, 
Cesareti kadar genç,
Korkuları kadar yaşlı, 
Umudu kadar genç,
Bezginliği kadar yaşlıdır.
Hiç kimse fazla yaşamış olmakla yaşlanmaz.
İnsanları yaşlandıran, ideallerinin bitmesidir.
Kalbi sevdikçe,  
Neşe duydukça,
Güzellikleri fark ettikçe,
Beyni yeni şeyler keşfettikçe Herkes gençtir.!!!!
İnsanlar yaşadıkça yaşlandıklarını sanırlar,
Halbuki yaşamadıkça yaşlanırlar.
İnsan,
Yaşlı olmaya karar verdiği gün yaşlanır.
 
W. E. Gladstone 
 

Herkese güzel bir hafta diliyorum. Buralar çok soğuk... Geçen hafta sümbüller açtı aynı gün kar yağıyordu. Bugünde acayip bir soğuk var rüzgarla birlikte ve facebookta baktığımda iğneada da yani Trakya'nın Balkan denilen kesiminde kar var. Zaten buraya pek nadir kar yağar, doğalgaz bacalarımız var ve havayı yumuşatıyor. 
Tek faaliyetim evden dışarı çıktım alışveriş harici oldu bu, arkadaşın kızının doğum günü idi ona gittim bir kahve içimi kaldım ve sonra eve geldim.
Açan sümbüllerimiz bahar geldi havası verdi


İşte çamur ve çamurun içinde büyüyen lotus çiçeği. Lotus çiçeği yapmak için, çamura ihtiyacımız var."
Thich Nhat Hanh
Nilüfer hasadı sürecinde yukarıdan çekilen görüntü
📸: @riza_amrullah


 
Gerçekten böyle bir intikam çeşidi var mı sizce?



Sahaftan iki yeni kitap alışverişim...
 
Bu geçtiğimiz hafta diyeti bozdum diyebilirim. Annemin canı kek istedi, sade cevizli kek yaptım:)) yapmaz olaydım diyorum resmen tepsiye gömüldüm.
Bir de yaprak sarması yaptık, acılı pirinçli ve bulgurlu yaparız, ondan da bayağı yedim olmadı kendi kendime kızdım ama yedim de:)))
 
 
CEM DAVRAN SÖYLEŞİ
 
KULAKLARIMA İNANAMIYORUM
 
SOSYAL MEDYA DETOKSU ÇARE Mİ?
 
Hepinize güzel bir hafta diliyorum...
 
Sabaha karşı deprem olmuş, Ölenlere rahmet kalanlara geçmiş olsun diyorum acil şifalar diliyorum.
 

 


3 yorum:

  1. Değişen iklim koşullarından bitkiler de nasibini aldı. Lotus çiçeği, ne kadar da güzel görünüyor öyle. Buralar da çok soğuk. Dünden beri fırtına ve karla karışık yağmur hakim.

    YanıtlaSil
  2. Nilüfer hasadı ne kadar değişikmiş, birde haşhaş tarlalarını gördüğümde pek şaşırmıştım.

    YanıtlaSil