BLOGGER CANLANDIRMA TEMASI ŞUBAT 2023/22 ALENGİRLİ ŞİİRLER

28 Şubat 2023

 

 

 
 
“Ben seni severim aslında da düzenim bozulur diye korkuyorum
 Durduk yere başımıza saçma sapan bir aşk çıkar 
Sinemaya gitmeye, ele ele tutuşmaya falan kalkarız
 İşin yoksa çiçek al, saç tara, parfüm sık 
Küsmesi, barışması, ayılması, bayılması 
Hatta eninde sonunda kaçınılmaz ayrılması” 
 
Eski Türk filmlerinden apartman boşluklarına, ihtimallerden imkânsızlıklara, parklardan çıkmaz sokaklara bir yolculuk. Tesirsiz Parçalar'da denemelerini okuduğumuz Tepebaşı Dükü, toplum artık hazırsa, uzun zamandır beklediğimiz şiirleriyle karşınızda! 

KİTAP HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİM;
 
Ben beğendim kendimi bulduğum çok yer vardı size de tavsiye ederim...

KİTAPTAN ALINTILAR;
 
Belki şimdi bir uçurumun kenarından geçiyoruz
sallanıyoruz belki arada bir çeşit deprem oluyor
kızıyoruz birbirimize kırılıyoruz inciniyoruz
ama biliyoruz uzak gibi olsak da biz aslında yan yanayız.
*****
Çok uykum var, öp beni, öpersen ne güzel uyurum.
******
Kimse kimseye bağırmasın ben kimseye bağırmayayım
Bağırmak tedavülden kalksın.
******
Tanrım çok iyi biliyorsum
İkimizde biliyoruz birbirimizi kandırmayalım
Ben aslında annemin, babamın ve senin
Müşterek ve başarısız projesiyim.
******
Ödenmesi gereken ne bedel varsa peşin peşin ödeyip
aranıza karışmaktan vazgeçtim
******
Ben bu şiiri sana yazdım sızayım diye rüyalarına
*****
İyisimi uzaklaş sen iyi dileklerinle
Giderken bana da limonlu bir çay söyle.
******
Herkes gider
Ne?
Bilmiyor muydun sanki
Sevgili Kalbim!
Neden hala apartman boşluğunun
Gün ışığı görmeyen penceresinde
Kuş sesleri beklersin.
******
Bak şimdi giderim ne ilk gitmem olur ne son
parklarmış yağmurlarmış umurumda bile olmaz
zaten kesilmiş hesap hüküm çoktan verilmiş
zaten ben senin rüyanda bir solukluk misafir
uyku bitti alarm çaldı hadi sen sağ ben selamet
ama bak yağmur yağıyor ve ben yokum yanında 
dikkat et
******
tozunu silkelemektir zamanın
anımsamak dediğimiz
bu yüzden mi hatırlamak
hep öksürtür içimizi?
******
Kırılıp yeniden başlıyoruz hep
kırılıp kırılıp yeniden....
Hayat, sıkıntılı anlatamamalar tarihi,
Özet; Büyük yenilgiler atlası'
******
Zaman büyülüdür hep yaşantıyı anı yapar.
******
Bazen haklı olmak haddinden fazla can yakar.
******
Ne ehemmmiyeti var ha olmuş ha olmamışım
******
Göremediğimde seni
uyuyayım diyorum
geniş zamanlı
geniş pencereli
geniş yataklı bir evde
belki gelir
dünyayı sığdırdığın yüreğine
beni de sığdırsın diye
*****
Sen yokken çok okudum, çok söz birikti heybemde
İstesem didaktik didaktik konuşurum şimdi
Ama bilirim, sevmezsin spesifik sözleri
Bağışla.
'Ruhuma bir hayat yakıştıramadım' sevgilim
Neyi tutsam elimde kaldı, usandım nefes almaktan
Oysa içimde bir tohum, su versen filizlenecek
Hatırla.
******
Gidenler bildiklerini de beraberinde götürür.
*****
Hayat çürük bir gemi ha battı ha batacak
Ben ortasında çaresiz, yerim yok sığınacak.
******
Varlığında ben
gıyabında sevmekten kurtulup seni
gözlerinin içine bakıp
seni seviyorum diyebilirim
******
Kötü kitaplar okumak kötü yaşamak gibidir.
******
Ben seni severim aslında da düzenim bozulur diye
korkuyorum
Durduk yere başımıza saçma sapan bir aşk çıkar
Sinemaya gitmeye ele ele tutuşmaya falan kalkarız
İşin yoksa çiçek al, saç tara, parfüm sık
Küsmesi, barışması, ayılması, bayılması
Hatta eninde sonunda kaçınılmaz ayrılması
Meyhanede tanıdığım gerzek bir filozof vardı!
Güzel kadınlar insanın ömrünü uzatır derdi
Bir sürü güzel kadın girdi hayatıma
******
Geçmişi geç kirden arın saçlarını dağıt
Ve her ne yaşadıysak unut
Beni unutma!
*****
Geniş zamanları boşver, insanları da planları da
Bahçenizde yetişen isimsiz otların hatırına
Bana bir gülüver
******
Hayat ne tuhaf Allahım nelere özeniyor insan.
*****
Hakkını veremedik yaşamak mucizesinin
Oysa
Bir çift ev içi terliğinin
Bir sürümlük ojenin ve
Akşamdan kalma yağı donmuş bulaşıkları
Yıkama telaşının başınaydı mutluluk
Çalındı, bitti, dondu
Geldi çattı artık deliliğimizin çağı!
Hükmü kalmadı heyhat tarifin ve tavsiyenin
İyi niyetliydik esasen denedik
Denedik ve kaybettik yaşamak muharebesini
Tarih bizi böyle yazsın
******
Değmeden kimselere görünmeden kalabalıklara
Usulca sığınsak bir ağaç gölgesine
Bir ağaç bize yeter bir ağaç bize yeter
Kalbimi deşiyor korkum ya seni göremezsem?
******
Kafasını kaldıran herkese umut dağıtır gökyüzü
******
Ruhumu ihbar ediyorum çiğnediğim çimenlere
Ve pes ediyorum peşinden bıktım, oynamıyorum
Takıldığım yerine hayatın, siyah bir ayraç koyun
Sizden bana hayır yok, kuşlara gidiyorum.
******
Ameller niyetlere göreyse varsa harbiden öyle bir şey
niyet etsem sıkı sıkı uyurkenden uyanıncaya
uyandığımda belki seni yanı başımda görebilirim.
******
Eflatun bir at görsek rüyamızda aynı anda
eflatun at olmaz deme deneyelim bak olabilir
yeterki uyuyabilelim çünkü beraber uyumak
her türlü önyargının üstesinden gelebilir.
******
Güzel laflar etmediğimden şikayet ederdin ya hep
Ben şimdi seninleyken sevmediğim şeyleri bile özledim.
******
Geniş verandalar, taraçalar istememiştim oysa
dörde iki bir balkona sığardı bütün düşlerim.
******
Rabbim söz verdin
Kaldıramayacağı yükü
Yüklemem dedin kuluma
Şahidimsin
Kaldıramıyorum
Oyunsa bu
Oynayamıyorum
İmtihansa
Kaldım
Ben zaten
İçi geçmiş bir hevesle
Yarım kalmış bir niyetin
Arasında ıskalandım
Pişmeden yandım
Son sözüm sana yine de
Üstesinden gelemedim
Bu yaşamak sınavının
Bağışla....
******
Eşya normal ağaç normal kedi köpek hepsi normal
Bir tek insan acayip ne yapacak belli olmuyor
Gülerken ağlayacak gibi oluyor sıusuşu sanki cehennem
Dursa bile yoruyor üstelik farkında değil
Ayak uyduramıyorsun ne yapsan
Çok acaip
******
Hadi ama çok bekledim nasıl kıyarsın bana
gelmezsen uyuyamam içim dağınık sicim
herkes bir şeyi bekler ben hep seni beklerim.
*****
İnsanlar geçiyor yanımdan yeryüzü insana kesiyor
bir ağrı kaburgamın altında ismini fısıldıyor
ben ki müptelasıyım anlatmadan anlaşılmanın
anlatmaya yeltendiğimde sesimi çocukluğum kesiyor.
******
Hep bir mucize bekledim kalbimi temiz tutup oysa mucize sadece umulmadık anlarda olur
yanılmış işte üstad bizim mahallede yok
*****
Çıkınımda bol nasihat yüklendim gidiyorum...


VERTİGO (1958)
 
San Fransisco polisinden dedektif Scottie Fergusson, bir suçluyu kovalarken, damdan düşen ortağını kurtaramaz ve yükseklik korkusu başlar. Polisliği bırakan ve özel dedektif olan Scottie'yi, eski okul arkadaşı Gavin Elster karısını takip etmesi için tutar. Scottie, genç kadının peşinden San Fransisco'ya döner ve kendisini karmaşık olayların içinde bulur. Vertigo yalnızca Alfred Hitchcock'un hemen herkesçe kabul edildiği üzere en iyi filmlerinden biri değil, aynı zamanda aşkın gizemi ve tutkunun ölümcüllüğü üzerine de tüm sinema tarihinde yapılmış en güzel filmlerden biri. Ve beyazperdede hiçbir şey beyazperdede Kim Novak'ı delicesine öpen James Stewart'ın çevresinde fır dönen Hitchcock kamerası kadar etkileyici olamaz. 

Puanım:***

                                         Normal tempoda eski film arayanlar icin ideal.

14 yorum:

  1. Geçtiğimiz senelerde attığı tweet sebebiyle gündeme geldiğinde adını duymuştum yazarın. Hatırladığım kadarıyla İthaki yayın evi yazarla yollarını ayırdı. Kimseye güven olmuyor bu zamanda :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir bilgiye sahip değilim ne yazık ki.

      Sil
  2. Kitap değişikmiş, alıntılara bakınca pek benlik gibi gelmedi. Film kesinlikle ilgi çekici :)

    YanıtlaSil
  3. Eski yapım filmler ilgimi çeker, izlemeyi de severim. Bu filme bir bakayım.

    YanıtlaSil
  4. ali lidar hiç okumadım, peki okurum, sevdim şimdiden :)

    YanıtlaSil
  5. Tesirsiz Parçalar vardı bende. Biraz okudum galiba ama tam hatırlamıyorum. Yazarı nereden tanıdım onu da hatırlamıyorum gerçi. Şiirlerini hiç okumamıştım ama. Sizin yazdığınız alıntılara bakarken çok tanıdık cümleler gördüm. Sanki ben söylemişim gibi. Yakın hissettirdi. Teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
  6. Ali Lidar'ın kitabı tam bugünler de ben tarzı :3 Manzara güzelde köşedeki şu atıklar olmasa diye başlıyorum bazen kahve keyfime :(

    Vertigo ise benim sevdiğim yapımlardan. Hitchcock seçimi ise oldukça dikkatimi çekti. Kendisi de tam bir klinik vaka olan bu abimizin bütün filmleri insanı bir şekilde tesiri altına alacak psikolojik gerilim içeriyor. Önerin için teşekkür ederim

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köşedeki atıktan kastın nedir? su şişeleri mi? dolapta onları görüyorum sadece atık olarak.

      Sil
  7. ali lidar okumadım pek ilgimi çeken bir yazar değil ama hakkında paylaşımları çok görüyorum :)

    YanıtlaSil